چرا پرداخت دو درصد وزارتخانه های صنعتی به فوتبال قطع شد

مدیرعامل باشگاه تراکتور با بیان اینکه فدراسیون فوتبال در خصوص ویلموتس مظلوم واقع شد، گفت: چرا مجلس باعث شد تا دو درصدی که وزارتخانه های صنعتی به ورزش می دادند، قطع شود.

به گزارش مشرق، هوشنگ نصیرزاده در جلسه با فراکسیون مجلس گفت: بعد از دوران کرونا اراده حضور تماشاگران از فدراسیون فوتبال گرفته شده بود. گرفتن اسپانسر که بتواند به ما کمک کند، وجود نداشت مانند دیگر کشورهای جهان که ۱۱۰ نوع کالا را به فروش می رساندند.

وی افزود: ما برای چه به اینجا آمده ایم؟ ورزش فوتبال یکی از رشته های پرطرفدار است که می تواند به جامعه کمک کند. قبلاً کشورها با هم می جنگیدند اما الان ورزش آن را تبدیل به یک دوستی کرده است. تیراندازی، بوکس و دیگر رشته ها، همه باعث شده وقتی یک کشور برنده می شود این برد نشان دهنده ابلاغ توانایی آن کشور است. وقتی برای پیروزی و قهرمانی هزینه می کنیم، خود را به جهان معرفی کرده ایم.

نصیرزاده تأکید کرد: در دوره جنگ سرد، کشورهایی مثل آلمان، کره شمالی در مسابقات المپیک شرکت کردند و وقتی قهرمان می شدند، خود را به دنیا معرفی می کردند. اساساً ورزش دوستی بین کشورهاست و همه به دنبال این هستند از این طریق خود را معرفی کنند.

وی ادامه داد: وقتی شما بودجه بندی می کنید و برای برخی نهادها بودجه تعیین می کنید و کمترین را به ورزش اختصاص می دهید، این کار درستی نیست. ورزش می تواند از لحاظ فرهنگی به کشور کمک کند. هنجارها را از بین ببرد. مردم را دچار شادی کند و توانایی های زیادی را در مردم به وجود بیاورد.

مدیرعامل باشگاه تراکتور تصریح کرد: فدراسیون فوتبال مظلوم واقع شده است. خصوصاً در جریان قرارداد ویلموتس که فشارهای روحی و روانی به فدراسیون فوتبال وارد شد. الان این سوال مطرح است چرا دو درصدی که در گذشته، وزارتخانه های صنعتی به ورزش اختصاص می دادند توسط مجلس قطع شده است. بهتر است ابلاغ توانمندی ورزش حرفه ای را هم قطع کنید. چطور است که مجلس در بردها خود را شریک می داند اما در باخت این اتفاق نمی افتد. فوتبال گل بنفشه نیست که همین طور رشد کند. برای رشد فوتبال باید زمینه سازی کرد.

وی در مورد هزینه های بخش خصوصی هم اظهار داشت: تیم هایی مثل ما هزینه های زیادی دارند. تیم های خصوصی برای خرید بازیکن اختلاف قیمت دلار و ریال را پرداخت می کنند. ارزش بازیکن بالا می رود و این مسئله برای ما مشکل ساز می شود.

نصیر زاده تأکید کرد: فوتبال یک پدیده غربی است. باید از مربی های غربی استفاده کنیم. اگر به فدراسیون کمک نشود، تبعات زیادی خواهد داشت. باید کاری کنیم که این ورزش پرطرفدار بیشتر از این حمایت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناصری IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    0 0
    چرا باید به این مفتخورها از پول ملت و مردم داده شود؟ آن هم بصورت نجومی و چند ده میلیاردی ، و مردم شریف ایران در عسر و حرج باشند! آخرش هم می شوند علی کریمی ، و دایی و همسر قائدی و ....
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    0 0
    چقدر پررو هستید شماها
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    0 0
    مردک مفتخور به مفتخوری عادت کرده . اگه مجلس وقعن دو درصد رو کم کرده دمش گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس