تشابه سریال سقوط و خلافت

به‌دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر درخواست رئیس رسانه ملی از رئیس جمهور درباره توقف فعالیت پلتفرم فیلیمو، ساترا اطلاعیه‌ای صادرکرد.

به گزارش مشرق از صداوسیما، در این اطلاعیه آمده است: طبق قانون همه پلتفرم های ارائه‌دهنده خدمات صوت و تصویر فراگیر، موظفند پیش از تولید و انتشار مجموعه‌های نمایش خانگی اقدام به اخذ مجوز از ساترا به عنوان نهاد قانونی تنظیم گر صدا و تصویر در فضای مجازی کنند.

پلتفرم فیلیمو بدون اخذ مجوز قانونی تولید سریال «سقوط»، اقدام به تولید این مجموعه و همچنین بدون اخذ مجوز انتشار، اقدام به انتشار آن کرده است. این اقدام غیر قانونی با وجود تذکرات و مکاتبات پیاپی ساترا و یادآوری فرایند قانونی اخذ مجوز و بی توجهی مکرر این پلتفرم انجام شده است. با توجه به تکرار تخلفات این پلتفرم در گذشته، گزارش تخلف جدید فیلیمو به نهادهای نظارتی و قضایی گزارش و در این زمینه اطلاع رسانی شد.

فارغ از محتوای سریال سقوط، بی توجهی آشکار و عمدی پلتفرم فیلیمو به قانون و زیر پا گذاشتن مقررات علت پیگیری ساترا در راستای وظایف قانونی آن است و در این خصوص برای تحقق اجرای قانون همه نهادهای مربوطه از جمله شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی تابع این شورا نیز در جریان تخلف مذکور قرار گرفتند. مکاتبه رییس رسانه ملی با رییس جمهور در جایگاه ایشان به عنوان رییس شورای عالی فضای مجازی انجام شده و در آن ضمن ارایه گزارش تخلفات این پلتفرم درخواست اقدام قانونی شده است.

سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی تاکید می‌کند: در کنار فعالان تولید محتوا در فضای مجازی و در راستای حمایت از آنان همچنان به وظایف خود عمل می‌کند و در مقابل، در برابر هر گونه قانون شکنی و بی توجهی به حقوق مخاطبان و سایر فعالان، اقدامات قانونی لازم را انجام خواهد داد و در این راستا در مقابل تخطی و تخلف و سرکشی در برابر قانون کوتاه نخواهد آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    3 10
    رئیس جمهور که برای کنترل تورم و گرانی و فقر و قیمت ارز هیچ خاصیتی نداره ولی این به مورد رو میتونه
    • محمد IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      7 3
      خدایا کورباد چشمی که تو را نبیند .... کدخدا تحریم می کند و مزدورانش زخم زبان می زنند و این هم پیشرفت کشور را نمی بینند ...
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      6 3
      بی خاصیت اونایی هستن که اون شیخ بنفشو رییس جمهور کردن که قیمتا رو چندین برابر کرد
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      0 0
      انشالله
  • احمدیه IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    2 4
    سقوط سریال خیلی جذاب و قشنگه چرا میخوان پخش نشه من ۴ قسمتشو دیدم عالیه
  • ایرانی IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    3 0
    خوب مملکت هر کی به هر کی داریم، هرکی هر غلطی دلش بخواد را انجام میده، مسئولین هم یا همراه هستند یا خواب
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      0 0
      ایرانی‌های اصیل هم حرف الکی نمیزنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس