کد خبر 1460988
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
رشد چشمگیر شیلات در برنامه تحول کشاورزی کشور

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی: در یک سال اخیر در استان های ساحلی رشد و رونق چشمگیری در حوزه شیلات داشته است.

به گزارش مشرق، حمید اورعی روز پنجشنبه در جریان سفر به خوزستان در قرارگاه امنیت غذایی در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی در ادوار مختلف بوده و با همت مسئولان و تشکل های زیربخش کشاورزی در حال اجرا است و پیشرفت های بیشتری را در آینده شاهد خواهیم بود.

وی در این نشست که مدیران شیلات، تشکل‌ها و اتحادیه‌های آبزی پروری و صیادی خوزستان حضور داشتند ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به شاخص های مهم برنامه تحول جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود:توسعه پایدار نیازمند برنامه ریزی خوب، اجرای دقیق و نیز شناسایی و حل چالش های موجود است و همه باید کمک کنیم تا چالش‌های پیش روی تولید کنندگان را شناسایی و برای رفع آن ها تلاش کنیم.

اورعی با بیان اینکه براساس نظر کارشناسان در یک سال اخیر در استان های ساحلی رشد و رونق چشمگیری در حوزه شیلات صورت گرفته است افزود: استان خوزستان ظرفیت های زیادی برای توسعه صنعت آبزی پروری دارد.

مشاور وزیر جهادکشاورزی در ادامه با تولید سالانه ۸۷هزارتُن ماهیان گرمابی در خوزستان افزود: در افق ۱۴۰۴ این میزان باید به ۳۰۰هزارتُن برسد.

وی وجود آبهای سطحی شیرین، بهره گیری از فناوری‌های جدید آبزی پروری و نیروی انسانی ماهر را از ظرفیت‌های مهم استان خوزستان در توسعه آبزی پروری بیان کرد و افزود:خوزستان قطب نخست آبزی پروری کشور است.

در این نشست برخی مطالبات آبزی‌پروران از جمله نحوه محاسبه نرخ آب‌بها توسط وزارت نیرو، تامین خوراک ماهی، صدور بیمه مشاغل سخت و زیان آور برای صیادان، معافیت بیمه‌ای ملوانی از ۵ نفر به ۸ نفر، توسط نماینده اتحادیه ها و تشکل های آبزی پروری و صیادی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در ادامه پس از احصاء چالش‌های این حوزه پیشنهادات و راهکارهایی را ارائه و تاکید کرد: پیگیری این مسائل در سطح وزارتخانه نیز برنامه ریزی می شود.

مجموع تولیدات سالانه شیلاتی (آبزی دریایی و آبزی پروری) خوزستان ۱۴۰هزار تُن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس