امروزه بسیاری از افراد جامعه که به سالم بودن رژیم غذایی خود اهمیت ویژه‌ای قائل هستند، به جای استفاده از تنقلات و میان‌وعده‌های مضر با ارزش غذایی پایین مانند چیپس، پفک و ... از خوراکی‌های ارگانیک بسیار مقوی، خوشمزه و سالمی مانند میوه خشک استفاده می‌کنند. میوه خشک که به آن چیپس میوه هم گفته می‌شود، سال‌ها پیش با استفاده از روش‌های سنتی مانند قرار دادن میوه‌ها در معرض نور مستقیم خورشید تهیه می‌شد، اما با اختراع دستگاهی به نام میوه خشک روش‌های سنتی کم کم جای خود را به استفاده از این دستگاه پرکاربرد دادند.

این دستگاه در مدل‌های متنوع و اندازه‌های مختلف با ایجاد درجه حرارت بالا و تبخیر آب داخل میوه‌ آن‌ را خشک می‌کند. یکی از مزایای خشک کردن انواع میوه با استفاده از این دستگاه حفظ تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در میوه‌ است. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره دستگاه میوه خشک کن، انواع و مزایای استفاده از آن صحبت کنیم.

آشنایی با اهمیت استفاده از میوه خشک کن و معرفی انواع آن
دستگاه میوه خشک کن چیست و خرید آن چه توجیهی دارد؟

دستگاه میوه خشک کن دستگاهی است که انواع میوه و همچنین سبزیجات را با استفاده از حرارت بالا بدون اینکه رنگ، طعم و عطر آن‌ها را تغییر دهد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن خشک می‌کند و مدت زمان ماندگاری آن‌ها را افزایش می‌دهد. این دستگاه در صنایع غذایی کاربرد بسیار زیادی دارد. با خرید یک میوه خشک کن می‌توان میوه‌های تابستانی را برای فروش در زمستان خشک کرد و با فروش آن‌ها با قیمت مناسب بین آشنایان و فامیل درآمد خوبی به دست آورد.

فروش میوه‌ها و سبزیجات خانگی به عنوان یک کسب و کار خانگی طرفداران بسیار زیادی دارد. برای بسته‌بندی بهداشتی میوه‌های خشک نیز بهتر است یک دستگاه دوخت پلاستیک نیز خریداری کنید. با استفاده از دستگاه دوخت پلاستیک به راحتی می‌توان میوه‌ها را در داخل پلاستیک‌ها بسته‌بندی کرد و برای فروش به خشکبار فروشی‌ها، شیرینی‌ فروشی‌ها یا سوپرمارکت‌ها تحویل داد.

درجه حرارت المنت‌هایی که در داخل این دستگاه تعبیه شده‌اند با استفاده از انرژی الکتریکی به شدت بالا می‌رود. سپس این حرارت با استفاده از فن در تمام فضای داخلی دستگاه منتشر می‌شود تا موجب تبخیر آب داخل میوه‌ها و سبزیجات شود. نکته جالب این است که در این دستگاه فقط آب میوه‌ها و سبزیجات تبخیر می‌شود و هیچ تغییری در کیفیت، طعم، رنگ و عطر میوه‌ها و سبزیجات ایجاد نمی‌شود.

عدم وجود رطوبت مانع از رشد میکروب‌ها و قارچ‌ها و همچنین کپک زدن میوه‌ها خواهد شد. بعضی از افراد از این دستگاه برای خشک کردن گل‌ها، غلات، انواع لواشک‌ و حتی گوشت نیز استفاده می‌کنند. خرید هر دستگاهی برای افراد توجیهی دارد. در رابطه با دستگاه های خشک کن میوه مهم‌ترین و اصلی‌ترین توجیه برای خرید پیشگیری از فاسد شدن میوه‌ها، سبزیجات و ...، حفظ مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در این خوراکی‌هاست.


استفاده از دستگاه میوه خشک کن چه مزایایی دارد؟‌

از مهم‌ترین مزایای این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمک به سلامتی افراد

زمانی که میوه‌ها با استفاده از دستگاه میوه خشک کن خشک می‌شوند، به هیچ وجه مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در آن‌ها از بین نمی‌رود. در میوه‌های خشک شده هیچ گونه ماده نگهدارنده، مونوسدیم گلوتامات یا قند اضافه‌ای وجود ندارد. به همین دلیل استفاده از میوه‌های خشک به حفظ سلامتی افراد، تامین مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در آن کمک زیادی می‌کند.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

گاهی اوقات میوه‌هایی که برای استفاده در طول هفته خریداری می‌کنیم بیش‌تر از حد نیاز است و در صورتی که به موقع استفاده نشوند، احتمال فاسد شدن آن‌ها وجود دارد. در چنین مواقعی خشک کردن میوه‌ها یک کار اقتصادی است و به کاهش هزینه‌ها کمک زیادی می‌کند. ماندگاری میوه‌های خشک شده زیاد است و فاسد هم نمی‌شوند.

راحت بودن کاربری دستگاه

استفاده مدل‌های مختلف دستگاه‌های خشک کن که برای خشک کردن میوه‌ها و سبزیجات مورد استفاده قرار می‌گیرند بسیار راحت است. حتی در برخی از مدل‌های پیشرفته آن آپشن‌ها و قابلیت‌هایی وجود دارد که کار کردن با آن‌ها را بسیار راحت‌تر کرده است. به عنوان مثال در خشک‌کن‌ها مجهز به تایمر نیازی به چک کردن مداوم دستگاه و بررسی مراحل خشک شدن میوه‌ها نیست.

معرفی انواع مختلف دستگاه‌های میوه خشک کن

خشک کن‌های میوه انواع مختلفی دارند که عبارت‌اند از: خشک‌ کن‌های جریان عمودی و خشک کن‌های جریان افقی. در مدل‌های جریان عمودی منبع تولیدکننده گرما در کف این دستگاه قرار گرفته است‌ و درب آن نیز از قسمت بالا باز می‌شود. این دستگاه ابعاد جمع و جورتری دارد و قیمت آن مقرون‌به‌صرفه است. در خشک کن‌های جریان افقی منبع تولیدکننده گرما همانند فر در قسمت عقبی دستگاه تعبیه شده است و درب آن نیز از قسمت پهلو باز می‌شود.‌ توزیع گرما در مدل‌های جریان افقی به مراتب بهتر از مدل‌های جریان عمودی است.

در زمان خرید هر یک از این مدل‌ها باید به مواردی مانند نحوه گردش و توزیع گرما، کاربری آسان، اندازه و گنجایش، میزان صدا، توان مصرفی، گستره دمایی، جنس بدنه، شکل سینی و داشتن تایمر توجه داشته باشید. دستگاه‌های تایمردار طرفداران بیشتری دارند؛ زیرا اتمام مراحل خشک شدن میوه را با صدای زنگ اعلام می‌کنند.آشنایی با اهمیت استفاده از میوه خشک کن و معرفی انواع آن

دستگاه تقطیر چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه تقطیر یا عرق‌گیر دستگاهی است که در انواع خانگی و صنعتی تولید می‌شود و استفاده از آن برای عرق‌گیری نعناع، بیدمشک، گل‌محمدی و ... کاربرد دارد. این دستگاه موظف است که مایع موجود در مواد ریخته شده در داخل خود را ابتدا به بخار و سپس بخار را در کندانسور یا خنک‌کننده به مایع تبدیل کند. اندازه مخزن این دستگاه در مدل‌های خانگی نسبت به مدل‌های صنعتی کوچکتر است.

بهترین روش خرید دستگاه‌های تقطیر و میوه خشک کن و دستگاه دوخت پلاستیک

مراجعه به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر بهترین روش برای خرید آنلاین دستگاه‌های تقطیر، دوخت پلاستیک و میوه خشک کن محسوب می‌شود. این فروشگاه‌ها باکیفیت‌ترین محصولات را با بهترین کیفیت و با مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. ارائه مشاوره رایگان، فراهم کردن امن‌ترین شرایط برای خرید آنلاین، تضمین کیفیت محصولات و بازگشت وجه از مهم‌ترین ویژگی‌های فروشگاه‌های اینترنتی معتبر عرضه‌کننده تجهیزات خانگی و صنعتی به شمار می‌رود. امیدواریم از مطالب ارائه شده در این مقاله به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کرده باشید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس