کد خبر 1459205
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
واکنش روسیه به اظهارات بایدن درباره پایان جنگ اوکراین

خبرگزاری تاس گزارش داد که نیروهای روسیه کنترل کامل اوگلدار در بخش دونتسک اوکراین را در دست گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری تاس جمعه شب گزارش داد نیروهای پدافند هوایی روسیه روز جمعه یک هواپیمای تهاجمی زمینی سوخو-۲۵ اوکراین را در نزدیکی اوگلدار در جمهوری خلق دونتسک سرنگون کردند.

سپهبد ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای روسیه به حملات خود در مناطق جنوبی دونتسک و زاپوریژیا ادامه دادند و روز جمعه کنترل خود را بر اوگلدار در استان دونتسک تثبیت کردند.

به گفته وی، در جبهه جنوبی دونتسک و زاپوریژیا، یگان‌های گروه نبرد شرق به عملیات تهاجمی خود ادامه دادند و مکان‌های استراتژیک جدیدی را تصرف کردند. تیپ ۱۰۸ دفاع ارضی ارتش روسیه نیز در نزدیکی شهرهای پرچیستوفکا و نووسیولکا در دونتسک، با قدرت آتش خود به نیروهای تیپ ۷۲ مکانیزه ارتش اوکراین در منطقه اوگلدار آسیب هایی وارد کردند.

در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶۵ تن از ارتش اوکراین در این مناطق کشته و یک تانک، دو خودروی زرهی رزمی، یک هویتزر D-۲۰، سه خودروی موتوری و ۲ رادار ضد هوایی AN/TPQ-۳۷ ساخت آمریکا منهدم شده است.

کوناشنکوف تصریح کرد که نیروهای روسیه در ۲۶ ژانویه یعنی ۲ روز پیش، حمله گسترده‌ای به سایت‌های انرژی مربوط به بخش نظامی-صنعتی و سیستم حمل‌ونقل اوکراین انجام دادند.

سخنگوی ارتش روسیه بیان کرد، این حمله موجب اختلال در تحویل تسلیحات و مهمات، از جمله تسلیحات ناتو، به ارتش اوکراین در مناطق جنگی شد.

کوناشنکوف اضافه کرد: «با این عملیات توان اوکراین در خصوص تعمیر و بازیابی تجهیزات نظامی مختل شد.»

وی گفت در حمله توپخانه‌ای روسیه به واحدهای ارتش اوکراین در منطقه کوپیانسک بیش از ۳۰ سرباز دشمن کشته شدند.

سخنگوی ارتش روسیه ادامه داد: "‌توپخانه گروه نبرد غربی در جبهه کوپیانسک، به نیرو و تجهیزات واحدهای تیپ ۱۰۳ دفاع سرزمینی ارتش اوکراین در نزدیکی جامعه پسانویه و تیپ ۱۴ مکانیزه در نزدیکی شهرک سینکوکا در منطقه خارکف آسیب واردکرد.‌"

وی تصریح کرد: «در این حملات بیش از ۳۰ تن از نیروهای اوکراین کشته و ۲ وسیله نقلیه موتوری، یک سامانه توپخانه‌ای M۷۷۷ ساخت آمریکا و یک هویتزر D-۲۰ نیز نابود شدند.»

وی گفت که نیروهای روسی دو تیپ ارتش اوکراین را هم در منطقه کراسنی لیمان مورد حمله قرار دادند که حدود ۴۰ نفر از نیروهای آنها کشته و زخمی شدند.

کوناشنکوف گزارش داد که در حمله روز جمعه نیروهای روسیه بیش از ۸۰ سرباز اوکراین در منطقه دونتسک کشته شدند.

کوناشنکوف گزارش داد از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه، نیروهای مسلح روسیه در مجموع، ۸۱۹۱ وسیله نقلیه موتوری ویژه نظامی، ۳۸۰ فروند هواپیمای جنگی اوکراین، ۲۰۴ بالگرد، ۲۹۶۷ هواپیمای بدون سرنشین، ۴۰۲ سامانه موشکی زمین به هوا، ۷۶۴۴ تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۹۹۱ موشک انداز چندگانه و ۳۹۳۲ ادوات توپخانه‌ای را منهدم کرده‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    2 5
    به نظرم روسیه برنده نهایی این مبارزه و دلقک و هم پیمانانش بازنده نهایی خواهند بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس