تیم امید با بهترین مربی جهان هم به المپیک نمی‌رود/ مدیران فدراسیون دلسوز نیستند

سرمربی اسبق تیم فوتبال امید کشورمان معتقد است که با توجه به شرایط موجود و حمایت نکردن فدراسیون، تیم امید با بهترین مربی جهان هم نمی‌تواند به المپیک صعود کند.

به گزارش مشرق، غلامحسین پیروانی سرمربی اسبق تیم فوتبال امید در گفت‌وگویی درباره بلاتکلیفی تیم امید و مشخص نبودن سرمربی این تیم در فاصله یک سال و نیم مانده تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس، گفت: اگر با این وضعیت به المپیک برویم عدالت زیر سوال می‌‎رود. عربستان، امارات، قطر، ژاپن، کره و استرالیا برنامه‌ریزی گسترده‌ای دارند و در زمین‌شان خوب بذر می‌کارند و دور از عدالت خداوند است که نتیجه زحمتی که می‌کشند را درو نکنند. مگر می‌شود با وضعیت بی سروسامانی که ما داریم بتوانیم آنها را شکست دهیم؟!

پیروانی با اشاره به تجربه حضورش در تیم امید پیش از بازی‌های آسیایی گوانگژو، خاطرنشان کرد: ۹ ماه سرمربی تیم امید بودم اما به عنوان مربی طوری که باید حمایت می‌شدم، نشدم. باشگاه‌ها بازیکن به تیم امید نمی‌دادند و نمی‌توانستیم تمرینات را با یک تیم کامل برگزار کنیم. خبرنگار شبکه خبر قبل از بازی‌های آسیایی از من سوال کرد که آیا قهرمان می‌شویم، گفتم چه کاری انجام داده‌ایم که الان انتظار داریم نتیجه بگیریم؟ در حالی به این مسابقات می‌رویم که تیم‌ها به ما بازیکن نمی‌دادند و مشکلات زیادی داشتیم.

تیم امید با بهترین مربی جهان هم به المپیک نمی‌رود/ مدیران فدراسیون دلسوز نیستند

سرمربی اسبق تیم امید افزود: در آن دوره بختیار رحمانی و شجاع خلیل‌زاده بازیکنان مورد علاقه من بودند اما این دو بازیکن را با توجه به اینکه باشگاه‌ها اجازه ندادند، نتوانستم به بازی‌های آسیایی ببرم و اگر این بازیکنان بودند در گروه چهارم نمی‌شدیم.

وی با بیان اینکه همکاری نکردن باشگاه‌ها تنها مشکل تیم امید نیست، تصریح کرد: الان هم این مشکل را صمد مرفاوی در تیم جوانان دارد و چند تیم همکاری نکرده و بازیکنان را در اختیارش قرار نمی‌دهند.

پیروانی با اشاره به اینکه اگر سرمربی هم انتخاب شود ولی باشگاه‌ها همکاری نکنند باز هم نمی‌توانیم موفق شویم، اضافه کرد: مربیانی مانند حسن حبیبی که افتخار فوتبال ایران است، محمد مایلی‌کهن، کوردس آلمانی، خودم و خیلی‌های دیگر سرمربی تیم امید بوده‌ اما باز هم نتیجه نگرفتیم. از سال ۱۹۷۶ به بعد فوتبال به المپیک نرفته و مشکل از مربی نیست، بهترین مربیان را هم بیاوریم، موفق نمی‌شویم.

تیم امید با بهترین مربی جهان هم به المپیک نمی‌رود/ مدیران فدراسیون دلسوز نیستند

وی با بیان اینکه خلاف صحبت‌های که مطرح می‌شود تعامل خوبی بین فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک نیست، تاکید کرد: این تعامل باید عملی باشد و به حرف نیست. حبیب کاشانی مدیر کاربلدی است که در پرسپولیس و تیم امید بوده است اما چرا حکم او صادر نمی‌شود؟

پیروانی با اشاره به اینکه تاخیر در انتخاب سرمربی تیم امید فرصت‌سوزی است، اظهار داشت: اگر یک ماه پیش هم سرمربی انتخاب می‌شد باز هم عقب بودیم. اگر دو ماه قبل هم انتخاب می‌کردیم باز هم عقب بودیم. معتقدم تا برای تیم دلسوزی نکنیم، موفق نمی‌شویم.

سرمربی اسبق تیم امید در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد اولویت فدراسیون فوتبال تیم بزرگسالان است و تیم امید بدون مربی رها شده است، گفت: همواره می‌بینیم حمایتی که از تیم بزرگسالان می‌شود، از تیم امید نمی‌شود، باید همان شخصیتی که به تیم بزرگسالان داده می‌شود به تیم امید هم داده شود.

پیروانی در پایان گفت که به اعتقاد وی سرمربی تیم امید باید ایرانی باشد و تصریح کرد: باید همان شخصیتی که به مربی خارجی می‌دهیم به مربی داخلی هم بدهیم. باید حمایت کنیم و به تیم رسیدگی شود و اگر غیر از این باشد سر الکس فرگوسن یا بهترین مربی جهان هم به ایران بیاید تیم امید موفق نمی‌شود و به المپیک صعود نمی‌‎کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس