جهاد اسلامی: موضع ترکیه و امارات درباره عملیات قدس، خائنانه بود

مسئول رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین اقدام ترکیه و امارات متحده عربی در محکوم کردن عملیات شهادت‌طلبانه قدس را خیانت به فلسطین دانست.

به گزارش مشرق، «داوود شهاب» مدیر دفتر رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (شنبه) موضع دولت‌های ترکیه و امارات متحد عربی در خصوص عملیات شهادت‌طلبانه قدس را به شدت محکوم کرد.

او به وبگاه روسیا الیوم گفت: «بیانیه محکومیتی که وزارت خارجه‌های ترکیه و امارات در خصوص عملیات قدس منتشر کردند، به دور از موضع عربی و اسلامی و اخلاقی و خیانت به مردم فلسطین بود، مردمی که روزانه به دست تروریسم اسرائیلی کشته می‌شوند».

«طارق سلمی» سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای به موضع سفرای اتحادیه اروپا و آمریکا در ارتباط با عملیات قدس پرداخت و آن را عجولانه و حاوی استانداردهای دوگانه دانست.

در این بیانیه آمده است: «مواضع عجولانه‌ای که سفرای اتحادیه اروپا و آمریکا در خصوص عملیات قهرمانانه قدس اتخاذ کردند، بار دیگر استانداردهای دوگانه آن‌ها و جنبه‌ای از سیاستی که در خصوص فلسطین در پیش گرفته‌اند را بر ملا می‌سازد؛ سیاستی که در آن توجهی به حجم درد و رنجی که ملت فلسطین به خاطر تروریسم ارتش اشغالگر روزانه متحمل آن می‌شوند، نمی‌شود».

این بیانیه تأکید می‌کند: «این کشورها و سازمان‌ها در مقابل صحنه‌های کشتار روزانه که زنان و کودکان را هدف قرار می‌دهد و جان ده‌ها انسان بی گناه را می‌گیرد، لال شده و زبان خود را بلعیده‌اند. مواضع کشورهای اروپایی به وضوح نشان از نابودی ارزش‌ها و جانبداری و حمایت از تروریسم اسرائیلی دارد».

وزارت امور خارجه ترکیه امروز با انتشار بیانیه‌ای عملیات شهادت طلبانه در قدس شریف را تروریستی دانست و اعلام کرد: «ما حمله تروریستی به کنسیه قدس را محکوم می‌کنیم و نگران هستیم حملاتی که اخیرا در منطقه شدت یافته، به گرداب خشونت تبدیل شود.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما از تمام طرف‌ها می‌خواهیم که خویشتن‌داری کنند و برای متوقف کردن چنین حوادثی تدابیر لازم را اتخاذ کنند.»

منابع صهیونیستی، شامگاه جمعه، از تیراندازی در قدس اشغالی خبر دادند که بر اثر آن دست‌کم ۸ نفر به هلاکت رسیده و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

«خیری علقم» مجری این عملیات شهادت‌طلبانه پس از تعقیب پلیس رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. این عملیات پس از آن رخ داد که نظامیان رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه، با یورش به اردوگاه جنین در کرانه باختری ۹ فلسطینی را به شهادت رساندند و ۲۰ فلسطینی دیگر را مجروح کرده بودند.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، دیشب، در بیانیه‌ای عملیات مقاومتی و ضدصهیونیستی در قدس اشغالی را تبریک گفت.

وی تأکید کرد که این عملیات قهرمانانه برای گرفتن انتقام خون شهدای جِنین بود. «طارق عزالدین» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز این عملیات را تبریک گفت و تأکید کرد که دشمن تنها زبان زور را می‌فهمد.

علاوه بر عملیات شب گذشته، صبح امروز نیز یک فلسطینی به سوی صهیونیست‌ها تیراندازی کرد و دست کم دو نفر در این تیراندازی که در محله «سلوان» در شرق قدس اشغالی رخ داد، مجروح شدند. منابع اسرائیلی میگویند که یکی از این مجروحان از افسران تیپ چتربازان ارتش رژیم صهیونیستی است که در زمان عملیات در مرخصی بوده است.

حال یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است و در بخش مراقبتهای ویژه به سر می‌برد.

باراک راوید خبرنگار امنیتی صهیونیست، از شهادت مجری این عملیات خبر داده است و گفته میشود یک نوجوان فلسطینی ۱۳ ساله عامل این عملیات بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    6 5
    با سلام حالا کجاش رو دیدی صبر کنید کشورهایی مانند ترکیه،امارات،بحرین،عربستان و ،،، مثلاً مسلمان برای حفاظت از کشور جعلی صهیونیستی سرباز هایشان را برای مقابله با جهاد اسلامی فلسطین گسیل خواند کرد شما باید بیش از پیش آماده باشید.
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    2 0
    ترکیه و امارات شارلاتان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس