کد خبر 1459403
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
تحلیلگر صهیونیست: عملیات قدس وضعیت را تغییر می دهد

تحلیلگر رژیم صهیونیستی به سران این رژیم هشدار داد که عملیات مقاومت، وضعیت را تغییر می دهد و هر لحظه بیم آن می رود اوضاع از کنترل خارج شود.

به گزارش مشرق، «یوآو لیمور» از جمله جدیدترین تحلیلگران و کارشناسان نظامی رژیم اسرائیل است که در مقاله‌ خود در روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» نوشت که عملیات قدس از آن دست عملیات هایی است که می تواند واقعیت را تغییر دهد زیرا موضوع فقط افزایش تعداد کشته‌ های «اسرائیلی» نیست بلکه این عملیات ثابت می‌کند، تنش در سرزمینهای فلسطینی رو به وخامت فزاینده است و هرآن بیم فروپاشی و خارج شدن اوضاع از کنترل می رود.

وی با اشاره به این موضوع که عملیات قدس به تلافی جنایات ارتش اشغالگر و سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در اردوگاه جنین در کرانه باختری روی داد که در آن ۱۰ شهروند فلسطینی شهید شدند، افزود که هنوز برای ربط رویدادها به یکدیگر خیلی زود است و باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد تا مشخص شود، آیا مجری عملیات جمعه شب قدس با گروه های مقاومت فلسطین در ارتباط بوده است یا خیر.

لیمور در مقاله خود آورده است: درصورت مثبت بودن پاسخ به این پرسش، اسرائیل با یک معضل بزرگ مواجه خواهد شد، زیرا نیروهای امنیتی ما هیچ گونه سابقه اطلاعاتی در مورد عامل این عملیات نداشتند، تنها چیزی که همه می دانیم، این است که وی از اهالی قدس و دارای کارت تردد در داخل منطقه سبز (اراضی اشغالی سال ۱۹۶۸) بود، این یک مساله چالش برانگیز است، زیرا مشکل فلسطینی های ساکن در قدس برای اسرائیل را تشدید می کند.

این کارشناس نظامی رژیم اسرائیل تاکید کرد که عملیات قدس مشکل پیش روی اشغالگران را در برخورد با ساکنان فلسطینی این شهر در آینده نشان داد.

لیمور اضافه کرد که این واقعیت از نکات اساسی و محور بحث های امنیتی «اسرائیل» خواهد بود، اگر فرض هم کنیم که این عملیات، از غزه یا خارج از سرزمین های اشغالی، هدایت و تامین مالی نشده باشد، باز هم «اسرائیل» برای پاسخ و مقابله با عاملان آن با مشکل مواجه خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر مشخص شود که این عملیات واقعا یک حمله شخصی و عامل آن به صورت مستقل و بدون هماهنگی و برنامه ریزی با افراد دیگر بوده، آنگاه نگرانی ها را از روند فزاینده خطرناک اوضاع در مناطق فلسطینی تشدید می‌کند.

به گفته لیمور، عملیات قدس تداعی کننده عملیات مقاومت مسلحانه فلسطینی ها در سال گذشته در کرانه باختری به ویژه در شمال آن را در اذهان «اسرائیلی ها» تداعی می کند و آن زمان کابینه «اسرائیل» به تشدید حملات خود روی آورد که درنتیجه آن، بیش از ۲۰۰ فلسطینی در کرانه باختری شهید شدند.

از ابتدای سال جاری میلادی حدود ۳۰ فلسطینی به شهادت رسیدند؛ موضوعی که موجب افزایش تنش بین فلسطینیان و افزایش فشار بر تشکیلات خودگردان فلسطین برای متوقف کردن همکاری های خود با رژیم صهیونیستی شده است.

این روزنامه صهیونیستی افزود که این ارزیابی منابع صهیونیستی نشان می‌دهد عملیات قدس، فلسطینیان بیشتری را برای انجام عملیات‌های دیگر ترغیب می‌کند،بنابراین پیش بینی می شود که تعداد نیروهای نظامی در بیت المقدس و احتمالا در کرانه باختری رود اردن به شدت افزایش یابد و این به معنای مبارزه بیشتر با صهیونیست ها است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم»، با وجود نقش آفرینی و تلاش قدرت های بین المللی از جمله ایالات متحده، اتحادیه اروپا، اردن و مصر برای آرام کردن فضا، ولی به نظر نمی رسد در سایه تداوم اشغالگری در کرانه غربی، توفیق چندانی حاصل کنند، همه اینها هشدارهای جدی برای تمام سرویس‌های اطلاعاتی «اسرائیل» و منطقه در خصوص احتمال تشدید عملیات مقاومت مسلحانه در آینده نزدیک است.

شب گذشته یک جوان فلسطینی در پاسخ به جنایت صهیونیستها در شهر جنین در کرانه باختری، در یک عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی با یک سلاح کلت۷ صهیونیست اشغالگر را به هلاکت رساند و ۱۲ نفر دیگر را زخمی کرد که برخی منابع اعلام کرده اند که یک مقام عالی امنیتی رژیم صهیونیستی نیز در بین کشته شدگان است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه (یک روز قبل از عملیات شهادت طلبانه) با هماهنگی و همراهی دستگاه اطلاعاتی خود موسوم به "شاباک" با یورش به شهر جنین ۱۰ فلسطینی را شهید و ۱۹ نفر دیگر را زخمی کرد.

امروز شنبه نیز یک نوجوان 13 ساله فلسطینی در پاسخ به جنایات صهیونیستها، دو شهرک نشین صهیونیست را در قدس اشغالی به ضرب گلوله زخمی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس