عکس فیلم های جشنواره

صابر ابر، پانته‌آ پناهی‌ها، سارا بهرامی، امیر جعفری، مهران احمدی، رویا تیموریان ، نسیم ادبی و پژمان بازغی با ۳ یا ۲ فیلم در جشنواره امسال رقابت می‌کنند.

به گزارش مشرق، امسال برخلاف دوره‌های گذشته جشنواره فجر، در آستانه آغاز این رقابت، اخبار زیادی از فیلم‌های سینمایی، بازیگران و قصه آن‌ها منتشر نشد تا این که چهارشنبه ۵ بهمن‌ اسامی فیلم‌های حاضر در چهل‌ویکمین دوره جشنواره به طور رسمی اعلام و یک روز بعد نیز فهرست بازیگران فیلم‌ها و خلاصه داستان آثار منتشر شد.

در فهرست بازیگران این فیلم‌ها، نام ۸ چهره در بیش از یک اثر دیده می‌شود و جای خالی چند بازیگر پُرکار دوره‌های قبل نیز در این دوره به چشم می‌آید. در گزارش امروز درباره ۸ بازیگر پُرکار چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر می‌خوانید.


صابر ابر


صابر ابر که سال گذشته با دو فیلم «بی‌رویا» و «بدون قرار قبلی» حضور پررنگی در جشنواره فجر داشت، امسال نیز با سه فیلم «بعد از رفتن» کاری از رضا نجاتی، «کت چرمی» اولین ساخته حسین میرزامحمدی و «یادگار جنوب» اثر مشترک پدرام پورامیری و حسین دوماری، راهی چهل‌ویکمین دوره این رقابت ها می‌شود. ابر در دو فیلم «بعد از رفتن» و «کت چرمی» یکی از نقش‌های اصلی را ایفا کرده و در «یادگار جنوب»، به همراه سحر دولتشاهی حضور کوتاهی در آن داشته است. این بازیگر در فیلم نجاتی با سارا بهرامی، پانته‌آ پناهی‌ها و چهره‌های پیش کسوتی مانند احترام برومند و بهرام شاه محمدلو همبازی بوده است. «کت چرمی» نیز جزو معدود آثار کارنامه ابر است که در آن با جواد عزتی همبازی شده است.

مهران احمدی


یکی از بازیگرانی که در نقش شخصیت‌های مکمل، معمولا در جشنواره فجر حضور داشته، مهران احمدی است. این بازیگر با دو فیلم «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی و «غریب» اثر محمدحسین لطیفی در چهل‌ویکمین دوره جشنواره نیز حاضر است. فیلم صمدی مضمونی اجتماعی دارد، اما فیلم لطیفی در ژانر دفاع مقدس ساخته شده و به دوران فرماندهی شهید محمد بروجردی طی سال‌های ۵۸ و ۵۹ در کردستان می‌پردازد. به این ترتیب، احتمالا شاهد حضور مهران احمدی با دو نقش متفاوت در جشنواره خواهیم بود. حامد کمیلی، آزاده صمدی و غزل شاکری دیگر بازیگران «روایت ناتمام سیما» و بابک حمیدیان، پردیس پورعابدینی و فرهاد قائمیان از بازیگران «غریب» هستند.


نسیم ادبی


دو فیلم «پرونده باز است» ساخته کیومرث پوراحمد و «آن‌ها مرا دوست داشتند» کاری از محمدرضا رحمانی، آثاری هستند که نسیم ادبی به واسطه آن‌ها در جشنواره فجر امسال حضور خواهد داشت.
«پرونده باز است» قصه نوجوانی را روایت می‌کند که در دوران نوجوانی و در ۱۵ سالگی مرتکب قتل غیرعمد می‌شود و فضایی جنایی و پلیسی دارد، اما «آن‌ها مرا دوست داشتند» درباره موضوعات اجتماعی ساخته شده و قصه زوجی را روایت می‌کند که درگیر بیماری فرزندشان هستند. نسیم ادبی سال گذشته با دو فیلم «نمور» و «خائن‌کشی» موفقیتی در جشنواره فجر به دست نیاورد.


سارا بهرامی
سارا بهرامی جزو بازیگران پرکار سینماست. او پس از دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره سی‌وششم فجر، به استثنای جشنواره سال ۹۸، در دیگر دوره‌های این رقابت با فیلمی حضور داشته است. او سال گذشته با فیلم «علف‌زار» مورد توجه داوران قرار گرفت و به فهرست نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول زن راه پیدا کرد، اما در نهایت جایزه به طناز طباطبایی رسید. سارا بهرامی امسال با ساخته‌های دو کارگردان فیلم اولی یعنی «بعد از رفتن» ساخته رضا نجاتی و «جنگل پرتقال» کاری از آرمان خوانساریان در جشنواره دیده می‌شود. بهرامی در فیلم نجاتی با چهره‌های شناخته‌شده مختلفی همبازی است و در فیلم خوانساریان، به همراه میرسعید مولویان، ایفای یکی از نقش‌های اصلی اثر را برعهده دارد.

پژمان بازغی


پژمان بازغی پس از ۳ سال غیبت در دوره‌های سی‌وهشتم، سی‌ونهم و چهلم جشنواره فیلم فجر، امسال با دو اثر در رقابت سینماگران حاضر خواهد بود. او در فیلم «کاپیتان» ساخته محمد حمزه‌ای و «پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پوراحمد ایفای نقش کرده است. بازغی در فیلم حمزه‌ای به همراه پانته‌آ پناهی‌ها، چهره‌های شناخته‌شده ترکیب بازیگران هستند و به احتمال زیاد در ساخته پوراحمد نیز یکی از کاراکترهای اصلی فیلم است. «کاپیتان» تلاش کادر درمان را به تصویر می‌کشد و «پرونده باز است» با توجه به سوژه جنایی‌اش، فضای کاملا متفاوتی دارد.


پانته‌آ پناهی‌ها
پرکارترین بازیگر زن در چهل‌ویکمین جشنواره فجر، پانته‌آ پناهی‌هاست که با ۳ فیلم به این رقابت می‌آید. او در فیلم «بعد از رفتن» اثر رضا نجاتی، «کاپیتان» کاری از محمد حمزه‌ای که هر دو بی‌سروصدا جلوی دوربین رفتند، بازی کرده و همچنین در «کت چرمی» ساخته حسین میرزامحمدی حضور داشته است.او در «کاپیتان» یکی از نقش‌های اصلی را ایفا کرده و احتمالا در دو فیلم دیگر جزو نقش‌های مکمل فیلم است. پناهی‌ها در سی‌وهفتمین جشنواره فجر برای بازی در فیلم «درخونگاه» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.


رویا تیموریان


یکی از چهره‌های پیش کسوت حاضر در میان بازیگران این دوره از جشنواره فیلم فجر، رویا تیموریان است. این بازیگر که سال گذشته با ۲ فیلم «ملاقات خصوصی» و «شادروان» در جشنواره حضور داشت و بازی‌های خوبی نیز ارائه کرد، امسال هم با دو اثر یعنی «هوک» ساخته حسین ریگی و «کت چرمی» به کارگردانی حسین میرزامحمدی در این رقابت دیده خواهد شد. فیلم ریگی که در سیستان و بلوچستان جلوی دوربین رفته، در ژانر ورزشی تولید شده و قصه نوجوانی را روایت می‌کند که علاقه فراوانی به بوکس دارد. «کت چرمی» هم فضای اجتماعی دارد. تیموریان در «هوک» با امیر جعفری، امیرمهدی ژوله، علی اوسیوند و مهتاب ثروتی همبازی بوده است.

امیر جعفری


امیر جعفری که به تازگی با سریال «جیران» و «یاغی» حضور پررنگ و پرفروغی در نمایش خانگی داشته، با دو فیلم راهی جشنواره فجر شده است.این بازیگر آخرین‌بار با فیلم «من می‌ترسم» در سی‌وهشتمین دوره این رقابت حضور موفقی نداشت و در دوره‌های سی‌ونهم و چهلم غایب بود.
او امسال با فیلم «آن‌ها مرا دوست داشتند» ساخته محمدرضا رحمانی و «هوک» اثر حسین ریگی در جشنواره فجر حضور خواهد داشت و بر اساس اخبار و اطلاعات منتشرشده، به نظر می‌رسد احتمالا در هر دو فیلم، جزو بازیگران اصلی آن‌هاست.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    2 0
    فقط خدا کنه فیلمی در زمینه اغتشاشات اخیر و جنگ رسانه ای دشمن هم برای اگاه کردن بعضی از جوانان به خواب رفته و غفلت زده هم ساخته باشن که میتونه کمک کنه
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    1 0
    اینها هیچ کدوم تو مراسم شرکت نمی کنند.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    9 0
    به جمهوری اسلامی فحش میدن از جمهوری اسلامی پول در میارن و جمهوری اسلامی بهشون جایزه میده من دیگه حرفی ندارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس