کد خبر 1461413
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
کنعانی: صدراعظم آلمان در سمت اشتباه تاریخ ایستاده است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ناقضان روزمره ‎حقوق‌بشر، متحد راهبردی آمریکا و شریک اروپا در غرب آسیا و مدعیان دروغین آن هستند.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی روز شنبه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: متحد راهبردی آمریکا و شریک اروپا در غرب آسیا، رژیمی است که طبق آمار وزارت بهداشت فلسطین، ۲۲۴ فلسطینی خاصه ۵۳ کودک را در سال ۲۰۲۲ به قتل رساند، ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر را زخمی کرد و ۱۷۱ مرتبه امدادگران و آمبولانس‌های آنان را هدف حمله قرار داد.

سخنگوی وزارت امورخارجه در ادامه این توییت تاکید کرد: ناقضان روزمره حقوق‌بشر، مدعیان دروغین آن هستند.

نظامیان رژیم صهیونیستی از ساعت‌های اولیه بامداد امروز(شنبه) اردوگاه عقبه جبر در جنوب غربی شهر اریحا در کرانه باختری را محاصره و تیراندازی به سمت فلسطینیان را در دستور کار خود قرار دادند.

پایگاه خبری الجزیره در این باره گزارش داده است که طبق گفته منابع پزشکی فلسطینی، در جریان این محاصره و براثر درگیری نیروهای اشغالگرصهیونسیتی با جوانان فلسطینی ساکن اردوگاه، دست کم چهار فلسطینی زخمی شده‌اند که حال دو نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

همچنین پایگاه خبری العربی الجدید نیز در همین رابطه به نقل از منابع محلی گزارش داد که نظامیان صهیونیستی با محاصره نظامی این اردوگاه، ارتباط ساکنان آن را با شهر اریحا کاملا قطع کردندو آن را به یک منطقه بسته نظامی تبدیل کرده اند.

براساس این گزارش آنها همچنین از ورود آمبولانس و نیروهای امدادی و درمانی به آن جلوگیری کردند و مدعی شدند که بدنبال عاملان تیراندازی هشت روز پیش به صهیونیست‌های شهرک نشین در هشت روز پیش هستند.

به گفته این منابع، نظامیان اشغالگر پس از یورش به این اردوگاه، تک تیراندازان خود را بر روی کوه مشرف بر این منطقه و نیز بر فراز بام خانه‌ها مستقر کرده و ورودی‌های محله المقایطه در محدوده این اردوگاه را محاصره کرده و به چندین خانه در آن یورش بردند، این اقدامات صهیونیستها با مقاومت جوانان اردوگاه مواجه شده و منجر به بروز درگیری مسلحانه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس