کد خبر 1460123
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸

کامپوزیت دندان یک درمان زیبایی در دندانپزشکی است که به اصلاح رنگ و فرم دندان می پردازد. این درمان دارای مزایای بسیار زیادی می باشد و هزینه کمتری نسبت به لمینت دندان دارا می باشد. در این مقاله به بررسی قیمت کامپوزیت دندان و عوامل موثر بر هزینه آن می پردازیم. اگر قصد انجام کامپوزیت دندان را دارید، این مقاله را از دست ندهید.

قیمت کامپوزیت ونیر دندان در تهران + اقساط

کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت دندان یک ماده خمیری شکل از جنس رزینی است که بر روی دندان قرار داده می شود و به کمک اشعه سفت می شود. از این ماده برای پر کردن، اصلاح رنگ ، فرم و سایز دندان استفاده می شود.

قیمت کامپوزیت ونیر دندان چقدر است ؟

به صورت کلی می توان گفت : قیمت کامپوزیت دندان در تهران به ازای هر واحد کامپوزیت درجه 4 مبلغ 500.000 هزار تومان و کامپوزیت درجه 1 با هزینه 3.000.000 میلیون تومان در کلینیک دندانپزشکی روشا می باشد.

اگر قصد انجام کامپوزیت دندان را دارید و می خواهید درباره تمام مراحل درمان و قیمت کامپوزیت دندان مطلع شوید، می توانید از لینک زیر و یا با شماره تماس 02191091002 ارتباط برقرار نمایید.

قیمت کامپوزیت دندان

همچنین می توانید درباره کامپوزیت و لمینت دندان مشاوره رایگان دریافت نمایید و حتی هزینه کامپوزیت دندان خود را به صورت اقساطی پرداخت نمایید. ( چی از این بهتر )

در جدول زیر قیمت کامپوزیت دندان بر اساس کیفیت و قیمت آورده شده است.

قیمت کامپوزیت درجه 1

3.000.000

قیمت کامپوزیت درجه 2

2.000.000

قیمت کامپوزیت درجه 3

1.500.000

قیمت کامپوزیت درجه 4

500.000

درجه بندی کامپوزیت بر چه اساسی انجام می شود ؟

کامپوزیت دندان یک ماده خمیری شکل است که بر روی دندان قرار و فرم داده می شود. این ماده خمیری شکل توسط شرکت های گوناگون در کشور های مختلفی تولید می شود. هر کدام از برند های کامپوزیت دندان دارای کیفیت، استحکام و تنوع رنگ مخصوص به خود هستند و هر چه تمام این موارد کامل تر و بهتر باشند، درجه بندی کامپوزیت دندان نیز بالاتر می رود.

قیمت کامپوزیت آلمانی چقدر است ؟

اگر قصد انجام کامپوزیت دندان آلمانی را دارید، میتوانید از برند های با کیفیت آکسفورد و یا زنیت استفاده کنید و قیمت آن در حدود 1.500.000 الی 3.000.000 تومان می باشد.

قیمت کامپوزیت هر فک چقدر است ؟

برای انجام کامپوزیت دندان یک فک بسته به طرح لبخند شما دارد اما به طور متوسط بین 4 الی 8 واحد نیاز دارید که قیمت هر فک بین 2.000.000 الی 20.000.000 هزینه در بر دارد.

قیمت کامپوزیت قسطی چقدر است ؟

در کلینیک دندانپزشکی روشا امکان انجام کامپوزیت دندان به صورت اقساطی وجود دارد و می توانید هزینه کامپوزیت دندان خود را با 2 الی 10 چک وابسته به تفاوت پرداخت فرمایید.

قیمت کامپوزیت دندان چگونه محاسبه می شود ؟

قیمت کامپوزیت دندان عوامل مختلفی بستگی دارد و وابسته به عوامل مختلفی دچار تفاوت هزینه می شود. در ادامه روند محاسبه قیمت کامپوزیت دندان می پردازیم. عوامل موثر بر قیمت کامپوزیت :

  • تعداد واحد
  • برند کامپوزیت
  • تجربه و مهارت دندانپزشک
  • درمان های جانبی قبل کامپوزیت

قیمت کامپوزیت ونیر دندان در تهران + اقساط

چند واحد کامپوزیت دندان نیاز است ؟

به طور کلی این مسئله وابسته به تعداد دندان نمایان در طرح لبخند، خواسته شما و تشخیص پزشک دارد. به طور میانگین برای فک بالا 6 الی 8 واحد کامپوزیت دندان انجام می شود و برای فک پایین 4 تا 6 واحد کامپوزیت انجام می شود.

برند کامپوزیت دندان

همانطور که گفته شد کامپوزیت دندان دارای انواع برند متفاوتی می باشد و هرکدام از آنها از کیفیت و تنوع رنگی مخصوص به خود برخوردار می باشند. برای از انواع برند کامپوزیت دندان شامل موارد زیر می باشد :

  • اسپیدنت
  • شوفو
  • سولافیل
  • SDI
  • اپالیس FGM
  • آکسفورد
  • گرادیا GC
  • توکویاما
  • زنیت
  • سارمکو
  • جیانیان GC
  • کاریزما
  • IPS
  • کازمادنت

اگر قصد انجام کامپوزیت دندان را دارید، حتما از برند های معتبر کامپوزیت دندان استفاده فرمایید. در صورت استفاده از برند های نامعتبر طول عمر کامپوزیت شما پایین می آید و مقاومت آن دربرابر شکستن بسیار پایین می آید و هر دفعه هزینه جدید برای شما ایجاد می کند. همچنین این کامپوزیت ها در برابر تغییر رنگ مقاوم نیستند و ممکن است بعد مدتی بد رنگ شوند.

تجربه و مهارت پزشک در کامپوزیت دندان

همانطور که گفته شد کامپوزیت دندان ماده ای خمیری شکل است که بر روی دندان قرار داده میشود و توسط پزشک بر روی آن فرم داده می شود و به همین علت می توان گفت مهم ترین عامل در زیبایی کامپوزیت دندان مهارت پزشک شما می باشد.

همچنین نوع انجام کامپوزیت دندان در کنار زیبایی به طور مستقیم به پزشک مربوطه است، در کاهش عوارض آن نیز بسیار موثر است. اگر در کامپوزیت دندان منافذ بین آن و دندان بیفتد، ممکن سبب پوسیدگی و یا ایجاد بوی بد در دهان شود.

حتما قبل از انجام کامپوزیت دندان از مهارت پزشک خود مطمئن شوید و حتما نمونه کارها و رضایت بیماران او را بررسی فرمایید.

قیمت کامپوزیت ونیر دندان در تهران + اقساط

درمان های جانبی قبل کامپوزیت

در صورتی که فرد دچار دندان های پوسیده، نیاز به جرم گیری و یا تعویض روکش داشته باشد، قبل از انجام کامپوزیت دندان باید اقدام به رفع آن نماید.

تفاوت قیمت کامپوزیت و لمینت دندان

به طور کلی هزینه کامپوزیت دندان بسیار به صرفه تر از لمینت دندان می باشد و علت این تفاوت قیمت به سفارشی تولید شدن روکش لمینت، استحکام و زیبایی بیشتر آن است. اما در نظر داشته باشید که کامپوزیت دندان به نسبت لمینت از مزایای نیز برخوردار می باشد.

مزایای کامپوزیت دندان

برخی از مزایای کامپوزیت دندان شامل :

قابلیت ترمیم

یکی از مزایای بسیار خوب کامپوزیت دندان قابلیت ترمیم آن است. کامپوزیت های دندانی در صورتی که آسیب به حد جدی نباشد، میتوان آن را ترمیم کرد و نیاز به هزینه گزاف اضافه نخواهد داشت.

تراش کمتر

به طور کلی کامپوزیت های دندانی نیاز به تراش ندارند و در صورتی که شرایط به گونه ای باشد که به تشخیص پزشک نیاز به تراش وجود داشته باشد، بسیار ناچیز خواهد بود و آسیبی به مینای دندان وجود نخواهد داشت.

برگشت پذیر بودن

یکی دیگر از مزایای کامپوزیت دندان، برگشت پذیر بودن آن است. در صورتی که فرد بخواهد کامپوزیت های دندانی خود را ریمو کند، مشکلی برای وی وجود نخواهد داشت.

تک جلسه ای بودن

مراحل کامپوزیت دندان تنها در یک جلسه انجام خواهد شد و نیاز به جلسات دیگری ندارد و هر چه سریع تر می توانید زیبایی لبخند خود را بازیابی فرمایید. این در صورتی است که لمینت دندان به دو جلسه درمان نیاز است و حدود 10 روز طول می کشد تا لابراتور قالب های سفارشی لمینت های شما تولید کند.

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است ؟

طول عمر کامپوزیت دندان به عوامل مختلفی به همچون میزان مراقبت، عادت های غذایی، برند کامپوزیت و میزان تخصص پزشک دارد اما به طور کلی طول عمر کامپوزیت های دندانی بین 7 الی 10 سال می باشد که با مراقبت های صحیح می توان این طول عمر را افزایش داد.

کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب می باشد ؟

همانطور که گفته شد کامپوزیت دندان درمانی است که به اصلاح رنگ و فرم دندان می پردازد و ادامه به بررسی کامل کاندیداهای کامپوزیت دندان می پردازیم.

  • افرادی که نیاز اصلاح فرم و سایز دندان دارند
  • افرادی که می خواهد تغییر رنگ در دندان های خود ایجاد کنند
  • افراد که خواهان داشتن لبخند زیبا و هالیوودی هستند
  • افرادی که بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت می کنند

** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس