لاوروف: مسیر غرب برای کنار گذاشتن برجام اشتباه بزرگی بوده است

وزیر خارجه روسیه امروز در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه مصر تصریح کرد: مسیر غرب برای کنار گذاشتن برجام اشتباه بزرگی بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه در سخنانی در نشست خبری مشترک با «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر از دریافت پیامی از سوی بلینکن (آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا) از طریق وزیر خارجه مصر خبر داد.

وزیر امور خارجه روسیه در این باره گفت: ما همیشه گفته ایم که مسکو آماده است تا به هر پیشنهاد جدی که با هدف حل و فصل وضعیت کنونی در یک بستر جامع باشد، گوش دهد. ما بار دیگر در این پیام شنیدیم که روسیه باید متوقف شود، روسیه باید خارج شود و سپس همه چیز خوب خواهد شد.

وی در این خصوص افزود: بلینکن بخش دوم این پیام را ابلاغ نکرد؛ اما دبیرکل ناتو علاقه واقعی آمریکا و غرب را در کره جنوبی بیان کرد و گفت که روسیه باید شکست بخورد و غرب نمی‌تواند اجازه دهد اوکراین شکست بخورد، زیرا این شکست غرب و کل جهان خواهد بود.

سرگئی لاوروف در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: روسیه نگران اوضاع پیرامون ایران است. مسیر در پیش گرفته غرب برای نابودی برجام اشتباه بزرگی است. روسیه از تلاش های رئیس جمهور ترکیه برای ازسرگیری روابط با دولت سوریه حمایت می کند و آمادگی دارد سطح تلاش ها در این باره را افزایش نیز بدهد. برای پیوستن ایران به تماس های سه جانبه میان ترکیه، سوریه و روسیه به توافق رسیده ایم و منطقی است که تماس های آینده برای از سرگیری روابط ترکیه و روسیه با میانجیگری روسیه و ایران انجام شود.

این مقام روسیه در خصوص موضوع اوکراین هم گفت: نیروهای مسلح روسیه هر اقدامی را انجام می‌ دهند تا نقشه‌ های غرب در اوکراین محقق نشود و محقق هم نخواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    1 2
    روسیه هم خوشش میاد ایران سلاح هسته ای نداشته باشه.. کی از یه رقیب جدید خوشش میاد؟؟
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      3 0
      شما از طرف روسها مامور اظهار نظر هستی؟ - ایرانیان سلاح هستی را حرام می دانند - اما استفاده از محصولات دانش هسته ای در سایر تخصصهارا نیاز دارند و به تمام دنیا توصیه می کنند اگر همه دنیا دانش بنیان حرکت کنند فقر ریشه کن می شود ترس آمریکا هم همین است آمریکائیهامثل فرعونیان تصور می کنند اگر دیگر ملل نان و نوا داشته باشند نان آنها آجر می شود
  • ناشناس IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    1 2
    روسیه به ایران خیانت می‌کند هرچه داریم میکشیم ازدست روسیه هست
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    1 0
    بزرگترین سوء استفاده گر بدای انجام نشدن برجام روسیه کثیف و خائنه
  • احمد IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    1 0
    روسسها به محض اینکه از جنگ اوکراین خلاص شوند ایران رابه راحتی خواهند فروخت به خداوندی خدا قسم روسیه بیشتر از آمریکا و اروپا از پیشرفت هسته‌ای ایران ناراحت واگران است، حماقت تا کجا، نفهمی تا کجا،اسرییل سال‌ها ست با هماهنگی و اجازه روسیه عزیزان مارا در سوریه به شهادت می رساند روس‌ها رادارها را خاموش می‌کنم وبا اسراییلی ها هماهنگ میکنند حالا خودتان قضاوت کنید روسیه اجازه می دهد ایران هسته ای شود، روس های بیشرافت ایران را قربانی میکنند شک نکنید بازیچه آید روس ها شما را وایرانرا خواهند فروخت
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    1 0
    حمله شما به اکراین و همراه کردن ایران در این عملیات اشتباهی بزرگ بود البته روسیه با همین فرمون جلو بره به سمت ونزوئلایی شدن پیش می‌ره
    • US ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      0 0
      آن کسانی که همراه شدند در داخل یک مشت احمق هایی هستند که باید از همه چیز حذف شوند
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    داداش چرا اینقدر. ایران. ودست. کم‌ گرفتی
  • US ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    نه که خودتان برجام اجرا کن بودید؟!!! به امید دادن سوخو ایران رو کشیدید به اوکراین نسیه وعده دادید نقد گرفتید، بعد از اتمام جنگ باز با وزرای خارجه آمریکا و اروپا خواهی گفت ما هم در عدم دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای متفق القول هستيم!!!!
  • فردین IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    روسیه بی شرف دروغگو. روسیه هیچ وقت نمیخواست برجام انجام بشه
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    روسیه ، همسایه کوچک غیر ابرقدرت هسته ای را تحمل نمیکند . نمونش اوکراین .
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    اتم بسازید ، اونوقت ببینید که اوکراین بعدی ایرانه
  • علیرضا IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    برجام باید حق وتو سازمان ملل داشته باشد و به امضای کنگره آمریکا برسد تا دوباره شاهد بدعهدی آمریکایی ها نباشیم در توافقنامه های بین المللی نباید به دشمن بهانه داد
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    2 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس