کد خبر 1459317
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
بورس نمایه

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۱۱ هزار و ۸۷۵ واحد همراه شد.

به گزارش مشرق، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی و رو به کاهش قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افت ۱۱۸۷۵ واحد به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار و ۸۰ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش ۸ هزار و ۲۹۰ واحد به رقم ۵۰۴ هزار و ۲۰۰ واحد رسید. ارزش روز بازار که متشکل از ارزش شرکت‌های حاضر در بورس است به بیش از ۵ میلیون و ۸۸۸ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۱.۵ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۶۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۶ هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز قبل ۰.۷۴ درصد افت کردند.این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۶ درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۰.۶۷ درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۰.۷۵ درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۰.۷۲ درصد کاهش یافت.

امروز نماد شرکت‌های بانک ملت، بانک پاسارگاد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، کشتیرانی، گل‌گهر، فولاد خوزستان و بانک تجارت به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

افت ۱۱هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

در فرابورس ایران هم امروز اوضاع تعریفی نداشته و شاخص کل در پایان معاملات با ۱۵۲ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۸۲۷ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۳۷ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس هم ۴۰۴ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۷.۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۶۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۳ هزار و ۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۱۹.۳ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب و مدیریت انرژی امیدتابان حور، به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای بیمه پاسارگاد، صنعتی مینو، نیروی برق دماوند و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

افت ۱۱هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    1 0
    سال ۹۹ دلار بوده حدود ۳۰ هزار تومان و شاخص کل بورس بوده بالای ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان. اکنون دلار رسیده به حدود ۴۵ هزار تومان و ولی شاخص کل بورس به یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد سقوط کرده ‌ . لطفا" این معادله را از عشقی بی کفایت و نالایق بپرسید و جواب آن را به نمایش بگذارید. مگه کارشناسان بورسی معتقد نبودند که بورس وابستگی مستقیم به دلار داره ؟؟؟!!!!!!!!!!!! چرا تو این ۳ سال که دلار افزایشی بوده بورس نزولی و کاهشی حرکت کرده؟!!!!!!!
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    0 0
    منجلابی ب نام دارایکم .... وعده های بازارگردان پالایشی یکم هم عملی نشده و باید محاکمه بشن
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    0 0
    این اعتماد به بازی گرفته شده بهای سنگینی برایت خواهد داشت.
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    0 0
    اعضای شورای رفاقت و غارت و حقارت بهتره هرچه زودتر این گندیو که زدن جمع و جور کنن پالایشی یکم که سود هم ندادن تا به ناو برسه ولی بازم ریزش و افت دارایکم هم خدا رو شکر حتی بعد از چند ماه اساسنامه هم رو کدال نیومده و بزرگ ترین تخلف تو بورس ایران هست اخه چجوری اینا شبها میخوابن ؟ با این همه وعده بازم این صندوق ها باید ریزش کنن ؟
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    0 0
    دارایکم و پالایش باعث غارت مردم توسط دولت شده /////// بزرگ ترین دزدی قرن
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    0 0
    اقای عشقی مگه وعده ندادن که بعد از اصلاح اساسنامه دارایکم و پالایش به ناو میرسن ؟ بازار رشد کرد . همه سهام یه رشدی کردن بازم این دو تا رشد نکردن و الان با منفی شدن بازار اینا زودتر از بقیه منفی میخورن و بیشتر ریزش دارن .... تو رو خدا به پس انداز کوچک مردم رحم کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس