واکنش اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما نسبت به اظهارنظر یک سینماگر

اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران نسبت به صحبت‌های یکی از تهیه‌کنندگان و کارگردانان سینمای ایران واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران، اتحادیه تهیه کنندگان شامل چهار تشکل تهیه‌کنندگی ثبت شده و قانونی است. نمایندگان این چهار تشکل هیات مدیره اتحادیه را با آرای مساوی تشکیل می دهند و تصمیمات با حضور حداقل ۶ نفر و پنج رای قانونی و اجرایی است.

در روزهای گذشته فردی از تهیه کنندگان که عضو جامعه صنفی است و به ادبیات خاص و رفتارهای غیرمتعارف شهره است، با بیان مطالبی خلاف واقع، غیرصنفی، غیرمحترمانه و هتاکانه نسبت به تصمیمات اتحادیه و همچنین دو عضو شاخص آن مطالبی مطرح کرده است.

انتخاب نمایندگان اتحادیه در شوراهای مختلف امری است که توسط اکثریت نمایندگان اتحادیه انجام می‌شود.

جناب آقایان منوچهر شاهسواری و محمدمهدی عسگرپور به عنوان نمایندگان اتحادیه تهیه کنندگان برای شورای پروانه فیلمسازی و عضویت درهیات مدیره خانه سینما، با اکثریت آرا به شکل کاملاً قانونی انتخاب و معرفی شده اند.

ضمن اینکه آقایان منوچهر شاهسواری و محمدمهدی عسگرپور در سوابق نمایندگی و مدیریت جاری، با حسن تدبیر و رفتار عقلانی خود در صنوف و خانه سینما، به گواه اکثریت تهیه کنندگان، توانسته اند بخوبی با از خود گذشتگی از کرامت و حقوق مادی و معنوی تهیه کنندگان و حقوق احاد سینما در مواجهه با کلیه نهادهای نظارتی، قضایی و … دفاع کنند.

رفتار و گفتار فرد خاطی با ادبیاتی توهین آمیز و هتاکانه و مستبدانه، نه تنها تصمیمات حقوقی و قانونی صنف تهیه کنندگان را به سخره گرفته است، بلکه با تصمیم گیری فردی مغرضانه به جای همه اعضای محترم جامعه صنفی، حقوق اعضای تشکل نامبرده را نیز در مضیقه جدی قرار داده است.

بنابراین ازانجایی که فرد مذکور نه تنها به اصلاح و پوزش خواهی مبادرت نکرده بلکه درتصویری جدید همان تهدید و توهین ها را مکرر و تشدید کرده است، اعلام می کنیم که برای نمایندگان ۳ تشکل دیگر همکاری صنفی در کنار چنین فردی میسر و ممکن نیست.

بنابراین انتظار می رود جامعه صنفی جهت تهذیب افکارعمومی تهیه‌کنندگان و اشخاص مورد خطاب وی (جنابان شاهسواری و عسگرپور) و همچنین حفظ وحدت و یکپارچگی نظام تهیه‌کنندگی، ضمن اقدام مقتضی، فرد مناسب دیگری را جهت نمایندگی خود معرفی نموده و از تفرقه پراکنی فرد خاطی و تصمیم گیری فردی وی به جای همه اعضا محترم جامعه صنفی، پرهیز کنند.

بدیهی است برای اقدامات قانونی آتی اتحادیه تا تصمیم جامعه محترم صنفی منتظر خواهیم ماند.

در پایان ضمن تقدیر از تلاش و زحمات جناب آقای سیدضیاء هاشمی در شورای پروانه ساخت، حمایت قاطع وجدی خود را از جناب آقایان منوچهر شاهسواری و محمدمهدی عسگرپور اعلام می داریم و امیدواریم این دست رفتارهای فردی و خلاف ادب و اخلاق، تاثیری در حضور مقتدرانه آنها در نمایندگی تهیه کنندگان و حتی آحاد سینما، ایجاد نکند.

نمایندگان کانون تهیه کنندگان فیلم، انجمن تهیه کننده کارگردانان و انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران: منیژه حکمت، منوچهر محمدی، ابوالحسن داودی، علیرضا رئیسیان، علی آشتیانی پور، محمد احمدی، سید غلامرضا موسوی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس