کد خبر 1460571
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳

ورزش دوچرخه سواری حرفه ای

آیا در دوچرخه‌سواری تازه‌وارد هستید و به دنبال نکاتی برای خرید این وسیله هستید؟ آیا می‌خواهید یک محصول ایده آل به‌صورت هوشمندانه انتخاب کنید؟ پس جای درستی آمده‌اید. دوچرخه‌ها به‌طور ویژه برای زمین‌ها و شرایط خاص سواری از خیابان‌های شهر گرفته تا مسیرهای کوهستانی و.. طراحی‌شده‌اند، بنابراین قبل از انتخاب به این فکر کنید که قصد دارید کجا از این محصول استفاده کنید.

نکات مهم برای خرید دوچرخه

این راهنمای خرید دوچرخه می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید بهترین محصول را متناسب با سبک و نیاز خود پیدا کنید.

نکات مهم هنگام خرید دوچرخه

قبل از اینکه تصمیم بگیرید محصولی را بخرید لازم است به یک سری نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید. در این بخش به بررسی این نکات خواهیم پرداخت. مهم‌ترین این نکات عبارتند از:

  • تعیین نوع سواری
  • تعین بودجه
  • تعین مارک محصول
  • تعیین اندازه وسیله
  • توجه به قطعات جانبی

نوع سواری دوچرخه

هر دوچرخه کاملاً برای سبک خاصی از دوچرخه‌سواری طراحی شده است، بنابراین اولین قدم در انتخاب یک محصول مناسب این است که تصمیم بگیرید برای چه نوع فعالیتی در نظر دارید.

آیا می‌خواهید به‌صورت گروهی در جاده‌ها مسابقه بدهید؟ شاید شما به دنبال دوچرخه‌ای برای استفاده به‌عنوان وسیله نقلیه خود هستید؟ آیا می‌خواهید با وسیله خود به کوهستان بروید؟ آیا می‌خواهید از آن برای مسابقات استفاده کنید و....؟ تعیین نوع کاربرد به شما کمک می‌کند بهترین انتخاب را داشته باشید و از خرید خود پشیمان نشوید.

نکات مهم برای خرید دوچرخه

تعیین بودجه

یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید این محصول تعیین میزان بودجه‌ای است که شما برای خرید صرف می‌کنید. با تعیین این مقدار بودجه دست شما برای خرید وسیله موردعلاقه‌تان بازتر خواهد شد. امروزه بازه قیمتی دوچرخه‌ها بسته به مارک، کاربرد، اندازه و... آن‌ها بسیار متفاوت است. یک بازه قیمتی برای خود تعیین کنید و محصولات مناسب خود را در این بازه بررسی کنید.

تعیین مارک محصول هنگام خرید

مارک‌های مختلف و زیادی برای دوچرخه وجود دارد که در هنگام خرید این وسله باید به این نکته توجه داشته باشیم که چه نوع مارکی بهترین انتخاب خواهد بود. این مارک‌ها می‌توانند مارک‌های داخلی و خارجی باشند. مهم‌ترین مارک‌های این وسیله که در کشور ایران رایج هستند عبارتند از:

  • مارک رالی
  • مارک مریدا
  • مارک راپیدو
  • مارک فوکوس
  • مارک فلت
  • مارک اسپشیالایزد
  • مارک بی ام سی
  • مارک اسکات و ...

هرکدام از برندهای بالا جزء برندهای محبوب در ایران و جهان هستند. ممکن است که شما هنگام انتخاب نوع برند ترجیح شخصی خود را داشته باشید. به هر حال قبل از اینکه یک مارک مشخص بخرید، تحقیقات لازم خود را در این رابطه انجام دهید. اگر به فکر خرید آنلاین دوچرخه هستید می‌توانید نظرات کاربران را در مورد برندهای مختلف از وب‌سایت‌های مختلف بخوانید. همچنین با یک جستجوی ساده در گوگل و موتورهای جستجو احتمالاً به مزایا و معایب هرکدام از مدل‌های گفته‌شده خواهید رسید. در نهایت باید برندی را انتخاب کنید که به سلیقه‌های شخصی شما و کارهایی که قرار است از آن بکشید هم‌خوانی داشته باشد.

تعیین اندازه دوچرخه

تعیین کردن اندازه صحیح این نوع وسیله برای دوچرخه‌سواری راحت و مطمئن بسیار مهم است. یک انتخاب با اندازه نادرست می‌تواند باعث رانندگی ناخوشایند یا ناراحت‌کننده شود و همچنین می‌تواند ناامن باشد.

بر اساس تعدادی از عوامل از جمله ارتفاع، طول درز، تجربه سواری و انعطاف‌پذیری، تعیین سایز مناسب برای شما به دست می‌آید و البته تعیین اندازه اغلب نیاز به تجربه دارد. اگر قبلاً از این نوع وسیله داشته‌اید و می‌خواهید دوچرخه خود را عوض کنید احتمالاً کار شما در تعیین اندازه آن‌ها راحت است. به‌صورت کلی اگر می‌خواهید به‌صورت فیزیکی آن را خرید کنید، ابتدا اگر فروشنده اجازه داد می‌توانید یک تست و چک انجام دهید تااندازه‌ای که با آن راحت هستید را به دست بیاورید. البته در تعیین اندازه‌های این نوع وسیله یک سری امکانات سفارشی‌سازی نیز وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها تنظیم ارتفاع زین است. بااین‌حال، ارتفاع فرمان و رسیدن به دسته نیز ممکن است نیاز به تنظیم دقیق داشته باشد.

دوچرخه دنده‌دار یا معمولی

به‌صورت کلی دو نوع دوچرخه در بازار وجود دارد. دنده‌دار یا معمولی. ابتدا تعیین کنید که کدام‌ یک را انتخاب می‌کنید. نوع دنده‌دار معمولاً راحت‌تر رانده می‌شود و سیستم دنده‌ای آن‌ها به ما کمک می‌کند که با صرف انرژی کمتری دوچرخه‌سواری انجام دهیم. از طرفی نوع معمولی از ما انرژی بیشتری می‌گیریند و راندن آن‌ها کمی سخت‌تر است. همچنین در یک مدل و اندازه یکسان، یک محصول دنده‌دار نسبت به یک محصول معمولی گران‌تر است.

نکات مهم برای خرید دوچرخه

قطعات و لوازم جانبی

هنگامی‌که وسیله مناسب خود را تعیین کردید، وقت آن است که بازار قطعات و لوازم جانبی آن را نیز در نظر بگیرید. اغلب این محصولات به‌سختی قطعات آن‌ها در بازار پیدا می‌شود و یا اگر هم پیدا شود قیمت آن قطعات بسیار بالا است. به‌صورت کلی می‌توان گفت دنبال یک دوچرخه باشید که قطعات آن در صورت خرابی به آسانی پیدا شود. اگرچه قطعات را می‌توان سفارشی برای آن ساخت یا از قطعات سایر محصولات مشابه برای آن گاها استفاده کرد ولی با این کار کیفیت وسیله احتمالاً پایین می‌آید.

چرخ و لاستیک

برای به دست آوردن چرخ‌ها و لاستیک‌های مناسب دوچرخه برای رفت‌وآمد باید چند نکته را در نظر گرفت.

  • دوام: رینگ‌های دوجداره از رینگ‌های تک جداره قوی‌تر هستند.
  • تعداد اسپک: اگر در مسیرهای پر دست انداز دوچرخه‌سواری می‌کنید، تعداد اسپیک بالاتر بهتر است.
  • سهولت در جابجایی: برای این دسته وسیله دو نوع چرخ وجود دارد، چرخه‌ای آزاد شونده و چرخه‌ای ثابت. اگر اهل سفر هستید و می‌خواهید وسیله خود را نیز با خودتان ببرید چرخ‌های آزاد شونده گزینه مناسبی هستند. اما عیبی که دارند این است که به‌آسانی چرخ‌ها می‌توانند دزدیده شوند.

نکات مهم انتخاب لاستیک:

  • عرض: برای رفت‌وآمد، لاستیک‌های کمی عریض‌تر را به‌جای تایرهای معمولی انتخاب کنید. آن‌ها کمتر احتمال دارد سوراخ شوند.
  • پنچری: لاستیک‌های بی‌کیفیت (که اغلب روی وسیله‌های جدید نصب شده‌اند) احتمال بیشتری دارد که پنچر شوند و سریع‌تر فرسوده شوند. به دنبال لاستیک‌هایی باشید که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و مشتریان از آن‌ها راضیند.

نتیجه‌گیری

انواع دوچرخه‌های شهری ارزان، دوچرخه‌های 26 ارزان و همچنین در صورت نیاز به مدل موردنظر خود باتوجه‌به سایز، مدل‌هایی در اندازه‌های مختلف شامل سایز 24، سایز 26، سایز 27.5 و 29 در این سایت وجود دارد که می‌توانید طبق نیاز خود انتخاب کنید،

هرکدام از آنها برای نوع خاصی از کاربری طراحی و تولید شده‌اند. شما می‌توانید با مطالعه دقیق بهترین دوچرخه با ضمانت قیمت عالی را در فروشگاه ما انتخاب کنید و تجربه‌ای شیرین و خوشایند از خرید اینترنتی داشته باشید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس