کد خبر 1460138
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶
.

نیروی هوایی یونان از سقوط یک فروند جنگنده «اف-4 فانتوم» خود به داخل دریا خبر داد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های یونانی از سقوط یک فروند جنگنده «اف-۴ فانتوم» نیروی هوایی یونان به داخل دریا حین پرواز آموزشی خبر دادند.

به نوشته روزنامه «کاثیمرینی» این جنگنده فانتوم دو سرنشینه نیروی هوایی یونان حین پرواز آموزشی به دلایل نامعلوم به داخل دریای «ایونی» نزدیک دریای مدیترانه سقوط کرد. نیروی هوایی یونان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این جنگنده ساعت ده و نیم صبح دوشنبه به وقت محلی در ۴۶ کیلومتری جنوب پایگاه هوایی «آندراویدا» سقوط کرد.

این گزارش حاکیست، وضعیت خلبانان این پرواز نامشخص است و عملیات جستجو توسط بالگردها و گارد ساحلی یونان در حال انجام است. یک فروند هواپیمای «سی-۱۳۰» نیروی هوایی یونان نیز برای کمک به این ماموریت در حالت آماده باش قرار دارد. برخی رسانه‌ها مدعی خروج اضطراری این دو خلبان لحظاتی قبل از سقوط شده‌اند اما این ادعا تایید نشده است.

اف-۴ فانتوم ساخت شرکت آمریکایی «مک‌دانل داگلاس» یک اجنگندهبمب‌افکن دو سرنشینه با ۲ موتوره فرا صوت است که توانایی عملیات در هرگونه شرایط آب‌وهوایی را دارد. از فانتوم به عنوان یکی از بهترین جنگنده‌های دهه هفتاد میلادی نام برده می‌شود.

سقوط جنگنده «اف-4 فانتوم» نیروی هوایی یونان

وبگاه «گریک ریپورتر» نیز در گزارشی در این زمینه از مرگ یک خلبان و ناپدید شدن خلبان دیگر این رواز خبر داده است. این وبگاه نوشته که این جنگنده حین یک مانور سنگین دچار مشکل شده و سقوط کرد. «نیکوس پاناگیوتوپولوس» وزیر دفاع یونان روز دوشنبه در نیروهای مسلح این کشور سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

آخرین باری که یک فروند اف-۴ فانتوم در یونان سقوط کرد در ژوئن ۲۰۰۴ در کوه «پارناسوس» بود که هر دو خلبان جان خود را از دست دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ح IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 0
    خب کودن چهارتا جنگنده جدید بخر!! ما که تحریم هستیم داریم سوخو 35 می‌خریم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس