مجید انصاری

مجید انصاری اخیراً شبهه‌ای را پیرامون انتخابات مطرح کرده است که به نظر می‌رسد یک زمینه‌چینی تازه برای تکرار رفتار شریرانه "تحریم انتخابات" از سوی اصلاح‌طلبان باشد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

سؤال دردآلود یک نماینده از دولت برای گرانی خودرو

"کاسبان عفو رهبری" اما و اگر تعیین می‌کنند!/ سؤال دردآلود یک نماینده از دولت برای گرانی خودرو

علیرضا نظری، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی طی تذکری خطاب به وزرای اقتصاد و صمت گفته است: قرار بود در این دولت بازار خودرو ساماندهی شود اما به جای حذف دلال بازی در حوزه خودرو؛ دولت خود دلال خودرو در بورس شده است و تنها منافع خودروسازان را از جیب مردم تامین می کند؛ مردم می گویند تاکنون دلال ها می خوردند و اکنون دولت.

به گزارش ایسنا، وی که در یک تذکر رسمی در جلسه علنی روز دوشنبه گذشته مجلس سخن می‌گفت، ادامه داد: عملکرد دولت در بورس خودرو چه نفعی برای طبقه متوسط و ضعیف جامعه داشته است؟ قیمت خودرو که سر به آسمان گذاشته و هر کسی که پول بیشتری داشته باشد، می تواند صاحب خودرو شود؛ چه کسانی پشت تصمیمات دولت قرار گرفته و منتفع می شوند؟[1]

*صحبت‌های درست و دقیق نماینده خمین که البته مطالبه و سؤال مردم نیز هست باید با پاسخی دقیق، همه‌فهم و مستند از جانب مسئولان دولتی مواجه شود.

جامپ قیمتی خودرو در دولت فعلی با هیچ منطقی قابل پذیرش نیست و البته دلیل اقناعی خاصی هم تاکنون برای آن بیان نشده است.

شرایط خودروسازان در فروش و قرعه‌کشی نیز به‌گونه‌ای است که دستیابی قشر کم‌درآمد به یک خودروی استاندارد داخلی ولو ارزانقیمت را نیز سخت یا حتی غیر ممکن کرده است.

***

"کاسبان عفو رهبری" اما و اگر تعیین می‌کنند!

"کاسبان عفو رهبری" اما و اگر تعیین می‌کنند!/ سؤال دردآلود یک نماینده از دولت برای گرانی خودرو

محمود واعظی، کنشگر سیاسی نزدیک به جریان اصلاحات و رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون اقدام پدرانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر عفو محکومان و متهمان اغتشاشات اخیر، تأکید کرد که آثار این تصمیم فراتر از عفو محکومان است.

او اما در ادامه تصریح می‌کند: رهبر انقلاب آغوش نظام را به روی همه فرزندان این کشور گشودند؛ با تدبیر رئیس محترم قوه قضائیه این عطوفت شامل محکومان و متهمان شد اما باید تمام دانشجویان، هنرمندان، روزنامه‌نگاران، فعالان سیاسی و کنشگران اجتماعی و ایرانیان خارج از کشور را به چشم فرزندان عزیز این کشور دید که آغوش گشوده نظام، همه آنها را دربرمی‌گیرد![2]

*بدون هیچگونه کنایه یا اسائه ادبی اما آقای واعظی باید بداند که هیچیک از مردم و هیچ رکنی از ارکان حکومت جمهوری اسلامی از یک جریان ورشکسته سیاسی و اجرایی که هیچ هنری در کارنامه خود نداشت؛ انتظار ندارند که به پیوست‌ها و باید و نبایدهای تصمیم پدرانه رهبر معظم انقلاب بپردازند.

چه اینکه اولا تعیین این پیوست‌ها یک کار غیر عقلانی است زیرا تصمیم عفو در حیطه اختیارات ولی فقیه بوده و ثانیا و فرض بر اینکه چنین اقتراحی هم روا باشد؛ البته نظر صاحبان کارنامه لازم است نه کسانی که در دوران بروز مدیریت اجرایی خود منتظری گلابی‌های برجام بودند، به منتقدان می‌گفتند: "بی‌شناسنامه" و نقششان در بروز آشوب‌های آبان 98 هم هنوز واکاوی نشده است.

مجددا دقت شود که منظور ما هرگز کنایه زدن یا اسائه ادب نبوده و نیست بلکه این منطق محض سیاست است که می‌گوید هرکس باید در جای خود حضور داشته باشد و محل سخنش؛ محمل عقلانیت باشد نه محملی برای پوپولیسم و از این قبیل!

چه اینکه "امّا"ی نقل شده در کلام واعظی به معنی سوء استفاده از پدرانه‌های رهبر مظلوم اما مقتدر نظام جمهوری اسلامی است و اینطور القا می‌کند که باید در پیوست این تصمیم؛ آن دانشجوی پیوسته به منافقین، آن هنرور برنشسته در رسانه منافقین و آن فعال سیاسی اپوزسیون که سال‌ها علیه جمهوری اسلامی جنگیده و پشیمان هم نیست؛ جملگی بخشیده شوند!

ما قضاوت درباره این بداخلاقی و بد دلی پیرامون تصمیم پدرانه و پر مهر رهبر معظم انقلاب را بر عهده مردم و مخاطبان محترم می‌گذاریم.

***

زمینه‌چینی مجید انصاری برای تکرار "تحریم انتخابات"

کسی که نامزد مطلوبش در انتخابات نیست چه کند؟!

"کاسبان عفو رهبری" اما و اگر تعیین می‌کنند!/ سؤال دردآلود یک نماینده از دولت برای گرانی خودرو

مجید انصاری، از فعالان اصلاح‌طلب اخیراً در اظهاراتی که سایت جماران آنها را منتشر کرد، گفته است:

"مگر مقام معظم رهبری چند سال پیش نفرمودند که من از کسانی که حتی نظام را و من را قبول ندارند خواهش می‌کنم که در انتخابات شرکت کنند. من سوالم این است که کسانی که نظام و آقا را قبول ندارند و ایشان می‌فرمایند اینها بیایند در انتخابات شرکت کنند، آیا اینها نباید کاندیدایی داشته باشند که به او رأی دهند؟"[3]

*حالت خوشبینانه اینست که آقای انصاری پاسخ این شبهه را نمی‌داند!

و پاسخ اینست که منطق جمهور می‌گوید اصالت با حضور در انتخابات است نه مجبور کردن نظام سیاسی به پذیرش افراد بی‌صلاحیت بعنوان نامزد! به این معنی که ولو آنهایی که نظام سیاسی را قبول ندارند اما بر اساس منطق جمهور بایستی انتخابات و صندوق رأی را بعنوان یگانه راه اصلاح ایرادات پاس بدارند و در انتخابات شرکت کنند تا صندوق رأی تقویت شود.

این حضور نیز منوط به این نیست که نامزد دلخواهشان را در انتخابات داشته باشند یا نداشته باشند زیرا همان منطقی که در جمهور حکم بر حضور در انتخابات می‌دهد همان منطق نیز اجازه نمی‌دهد که اشرار سیاسی و "دشمنان ملت" بعنوان گزینه در سبد انتخاب مردم قرار بگیرند.

دقت شود که اساسا تئوری "نامزد من یا نامزد تو" یک تئوری غلط است و عقلانیت می‌گوید که اصل اول حضور در انتخابات است و اصل دوم "رأی خوب".

حال نامزدی که مصداق این رأی خوب است یا در انتخابات حضور دارد و رأی را می‌ستاند و یا حضور ندارد و رأی دهنده بایستی به نزدیک‌ترین گزینه به رأی خوب رأی دهد. (اصل دوم حتی گاهی به انتخابات بین بد و بدتر نیز منتج می‌شود که منطقا باید از رأی دادن به گزینه بدتر اجتناب کرد)

با این توضیحات مشخص می‌شود که عده‌ای به بهانه عزم عقلانی نظام اسلامی برای پاسداشت صندوق رأی و انتخابات؛ قصد قالب کردن نامزدهای بی‌صلاحیت خود به عرصه انتخابات را دارند.

گفتنیست، اصلاح‌طلبان انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 را بصورت رسمی و ستادی تحریم کردند!

آنها به این بهانه که نامزدهای ما در انتخابات نیستند؛ حاضر به تکرار رفتار خود در انتخابات 92 –که هیچ نامزدی نداشتند و از شیخ حسن روحانی حمایت کردند- نیز نشدند و ننگ تحریم انتخابات که به معنای برداشتن سلاح است را بر پیشانی ستاد اصلاحات حک کردند.

برخی رجال اصلاح‌طلب رسما اعلام کرده‌اند که انتخابات بعدی در سال 1402 را نیز تحریم خواهند کرد.

اگر این تصمیم برای بار دوم بصورت رسمی از سوی اصلاح‌طلبان تأیید شود بایستی به این جریان به چشم محاربین سیاسی نگاه کرد. زیرا جریانی که رسما صندوق رأی را بر زمین می‌گذارد یعنی اصلاح را ممکن نمی‌داند و قائل به برداشتن سلاح علیه مردم و نظام اسلامی است.[4]

***

1_ isna.ir/xdNhP7

2_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1327648

3_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1583906

4_ mshrgh.ir/1352504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 17
  • سعید IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    7 1
    حرف دل جماعت بر باد رفته اصلاحات ، پایان حصر جاهلان سیاسی است . همین که زنده اند خدا را شکر کنند .
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    3 6
    عملکردحسن روحانی ودولتش تاقبل ازخروج ترامپ ازبرجام خوب بود
  • دکتر فرهادی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    6 3
    اگر به زعم نویسنده گرامی دشمنان ملت امکان تایید صلاحیت و نامزدی در انتخابات را ندارند، پس چگونه است که شاید 90 درصد رد صلاحیت شدگان سالها مدیران عالی کشور بوده و بعد از رد صلاحیت هم سالها در پست های عالی ادامه کار می دهند؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    6 2
    دولت سوپر دلال خودرو تازه وارداتی هم میخوان ببرن بورس ماشین ۷۰۰ تومنی کشور همسایه رو ۴ میلیارد بفروشن بریزن تو جیب دلال محترم
  • سعید IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    2 0
    حرف دل جماعت بر باد رفته اصلاحات ، پایان حصر جاهلان سیاسی است . همین که زنده اند خدا را شکر کنند .
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    2 1
    البته این کشور افرادی هم دارد که نسبت بخیلی ازموضوعات مختلف گلایه دارند اما مخالف منافع ملی ویا حرکتهای ضداجتماعی هم نیستند وحاضرنیستند به کشور آسیبی بخورد واگرخدای نکرده مساله ایی پیش آید بعقیده من صف اول را اینها تشکیل میدهند اما درزمانی که آرامش حاکم هست عده بخصوصی هستند که کاسه ازآش داغترند ودرهنگامه کارزار، سوراخ موشها را میلیونها تومن حاضر هستند تا پرداخت کنند مبادا آسیبی به آنان برسد .خیلی راحت میشود این جماعت های مرغ یک پا درجامعه را پیدا کرد ولی وقتی آرامش هست زبان تیزی دارند .الان کشور بطور جدی نیازمند حمایت مردم وجلوگیری ازنفوذ دشمنان کشور برتاثیر گذاشتن برذهن جوانان است ولی هنوز یک عده ایی نفهمیده اند وهمیشه برای جبهه گیری علیه همدیگر شاخ شونه میکشند وانرژی مردم این کشور را هدر میدهند بخیال اینکه کمکی میکنند .بوالله قسم این کمک نیست این همان رفتاردشمنانه دشمنان با ماست اما اززبان کاسه ازآش داغتر؛ شماها که میدانید اگر مردم ازبدنه اجتماعی پراکنده شوند چه اتفاقی خواهد افتاد.؟
  • مهران GB ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    9 2
    با سلام این اصلاح طلبان همان راهی را میروند که سازمان منافقین در دهه شصت رفتند.
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      4 1
      باید از این موضوع غافل نشد که جدا از اوباش و اراذل یقه کثیف که به شعبان بی مخ ها و پری بلنده ها مشهورند و فتنه گری در کف خیابان را برعهده دارند، اراذل و اوباش یقه سفیدی هم هستند که معمولاَ یا کرسی های دانشگاه ها را با روابط ویژه غصب کرده اند و یا با پول اجنبی رسانه های نوشتاری و دیداری ایجاد کرده و فتنه انگیزی می کنند که صد البته حضور در کف خیابان را دور از شأن خود می دانند و فقط به گمراه کردن نادانان بسنده می کنند تا آن فلک زدگان خواسته های ایشان را در کف خیابان اعلام کنند!!!
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      3 0
      چرا اینقدر تحریم انتخابات توسط اصلاحطلبها رو تخطئه میکنید. این جماعت بزرگترین خدمتی که میتونن به ملت بکنند اتفاقا تحریم انتخاباته. چون هروقت مشارکت کردند و طرفدارهای نادون خودشون رو کشوندند پای صندوق رای، امثال حسن روحانی و لیست امید اومدند بالا و بلااستثنا «گند» زدند تو مملکت/ بذارید اینقدر تحریم کنند تا بمیرن.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    0 1
    نامزدهای شما الان تو اینترنشنال و بی بی سی فعالند!
  • غضنفر IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    1 0
    اقای انصاری کاندیدای همان گروهی بود که نظام راقبول ندارندمجموع اراء او مقداری بالاتر ازپنجاه هزار رای بودوکاندیدای موردحمایت ریاست جمهوری ایشان هم رای او حدود دومیلیون بود پس پیشنهاد میکنم به سخن لیدر جناح خود اقای روحانی عمل کند یعنی صبرکند تا باغ گلابی ایشان به ثمربرسد
  • علی IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    0 0
    این حضور نیز منوط به این نیست که نامزد دلخواهشان را در انتخابات داشته باشند یا نداشته باشند زیرا همان منطقی که در جمهور حکم بر حضور در انتخابات می‌دهد همان منطق نیز اجازه نمی‌دهد که اشرار سیاسی و "دشمنان ملت" بعنوان گزینه در سبد انتخاب مردم قرار بگیرند.
  • محمدکریم IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    1 1
    خب انصاری راست میگه .
  • علی افصحی IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    4 1
    واعطی کنشگر سیاسی نیست چنان که مجید انصاری نیست این ها مجرمان دولت فاسد روحانی جهانگیری اند. این ها هیچ نسبتی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز ندارند مگر این که در هرم قدرت مالی سیاسی!نظام با دروغ و تغلب! نفوذ کرده باشند محور قهر و آشتی این جماعت رانت و ویژه خواری است. این جماعت نه قانون اساسی را خوانده اند و نه باور دارند! نه درس ولایت فقیه خوانده اند و نه باور به آن دارند ونه تنها ولایت فقیه و قانون اساسی جمهوری اسلامی را نخوانده اند اصلا ذهنیتی از انتخابات ندارند اگر بی منطقی امثال انصاری ملاک انتخابات باشد اصلا انتخابات اجرایی نمی شود. جمهوریت یک نفر رئیس جمهور می خواهد حالا با بی منطقی انصاری این یک نفر مگر گزینش پذیر می شود و یا مجلس تعداد مشخصی از نماینده دارد حالا مقایسه شود با جمع های چند نفره که به چند میلیون می رسد آیا مجلسی تشکیل می شود! واعظی ولایت فقیه را نفهمیده و عفو ولایی را برابر با عفو شاهانه و یک دیکتاتور آمریکای لاتینی و...می بیند که شاه جلاد بی هیچ دلیلی جمعی را گرفتار کرده و همان جمع را بی هیچ دلیلی آزاد می کند در حالتی که امام خامنه‌ای بر اساس اصول شرعی و انقلابی عفو را فرمان می دهد اصولی که بین پشیمان، قاتل، شاکی خصوصی نداشتن ، جاسوس نبودن، غارتگر و ویران گر نبودن و آتش زن نبودن و....تفاوت قائل شده و آن گاه عفو می دهد و چون واعظی نه درس ولایت فقیه خوانده و نه فهمیده و نه با ساز و کار عفو در نظام ولایی آشنایی دارد بنابراین سراغ تروریست ها، جواسیس، قاتلان، ویرانگران، مروجان فساد و فحشا و...را در عفو امام خامنه‌ای را می گیرد و با پر رویی خود را استاد عفو مطلوب!! جا زده و بی ادبانه از امام خامنه‌ای انتظار شاهانه و سلطان بوالهوس را دارد. این هم یکی از جلوه های آزادی مطلوب در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز است که مجرمان ملی چون انصاری ، واعظی و...به جای این که به خاطر خیانت ها و ندانم کاری ها پشت میله های زندان باشند هوس معلمی به ولی فقیه دارند،که اگر خباثت هشت ساله این جماعت سفیه نبود قطعا پشیمانان گسترده فتنه ترکیبی اصلا زمینه اشتباه جدیشان پیش نمی آمد تا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز اقدام و بازداشت و در نهایت عفو شوند. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      1 0
      بابا تو دیگه کی هستی افصحی جون. خدا به قلمت برکت بده
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 1
      سر سوزنی سواد نداری
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    0 1
    عقلانیت می‌گوید که اصل اول حضور در انتخابات است و اصل دوم "رأی خوب". منکه نفهمیدم چجوری میشه وقتی گزینه ای برای انتخاب نداری در انتخابات شرکت کرد مگر اینکه یا بخواهی تکلیف شرعی انجام بدی و یا اینکه مجبور باشی که در انتخابات شرکت کنی . استدال عقلی شمارو من نفهمیدم
  • سامان IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    2 0
    دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند واعظی بهتره ساکت باشه.
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    2 1
    مجید انصاری خود بهتر میداند که ناکارآمدی دولت و مجلس اصلاح طلب باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات شد پس عوامفریبی نکند.
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    1 0
    مخالفت با عرضه خودرو در بورس اگرچه ظتهر مردم دوستی دارد ولی بن بست تولید خودرو را بیشتر می کند چون هرچه خودروساز بیشتر تولید کند بیشتر ضرر می کند
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    1 4
    هر شخصی از اصلاح طلبها ناراضی است
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    1 1
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد.
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    0 0
    اینهای که آزاد شدندکیا بودند
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      اغتشاشگران و برخی متهمان که ارتباطی با آشوب اخیر ندا ند
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    2 0
    آقای رئیسی بهت رای دادیم که مهمترین نیاز مردم یعنی بازار خودرو و مسکن رو درست کنی
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    1 1
    این جماعت دیگه خیلی پررو و گستاخ شدن. دارن حرکت انسانی و رافت انگیز رهبرخردمندمون رو مثلا به عنوان یکی از شروطشون برای ادامه راهی که خیلی ازش دم میزنن یعنی اصلاحاتی که حدود و مرزهاش رو در تعظیم و تکریم محظ غرب خصوصا کدخدای خود خوانده شان رژیم پلید و جنایتکار آمریکا تعریف کرده و هیچ اعتقادی به اعتلا و عظمت و پیشرفت و استقلال حقیقی ایران عزیز و ایرانیان موحد و شریف ندارند الا به اینکه هر حرکتی در کشورمون در چهار چوب خواسته های بتشان شیطان بزرگ جای بگیره مصادره و تعریف میکنن در حالیکه دلسوزتر و حکیم تر و متفکر تر و برنامه دار از ایشان برای ترقی و پیشرفت و اعتلای کشور و ملت بزرگ ایران نداریم و مردم سی و اندی سال با اعتماد به این گروه و سپردن سکان هدایت کشور به آنها به قدر کافی تجربه های تلخ و کمرشکن و مملکت برباد ده کسب کرده اند و امیدوارم که دیگه هرگز اشخاصی مانند این جماعت سست عنصر در مدیریت این کشور جایگاهی نداشته باشند که در غیر اینصورت ظلم و خیانتی تمام به کشور و ملت و خون پاک شهدایمان خواهد بود و از قضا بدون تعارف باید با تتمه عناصر این جماعت که هنوز هم در خیلی جاها مشغول به فعالیت و سم پاشی و تفرقه افکنی و شایعه سازی و گرا دهی به دشمنان هستند برخورد و از سمت هاشون کنار گذاشته بشن. انشاالله.
  • مسعود دیپلمات IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    5 1
    در پاسخ به سئوال آقای انصاری باید بگویم که بله می توانند نماینده بی صلاحیت داشته باشند و به او رای بدهند! اشکالی ندارد. و یا رای سفید بدهند که معنایش نداشتن نماینده است. در هر حال منطقی آنست که برای اعلام وجود خودشان هم که شده در انتخابات شرکت کنند.
  • US ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    1 1
    دوباره الان کارشکنی ها مثل احمدی نژاد داره کمی جواب میده دوباره به صندوق رای اقبال دارن نشون میدن غربزده ها
  • محمدایوب IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    1 2
    با گفته آقا مجید پیرو مغروق پس باید منافقین فرقه رجوی بهاییان فواحش ارازل واوباش که همه از حامیان منافقین انقلاب هستند نیز نماینده داشته باشند
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    2 3
    اصلاحطلبان اصلا اعتقادی به جمهوری اسلامی ندارند
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    0 0
    سلام مشرق جان خواهشا و عاجزانه پیگیر بحث خودرو باشید... تاکی شرمنده زنوبچم باشم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس