ویرانه ای به نام فدراسیون را تحویل گرفتم

سرپرست فدراسیون وزنه برداری گفت: به جرات می توانم ادعا کنم ویرانه ای را تحویل گرفتیم که از کمترین امکانات برخوردار است.

به گزارش مشرق، بیست و دومین نشست اعضای کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی با حضور سجاد انوشیروانی سرپرست و حسین مقامی سرپرست دبیری فدراسیون وزنه برداری برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمدرضا تهرانی رییس کارگروه ورزش حزب موتلفه با اشاره به موقعیت و جایگاه وزنه برداری در عرصه ورزش کشور و موفقیت‌های قهرمانان این رشته در کسب مدال های ارزشمند جهان و المپیک بر ضرورت حمایت بیش از پیش مسئولین از این رشته تاکید کرد. وی همچنین انسجام و همدلی جامعه وزنه برداری در راستای کسب مدال های ارزشمند بازی های آسیایی ۲۰۲۳و المپیک ۲۰۲۴ را مهم و ارزشمند توصیف کرد. در ادامه این نشست، جمعی از اعضای کارگروه ورزش به بیان دیدگاه و نقطه نظرات خود در خصوص مشکلات وزنه برداری از جمله عدم کسب نتایج مورد انتظار ، کناره گیری سرمربی تیم ملی، لزوم حضور در مجامع جهانی این ورزش، ناکافی بودن بودجه و امکانات، فقدان زیرساخت ها، ضرورت توجه به هیات های استانی و تهیه لوازم برای آنها، ساخت و گسترش خانه های وزنه برداری در مناطق مختلف و نگاه دستگاه ورزش به وزنه برداری پرداختند.

* ویرانه ای را به نام فدراسیون تحویل گرفتم

سرپرست فدراسیون در پاسخ به موارد یاد شده و با اشاره به نقاط قوت وضعف وزنه برداری کشور اظهار داشت: واقعیت این است که وزنه برداری و قهرمانان این ورزش علی رغم کسب مدال های ارزشمند و افتخار آفرینی های بسیار مورد عنایت و توجه لازم قرار نگرفته اند. طی چند ماه گذشته که مسئولیت اداره فدراسیون به من و همکارانم سپرده شده به جرات می توانم ادعا کنم ویرانه ای را تحویل گرفتیم که از کمترین امکانات برخوردار است. در هر اتاق و سالنی را که باز کردیم اشک مان از این همه کم لطفی سرازیر شد. نه تنها تیم ملی بلکه در هیچ شهر و استانی یک سالن استاندارد و مناسب وجود ندارد و با کوهی از مشکلات مواجه هستیم.

* عملکرد وزارت ورزش و شخص سجادی را مثبت ارزیابی می‌کنم

وی افزود: طبیعی است مواجه شدن یکباره با این همه مشکلات ممکن است هر کسی را دلسرد کند اما خوشبختانه پشتیبانی و حمایت وزارت ورزش و شخص وزیر برای رفع کم و کاستی های وزنه برداری ما را دلگرم کرد تا با جدیت به کار خود ادامه دهیم. در واقع وزارت ورزش توانست در دوران شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن، کلیت ورزش از جمله وزنه برداری را بخوبی مدیریت کند که جا دارد همینجا از نگاه مثبت و دلسوزانه شخص دکتر سجادی و همکاران ایشان نسبت به وزنه برداری قدردانی کنم. انصافا شخص وزیر ورزش عزم راسخ دارد به بهبود اوضاع این رشته مدال آور کمک کند و من عملکرد وزارت ورزش در این زمینه را مثبت ارزیابی می کنم. ضمن اینکه نباید حمایت و همراهی کمیته ملی المپیک را نیز نادیده گرفت.

* منابع خوبی برای هیات های استانی جذب کرده ایم

سرپرست فدراسیون وزنه برداری ادامه داد: با تمام این اوصاف وظیفه من و همکارانم آن است تا همسو و همگام با مسئولین ورزش در جهت بهبود و وضعیت این ورزش تلاش کنیم در همین راستا به اتفاق بزرگان وزنه برداری از جمله بهداد سلیمی، حسین رضازاده، کوروش باقری و برخی دیگر از عزیزان نشست هایی بانمایندگان محترم مجلس و اعضای دولت داشته و با تشریح جایگاه و موقعیت مدال آوری وزنه برداری تلاش کردیم حمایت های آنان را نسبت به این رشته جلب کنیم. جای خرسندی است که زحمات ما نتیجه داد و توانستیم با نظر مساعد معاون اول رییس جمهور برای هر استان سالیانه رقمی در حدود۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون منابع جذب کنیم تا بخشی از مشکلات هیات های ما که اغلب آنها فاقد کمترین امکانات هستند مرتفع شود.

انوشیروانی افزود: این حمایت ها به مدت سه سال ادامه پیدا خواهد کرد به خاطر داشته باشیم ارقام مذکور اگرچه تمام مشکلات هیات ها را برطرف نمی کند اما با توجه به اینکه طی سالهای گذشته کمترین حمایت از آنها صورت گرفته، فتح بابی خواهد شد تا این زحمتکشان واقعی ورزش رغبتی برای کارکردن داشته باشند. از طرف دیگر موافقت اسپانسر های خوبی را گرفته ایم تا وزنه برداری را یار دهند.شاید قابل باور نباشد که بگویم جامعه وزنه برداری چنان ریزش کرده که در حال حاضر تنها حدود ۱۶۰۰ نفر در این رشته فعالیت دارند و این امر زنگ خطر واقعی برای این رشته مدال آور است.

* تلاش می کنیم مسیر حضور بزرگان وزنه برداری در مجامع جهانی فراهم شود

انوشیروانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر اهمیت وزنه برداری ایران در جهان تصریح کرد: تشکیلات جهانی و قاره ای برای وزنه برداری ایران حساب ویژه ای قائل و حاضر به هرگونه همکاری و حمایت از ما هستند این امر به واسطه جایگاه مدال آوران کشورمان است کافیست برنامه داشته باشیم و آنان را توجیه کنیم که تقویت وزنه برداری ایران به سود این ورزش در جهان خواهد بود.

در همین راستا مذاکرات سازنده ای با مسئولین فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا داشته ایم که نتایج مثبتی به همراه داشته. تلاش می کنیم مسیر حضور بزرگان وزنه برداری کشورمان در مجامع بین المللی را نیز فراهم کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس