امکان تماس تصویری با خارج از کشور از طریق پلتفرمهای داخلی ممکن شد

وزیر ارتباطات گفت: م اکنون امکان برقراری تماس صوتی و تصویری از طریق پلتفرم های داخلی با هموطنان خارج از کشور وجود دارد.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک شبکه تلویزیونی، با اشاره به اینکه همان کیفیتی که مردم تهران از شبکه ارتباطی کشور استفاده می کنند، مردم روستا نیز امکان استفاده از همان کیفیت را دارند، گفت: به عنوان وزیر ارتباطات وظیفه ماست که ارتباط با کیفیت را برای همه مردم شهر و روستا فراهم کنیم و از اینرو به کمک همکارانم در وزارت ارتباطات با حداکثر توان و دانش و تخصص آنها که متشکل از نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور هستند، سعی می کنیم بهترین کیفیت را برای مردم فراهم کنیم.

وی با اشاره به گستره وسیع ماموریت های وزارت ارتباطات از حوزه فضایی و اینترنت تا حوزه های پست و پست بانک، افزود: شاخص ها نشان می دهد با توسعه ای که در این مدت در حوزه زیرساخت ارتباطی کشور رخ داده است، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حدود ۸۰ درصد سرعت شبکه ارتباطی همراه کشور افزایش پیدا کرده است.

زارع پور با بیان اینکه موسسه بین المللی اسپیدتست بصورت ماهانه اقدام به ارایه گزارش های مقایسه ای از سرعت اینترنت در کشورهای مختلف می کند، تصریح کرد: بر اساس گزارش های اسپید تست از نظر میانه سرعت اینترنت در ابتدای شروع به کار این دولت ۲۱ مگابیت بر ثانیه بود که اکنون به حدود ۳۹ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

وزیر ارتباطات، احداث زیرساخت ارتباطی مبتنی بر فیبرنوری در سراسر کشور که هم اکنون در دست احداث است را یکی از پروژه های بزرگ و مهم کشور دانست و توضیح داد: درحالیکه کشورهای پیشرفته دنیا بدنبال توسعه شبکه ارتباطی خود مبتنی بر فیبرنوری هستند، این پروژه را از سال گذشته در ۱۰ استان کشور شروع کردیم و تاکنون حدود ۲،۵ میلیون پوشش ایجاد شده است و تلاش این است که انشالله تا پایان امسال به ۳ میلیون پوشش فیبرنوری برسد.

وی با بیان اینکه در پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری در کشور احداث می شود، افزود: به عبارتی تا سال ۱۴۰۴، هشتاد درصد خانوار و کسب و کارها خواهند توانست با اتصال به فیبرنوری از شبکه فوق سریع استفاده کنند.

زارع پور همچنین میزان پوشش روستاهای بالای بیست خانوار را تحت شبکه ارتباطی باکیفیت و پایدار را ۸۹درصد عنوان کرد و گفت: در بسیاری از کشورها این میزان چیزی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد است اما در ایران نزدیک به ۹۰ درصد روستاهای بالای بیست خانوار کشور امکان اتصال به اینترنت پرسرعت را دارند.

وزیر ارتباطات با اشاره به عملکرد مناسب پلتفرم های داخلی در ایام اخیر توضیح داد: با حمایت های وزارت ارتباطات و همچنین همت پلتفرم های داخلی که بر پایه توان و تخصص نخبگان متخصص داخلی فعالیت می کنند، استفاده از پلتفرم های داخلی توسط مردم رشد چشمگیری داشته است بطوری که پیام رسان بله ۱۴،۵ میلیون، ایتا ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار و روبیکا بیش از ۳۷ میلیون و سروش پلاس بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون امکان برقراری تماس صوتی و تصویری از طریق پلتفرم های داخلی با هموطنان خارج از کشور وجود دارد، از طریق پلتفرم داخلی "بله" تماس تصویری با یکی از هموطنان در کشور اتریش برقرار کرد و کیفیت صوت و تصویر را به نمایش گذاشت.

وزیر ارتباطات به ماموریت تحقق دولت هوشمند به عنوان یکی دیگر از برنامه های وزارت ارتباطات و دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: گام نخست این طرح راه اندازی پنجره خدمات دولت هوشمند بود که انجام شد و هم اکنون ۹۲ درصد دستگاه های دولتی و دیگر قوا با بیش از ۲ هزار خدمت در این پنجره حضور دارند و مردم می توانند با یک بار مراجعه از تمام خدمات دولتی استفاده کنند.

وی افزود: در برنامه داریم در سال آینده صددرصد خدمات دولت در این پنجره ارائه شود و ۲۰ درصد خدمات نیز به صورت هوشمند به مردم ارائه شود.
زارع پور هوشمند سازی خدمات دولت را اینگونه توضیح داد که در این سامانه بر اساس اطلاعات موجود دستگاه ها بدون درخواست و نیاز به حضور و دریافت مدارک، به مردم خدمات مورد نیازشان ارائه شود.

وزیر ارتباطات درباره تولید و صادرات تجهیزات بومی ارتباطی با اشاره به افزایش ظرفیت ۷۰ درصدی شبکه ارتباطی با تجهیزات کاملا بومی، تصریح کرد: برخی از این تجهیزات به کشورهای دیگر هم صادر می شود.

وی با اشاره به استعدادهای فراوان جوانان ایرانی در حوزه ICT، افزود: در حوزه نرم افزار نیز بسیاری از متخصصان این حوزه به صورت آزادکار با شرکت های بزرگ خارجی همکاری می کنند.

زارع پور به پیشرفت های حوزه فضایی در چند سال گذشته نیز اشاره کرد و خبر داد: با پرتابی که تا پایان سال خواهیم داشت در مسیر تثبیت پرتاب و تزریق ماهواره در لایه لئو قرار می گیریم و برنامه داریم تا پایان دولت سیزدهم به قطب پرتاب ماهواره تا ۵۰۰ کیلومتری در منطقه تبدیل شویم.

وی به کاربردهای ماهواره ها در حوزه کشاورزی، پایش منابع طبیعی و مراتع، استفاده در شرایط بحرانی و حفظ محیط زیست اشاره کرد.

وی افزود: تلاش ما این است که هر آنچه مردم در این حوزه نیاز دارند در داخل کشور تامین شود و مردم روزی بین پلتفرهای خارجی و داخلی با توجه به کیفیت، داخلی ها را انتخاب کنند.

وزیر ارتباطات همچنین استفاده از دانش، توان و ظرفیت ایرانیان خارج از کشور را یکی از اولویت های دولت سیزدهم اعلام کرد و ایرانیان خارج از کشور را یک سرمایه بزرگ دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    0 0
    مگه این امکان تازه ایجاد شده؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس