کد خبر 1461373
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
@

نیروگاه خورشیدی دامغان در دو فاز ۲ و ۸ مگاواتی در یک زمین به مساحت ۲۰ هکتار احداث شده که سالانه ۱۸ میلیون کیلووات ساعت به برق کشور اضافه می کند.

به گزارش مشرق، نیروگاه خورشیدی دامغان در دو فاز ۲ و ۸ مگاواتی در یک زمین به مساحت ۲۰ هکتار احداث شده که سالانه ۱۸ میلیون کیلووات ساعت به برق کشور اضافه می کند.بر اساس این گزارش، با افتتاح این نیروگاه، نسبت به تولید برق معادل حرارتی، سالانه به میزان پنج میلیون لیتر مصرف آب صرفه جویی می شود و همچنین ۶ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت های فسیلی صرفه جویی خواهد شد.
همچنین از ورود سالانه ۱۴ هزار تن گاز گلخانه‌ای جلوگیری می‌کند و نقش ویژه‌ای در حفظ محیط زیست خواهد داشت.

برای احداث این نیروگاه خورشیدی پنج میلیون و هشتصد هزار یورو سرمایه گذاری شده است.

نیروگاه خورشیدی پاسارگاد دامغان، با استفاده همزمان از پنل های بایفیشیال و سامانه ردیاب خورشیدی در ماه های گرم سال، نسبت به نیروگاه های مشابه ۴۰ درصد بیشتر انرژی تولید می کند.
گفتنی است یکی از ویژگی‌های انحصاری این نیروگاه استفاده از سیستم ربات اتوماتیک شستشوی پنل ها با طراحی صد درصد داخلی که باعث صرفه جویی بیش از ۴۰ متر مکعب آب مورد نیاز جهت شستشو آنها می شود که برای اولین بار در ایران توسط شرکت های دانش بنیان اجرا شده است.
شرکت گسترش انرژی پاسارگارد عملیات اجرایی فاز نخست (۲مگاوات) این پروژه را در مردادماه ۱۴۰۰ و فاز دوم (۸ مگاوات) را در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آغاز کرد و در آذرماه ۱۴۰۱ این پروژه به اتمام رسید.
طبق اعلام سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق، تاکنون فرآیند اجرای ۵ نیروگاه به ظرفیت ۲۶ مگاوات در استان سمنان به انتها رسیده است و مابقی پروژه‌ها نیز با سرعت پیش می‌رود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس