کد خبر 1458877
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
ایجاد سامانه جامع بیماران مبتلا به سرطان

مدیرعامل شبکه ملی خیرین حوزه سرطان، از ایجاد سامانه جامع بیماران مبتلا به سرطان خبر داد.

به گزارش مشرق، علی مهرابی بهار، در دومین همایش ملی سرطان افزود: شبکه ملی خیرین حوزه سرطان به همت ۱۰ خیریه بزرگ فعال در این حوزه و همکاری معاونت اجتماعی وزارت بهداشت تشکیل شده و هدف آن هم‌افزایی و هماهنگی بین مؤسسات و جلوگیری از موازی کاری بوده است.

وی با بیان اینکه نگاه شبکه ملی خیرین برای هدفمند کردن فعالیت خیریه‌ها، مدیریتی نیست، اظهار داشت: شبکه ملی خیرین به خیریه‌هایی که در این حوزه نیاز به کمک دارند، مشاوره می‌دهد.

مهرابی بهار درباره اهمیت حضور شبکه ملی خیرین در دومین همایش ملی سرطان، اظهار داشت: ۴ فوریه هر سال از سوی سازمان بین المللی کنترل سرطان(uicc) به عنوان روز جهانی سرطان نامگذاری شده است، اما در ایران به دلیل شیوع بالای سرطان روز جهانی سرطان با عنوان هفته ملی سرطان شناخته می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی مکسا، با بیان اینکه امسال نام روزهای هفته ملی سرطان توسط شبکه ملی خیرین نامگذاری شده است، افزود: سال‌های قبل وزارت بهداشت این نامگذاری را انجام می‌داد.

مدیرعامل شبکه ملی خیرین حوزه سرطان، برگزاری دومین همایش ملی سرطان را فرصتی برای استادان، پزشکان، متخصصان و رؤسای انجمن‌های علمی و تحقیقی دانست و گفت: این همایش برای اولین بار گروه‌های تشکل‌های اجتماعی و مؤسسات حوزه سرطان را گردهم آورده است.

مهرابی بهار در ادامه با ابراز نگرانی از شیوع بالای سرطان در ایران، گفت: سرطان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های غیرواگیر در کشور است که ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر را مبتلا کرده است.

وی با اشاره به نقش خیریه‌ها در خدمت رسانی به بیماران مبتلا به سرطان بیان کرد: خیریه‌ها بعد از حاکمیت و دولت وظیفه خدمت رسانی به بیماران مبتلا به سرطان را دارند. مؤسسات خیریه بخش‌هایی را که دولت و حاکمیت نتوانسته اند پوشش کامل داشته باشند، نظیر دارو و شیمی درمانی، رادیوتراپی، اسکان، مددکاری، حتی نیازهای اولیه بیماران مبتلا به سرطان تا مراقبت‌های حمایت – تسکینی پوشش می‌دهند.

معاون مکسا در ادامه با بیان اینکه خیریه‌ها و خیرین، سرمایه اجتماعی قدرتمند کشور هستند، افزود: این موضوع که باید تعداد خیریه‌ها افزایش یابد یا تعداد خیرین نیاز به بررسی دارد، اما مهم‌ترین کاری که شبکه ملی خیرین انجام داده است، انجام هم‌افزایی و هماهنگی بین خیریه‌ها است تا بیماران بتوانند از خدمات متنوع خیریه‌ها استفاده کنند.

مدیرعامل شبکه ملی خیرین حوزه سرطان، از ایجاد سامانه جامع بیماران مبتلا به سرطان خبر داد و گفت: این سامانه علاوه بر اینکه مدارک پزشکی فرد مبتلا به سرطان را مورد راستی آزمایی قرار می‌دهد، بیمارانی را که نیازمند کمک بیشتری هستند و مشکلات زیادتری دارند، به سایر خیریه‌ها ارجاع می‌دهد.

مهرابی بهار درباره چگونگی کمک گرفتن مردم از خیریه‌ها، افزود: در شبکه ملی خیرین در حال تدوین دستور العمل‌های اجرایی کمک به مردم هستیم.

روزهای هفته سرطان

۷ بهمن. محیط زیست سالم و جامعه سالم
۸ بهمن. خودمراقبتی و شیوه زندگی سالم در پیشگیری از سرطان
۹ بهمن. غربالگری، تشخیص زودهنگام و به ۰۰ هنگام سرطان
۱۰ بهمن. سرطان و درمان‌های پیشرفته و نوین و درمان مبتنی بر شخصی سازی
۱۱ بهمن. سرطان و طب حمایتی تسکینی
۱۲ بهمن. سرطان و نظام یکپارچه و ادغام یافته خدمات و مراقبت‌های سرطان (نهادهای حاکمیتی و بین المللی)
۱۳ بهمن. مراقبت از بیمار و مراقبین بیمار
۱۴ بهمن. سرطان و تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیدحسین عقیلی۹ IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 0
    سلام وادب برای سرطان خوش گیم داروی ان مغز هسته شیرین شده شفتالو میل نمایند یا مغز تنه زردالو شیرین وگویا قدیمیا عرض میکردند شیر الاغ مفید است این نظر بنده میباشد لازم بذکراست هسته هلو تلخ روزی ۷ دانه ۲تاصبح ۳ظهر و۲ شب بدون اب برای بواسیر خونی مفیداست باتشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس