کد خبر 1461986
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
کارت بلیت

چندی است کارت بلیت‌های الکترونیک اعتباری نایاب شده است؛ برخی می‌گویند این کارت ها وارداتی بوده و به دلیل تحریم کمبود آن احساس شده است؛ اما ماجرا چیز دیگری است.

به گزارش مشرق، برخی شهروندان از کمبود کارت بلیت های اعتباری گلایه دارند؛ بعضی افراد نیز از مفقود شدن کارت های خود اطلاع داده اند و اعلام کردند برای خرید مجدد کارت های اعتباری مراجعه کرده و متوجه شدند «کارت موجود نیست».

مشاهدات در برخی ایستگاه های مترو نیز حاکی از آن است که جایگاه های شارژ بلیت های اعتباری، بلیت های کاغذی دو سفره به مراجعان می فروشند.

اما هنوز شهروندان می توانند کارت های اعتباری قبلی خود را از طریق دستگاه هایی که برای شارژ در ایستگاه های مترو تعبیه شده، شارژ کنند اما اگر بلیت آنها مفقود شود و یا به هر دلیلی بلیت شان را از دست بدهند، تا اطلاع ثانوی نمی توانند بلیت جایگزین تهیه کنند.

موضوع را از کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران به عنوان مرجع ناظر بر موضوعات حمل و نقلی پایتخت جویا شدیم؛ سید جعفر تشکری هاشمی رئیس این کمیسیون گفت: نبود این کارت ها منشا بیرونی ندارد و به تحریم ها مربوط نیست.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران در انتخاب پیمانکار برای بلیت الکترونیک تعللی داشته و این موضوع را در صحن شورای شهر تذکر داده ام، یادآور شد: در گذشته شرکت هایی در این حوزه فعالیت می کردند که از حدود یک سال پیش قرارداد آنها پایان یافته است.

کارت های اعتباری در داخل تولید می شود؛ واردات آن نیز هیچ مشکلی ندارد و تنها مشکل نبود پیمانکار در این حوزه است.این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: قرارداد پیمانکار مدتی تمدید شد اما برای سال جاری تمدید انجام نشد و عملا پیمانکارِ مجری بلیت الکترونیک در ایستگاه های مترو و اتوبوسرانی وجود ندارد و این مساله موجب شده که اختلالاتی در سرویس دهی پیش آید و ضررهایی متوجه شهرداری تهران و شهروندان شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه این موضوع را پیگیری کردیم، گفت: هنوز نیز پیگیر هستیم که شهرداری تهران هرچه سریعتر پیمانکار صاحب صلاحیت را انتخاب کند تا منافع شهر و شهروندان آسیب نبیند.

به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران، این کارت ها در داخل تولید می شود؛ واردات آن نیز هیچ مشکلی ندارد و تنها مشکل نبود پیمانکار در این حوزه است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    0 0
    جون خودت شايعه هست وگرنه همممممممه چي هست. پول = هست رفاه = هست آرامش = هست هواي تازه = هست گروني = نيست ارزوني = هست انسانيت = فراووووووون هست نامردي = ابداً نيست خبرگزاريهاي عسل مضافتي رودبار = داريم و خوبشم داريم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس