امیرعبداللهیان: ایران آماده کمک‌های بشردوستانه به سوریه است

وزیر امور خارجه در پی زلزله در سوریه با وزیر خارجه این کشور تلفنی گفتگو کرد و از آمادگی ایران برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه دوشنبه ۱۷ بهمن ماه در تماس تلفنی با «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه، مراتب همدردی خود را با دولت و ملت سوریه به مناسبت وقوع زلزله مهیب در این کشور ابراز کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی وقوع زلزله مهیب در کشور سوریه را که باعث کشته و زخمی شدن جمع زیادی از شهروندان سوری شده را به دولت و ملت سوریه تسلیت گفت و از آمادگی کشورمان برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوریه خبر داد.

امیرعبداللهیان همچنین مراتب همدردی و تسلیت حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور کشورمان را نیز به دولت و ملت سوریه ابلاغ کرد.

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن قدردانی از ابراز همدردی رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان، ایران و سوریه را دو ملت دوست و برادر خواند که همواره در شادی‌ها و غم‌ها در کنار یکدیگر هستند.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین گزارشی از وضعیت مناطق زلزله زده و نیازمندی‌های کشورش را به اطلاع وزیر امور خارجه کشورمان رساند.

امیرعبداللهیان همچنین در تماس با سفیر کشورمان در دمشق و سرکنسول در حلب در جریان سلامت همکاران در حلب قرار گرفت و با اشاره به اقدام فوری به عمل آمده از سوی کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان برای اعزام تیم‌های پزشکی و امدادرسانی به مناطق زلزله زده ترکیه و سوریه، بر هماهنگی و تسریع در امدادرسانی تأکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    0 0
    ترکیه چیه کمک نمیخوان
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    0 0
    شنا خوی رو راه بنداز.هروقت مشکلات داخلوحل شد بعد کمک کن!
  • محمد IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    0 0
    شما خيلي زرنگي و هنرمندي به زلزله زده هاي شهرستان خوي زسيدگي كنيد كه طبق گفته و اعتراف خود مسئولان مربوطه با مشكلات شديد كمبود چادر و وسايل گرمايشي و پتو مواجه هستن موضوعي كه هر روز دارن اعلام ميكنن و جالبه كه خود مسئولان جلوي تلويزيون اعلام مي كنن خسارتها گسترده و سنگين بوده بخاطر همين موضوع هم مشكلات و كمبودهايي بوجود آمده كه به مرور زمان رفع خواهد شد آقاي مسئول تا زمان مناسب شما برسه كار از كار گذشته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس