قالیباف: ارتباط عمیقی بین ایران و الجزایر در مبارزه با رژیم صهیونیستی وجود دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباط عمیقی میان ایران و الجزایر به لحاظ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و رویکردها در مبارزه با رژیم صهیونیستی و دفاع از آرمان‌های فلسطین وجود دارد.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۹ بهمن در حاشیه ملاقات های دوجانبه خود با رؤسای مجالس حاضر در هفدهمین اجلاس PUIC پس از دیدار با صالح قوجیل رئیس مجلس امت الجزائر، در گفت‌وگوی کوتاهی که به صورت زنده از برخی شبکه های الجزایر پخش شد، ضمن تشکر از دعوت رئیس مجلس این کشور برای حضور در اجلاس، گفت: این توفیقی برای بنده است که برای نخستین بار به الجزائر سفر کرده‌ام. ملت ما از همان دهه ۷۰ میلادی با انقلاب آزادی‌بخش الجزایر آشنا شدند؛ آن زمان خود من به عنوان یک جوان انقلابی در ایران مشغول مبارزه با استبداد بودم و همراه سایر جوانان، مسائل مربوط به الجزائر و انقلاب این کشور را از طریق اخبار دنبال می‌کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ارتباط عمیقی میان ملت‌های دو کشور به لحاظ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و رویکردها در مبارزه با رژیم صهیونیستی و دفاع از آرمان های فلسطین وجود دارد، عنوان کرد: امروز با هر دو رئیس مجالس ملی و سنای الجزائر دیدار داشتم و بر توسعه روابط اقتصادی و سیاسی تأکید کردم.

وی اظهار داشت: امیدوارم این سفر مقدمات همکاری عمیق میان ملت‌های دو کشور به خصوص میان جوانان دو کشور در عرصه‌های دانش‌بنیان، توسعه مسائل اقتصادی و فنی در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه استارت آپ‌ها و پلتفرم‌هایی باشد که بتوان از طریق آن ظرفیت‌های دو کشور را به بروز و ظهور رساند و این اولین دستور کار ما در کمیسیون مشترک عالی دو کشور در تهران خواهد بود.

گفتنی است، طبق پروتکل رسانه‌ای کشور الجزایر، کنفرانس‌های خبری تنها در سطح روسای جمهور کشورها برگزار می‌شود، اما به دلیل اهمیت حضور دکتر قالیباف رئیس قوه مقننه کشورمان در هفدهمین اجلاس اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، کنفرانس خبری روسای مجالس ایران و الجزایر به صورت استثنا برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    0 0
    بایدرای شفاف بشه تاازرانت جلوگیری بشه
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    0 0
    طی دو سال اخیر بعد بوتفلیقه الجزایر به بزرگترین دشمن اسرائیل تبدیل شده است اگر عاقبت انقلاب تونس را نداشته باشد ایران باید کمک اطلاعاتی و پهبادی و موشک بالستیکضد کشتی و نقطه زن با برد بیشتر از 1000 کیلومتر به این کشور بدهد باید الجزایر حتی قویتر از کشور مصر بشود چون همیشه طی 50 سال گذشته سیاست بهتری نسیت به ایران داشته است
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    0 0
    باید به مقامات الجزایری رسانید که این کشور 140 سوخو 34 باید بخرد وقویترین ارتش افریقا شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس