کد خبر 1459718
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
اسرائیل

عملیات‌های ضد صهیونیستی دو روز گذشته در قدس اشغالی منجر به شکل گیری جنگ لفظی میان نخست‌وزیر سابق و وزیر تندرو کابینه فعلی شد.

به گزارش مشرق، یائیر لاپید نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در واکنش به تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به شدت از ایتامار بن گویر وزیر تندرو امنیت داخلی کابینه بنیامین نتانیاهو انتقاد کرد و وی را مسئول عملیات ضد صهیونیستی اخیر در قدس اشغالی دانست.

لاپید در واکنش به اتهام زنی بن گویر به «گالی بهراوو مئیرا» مشاور قضایی کابینه مبنی بر به تعویق انداختن صدور مجوز بستن خانه شهید «خیری علقم» مجری عملیات جمعه قدس اشغالی به منظور آماده سازی برای تخریب آن، گفت: تخصص بن گویر مقصر دانستن همه به جز خودش است.

وی خطاب به بن گویر گفت: «تو مسئولی. به جای اینکه تمام روز به دنبال مقصر بگردی، مسئولیت را بر عهده بگیر».

لاپید ادامه داد: این مرد هیچ کاری بلد نیست. او در اپلیکیشن TikTok زندگی می‌کند و به دنبال کسی است که او را مقصر بداند. اعضای کابینه فعلی چپ‌ها و دستگاه قضایی را مقصر می‌دانند و به جز وظیفه خود هر کار دیگری را انجام می‌دهند.

دقایقی پس از این اظهارات، بن گویر به لاپید پاسخ داد و گفت: عجیب است که او پس از ۳ هفته آغاز به کار من در این سمت، من را به مسئولیت حمله متهم می‌کند.

بن گویر کابینه قبلی را متهم کرد و گفت: این کابینه سیاه‌چاله‌ای در وزارت امنیت داخلی ایجاد کرده و امنیت شخصی اسرائیلی‌ها را از بین برده است.

سرزمین‌های اشغالی فلسطینی طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش درپی تجاوزات روزانه صهیونیست‌ها و پاسخ مقاومت به این رژیم است.

عملیات شهادت طلبانه جمعه شب «خیری علقم» مبارز فلسطینی در شهر اشغالی قدس در حالی انجام شد که کرانه باختری رود اردن روز پنجشنبه شاهد یورش ارتش رژیم صهیونیستی به شهر جنین و جنایت آفرینی جدیدی بود که در جریان آن ۱۱ شهروند فلسطینی شهید و دستکم ۲۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

منابع رژیم صهیونیستی روز شنبه نیز از تیراندازی در شهرک سلوان در شهر اشغالی قدس و زخمی شدن ۲ صهیونیست در پی این تیراندازی خبر دادند. این دومین عملیات ضد صهیونیستی در پاسخ به جنایت صهیونیستها در جنین بود.

شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی و بطور خاص در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی برای صهیونیست‌های بزدل تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس