رئیس بانک مرکزی: حتما در بازار ارز دخالت می‌کنیم

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از حضور رییس کل بانک مرکزی در این کمیسیون و پاسخ وی به سوالات پیرامون افزایش قیمت ارزهای خارجی و گزارش درباره ذخایر ارزی کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام نصراله پژمانفر در توضیح نشست روز یکشنبه - ۹ بهمن ماه - کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: نشست امروز به منظور ایفای نقش نظارتی و اطلاع از آخرین شرایط بازار ارز و نحوه مدیریت آن پس از تکانه‌های اخیر ارزی با حضور رییس کل بانک مرکزی و تعداد زیادی از نمایندگان مجلس برگزارشد.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس افزود: در این نشست نمایندگان دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را درباره افزایش قیمت ارزهای خارجی و نحوه ورود و کنترل بانک‌ مرکزی در حوزه ارز و آخرین وضعیت ذخایر ارزی کشور مطرح کردند که رییس و مدیران بانک مرکزی به آن پاسخ دادند.

نماینده مردم مشهد در مجلس یادآور شد: ناتزازی بانک‌ها و اضافه برداشت در نتیجه کسری در منابع، تقاضای کاذب در بازار ارز، مدریت منفی صرافی‌ها در فروش ارز و سوداگری و عدم حضور درست بانک مرکزی در بازار آزاد از عمده دلایلی است که از منظر مدیریت بانک مرکزی موجب افزایش قیمت ارز شده و در این باره رییس کل بانک مرکزی توضیحاتی ارائه داد.

وی یادآور شد: در این نشست نمایندگان برخی از کمیسیون‌ها نیز حضور داشتند و پیشنهادات و نظرات خود را بیان کرده پاسخ هایی از سوی رییس کل بانک مرکزی ارائه شد و مقرر گردید برای ایجاد آرامش در بازار و ایفای نقش نظارتی کمیسیون اصل نود، اینگونه جلسات تداوم یابد.

پژمانفر خاطرنشان کرد:‌ فضای نابسامان در بازار ارز به علل مختلف ایجاد شده که باید کنترل شود و مهمترین موضوع در این زمینه ایجاد اعتماد است و مجلس انتظار دارد قیمت واقعی ارز در بازار عرضه شود. البته رییس کل بانک مرکزی هم برای این امر برنامه‌هایی ارائه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس