کد خبر 1461838
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
فرانسه: پیوستن اوکراین به ناتو در حال حاضر مطرح نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز شنبه اعلام کرد که پیوستن اوکراین به پیمان نظامی ناتو در حال حاضر مورد بحث قرار ندارد.

به گزارش مشرق، «آنا کلیر لگندر» سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه شنبه گفت که پیوستن اوکراین به پیمان آتلانتیک شمالی در حال حاضر مورد بحث قرار ندارد.

وی که با شبکه RTVI روسیه صحبت می‌کرد درباره عضویت اوکراین به اتحادیه اروپا نیز گفت که تصمیم اتحادیه اروپا برای دادن وضعیت نامزدی پیوستن به اتحادیه اروپا به اوکراین، بسیار مهم بوده و پیام «حمایت سیاسی جدی» به کی‌یف ارسال کرد.

البته این مقام فرانسوی از ارائه زمان دقیقی برای پیوستن کی‌یف به اتحادیه اروپا خودداری کرد و تنها گفت که بروکسل نقشه راهی را برای پیوستن کشورها به اتحادیه اروپا ایجاد کرده که زمان بر خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه افزود که اتحادیه اروپا به سوی همکاری مستحکم با دوستان اوکراینی به پیش خواهد رفت.

متحدان غربی اوکراین که از ابتدای سال ۲۰۲۳ تلاش کرده‌اند موج ارسال تسلیحات برای کی‌یف را با ارسال تسلیحات سنگین جدید و بی‌سابقه‌ تشدید کنند، در هفته‌های اخیر با مانور روی اینکه روسیه قصد تجمیع و تدارک قوایش برای اجرای دور جدیدی از حملات سنگین در اوکراین را دارد، آلمان را برای موافقت با ارسال تانک‌های پیشرفته لئوپارد به اوکراین تحت فشار گذاشتند.

نهایتاً تصمیم دولت آمریکا برای ارسال تانک به کی‌یف، به اختلاف نظر ایجاد شده بین کشورهای غربی و آلمان که موافقتش با ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین را مشروط به اقدام مشابه نخست آمریکا در ارسال تانک‌هایش به اوکراین کرده بود، پایان داد.

این در حالی است که مقام‌های نظامی آمریکایی به صورت علنی با ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین مخالفت و استدلال کرده بودند که این تانک‌ها به دلیل آن که نیاز به آموزش و پشتیبانی لجستیکی فراوان برای استفاده در جنگ اوکراین دارند، در حال حاضر مناسب استفاده در این جنگ نیستند.

کشورهای غربی نگران هستند که اوکراین از تانک‌ها و دیگر تسلیحات ارسالی برای حمله مستقیم به خاک روسیه از آن استفاده کند و همین امر از نظر مسکو به‌عنوان تجاوز کشورهای کمک‌کننده به کی‌یف، به این کشور محسوب شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    1 0
    خاک بر سرتزلنسکی. یک پنجم خاکت رو از دست دادی برای ناتو که آخرش هم قبولت نکرد. روسیه هم میگه من که همه جوره تحریم شدم پس بزار برای جبران هم که شده خاک بیشتری از اوکراین رو بگیرم. خاک بر سرت زلنسکی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس