مخالفت حداکثری دموکرات‌ها برای حضور بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۴

نتایج یک نظرسنجی جدید از افت حمایت رای‌دهندگان دموکرات‌ از جو بایدن حکایت دارد به گونه‌ای که تنها ۳۷ درصد آنها حضور دوباره رئیس‌جمهوری ۸۲ ساله آمریکا را در انتخابات ۲۰۲۴ خواهانند.

به گزارش مشرق، بیشتر دموکرات‌ها با وجود اصرار جو بایدن برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، فکر می‌کنند همین یک دوره برای وی کافی است.

بر اساس یک نظرسنجی جدید از مرکز تحقیقات روابط عمومی آسوشیتدپرس، تنها ۳۷ درصد از دموکرات‌ها شرکت دوباره بایدن را در رقابت های ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ خواستارند، در حالی که این رقم در هفته‌های پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای سال گذشته (۲۰۲۲) ۵۲ درصد بود.

گفته می شود یکی از دلایل نارضایتی عموم مردم آمریکا از این رئیس جمهوری ۸۲ ساله، گاف های متعددی است که وی در مصاحبه های گوناگون داده است.

به نظر می رسد کاهش محبوبیت بایدن در میان دموکرات ها در میان جوانان آمریکایی است. در میان دموکرات‌های ۴۵ ساله و بالاتر، ۴۹ درصد می‌گویند بایدن باید برای انتخاب مجدد نامزد شود. اما در میان افراد زیر ۴۵ سال، اکنون تنها ۲۳ درصد معتقد هستند که بایدن باید برای انتخابات دور بعدی نامزد شود، در حالیکه پیش از انتخابات میان دوره ای پاییز، این رقم ۴۵ درصد بود.

بایدن مسن‌ترین رئیس‌جمهوری تاریخ ایالات متحده، امروز با پرسش‌هایی در مورد سنش روبرو شده است. با این حال، او نیم قرن است که یک چهره سیاسی ملی بوده و برای نخستین بار در سال ۱۹۷۲ از ایالت دلاور وارد مجلس سنا شد.

بایدن بارها در سخنرانی های خود تاکید کرده که دانستن کلیت کاری که دولت او انجام می دهد برای عموم ضروری است. دولت وی به ویژه بر چهار پیروزی بزرگ مرتبط با کرونا، قانون زیرساخت‌های دو حزبی، قانون تراشه و علم و اقدامات مرتبط با تغییرات آب و هوایی به عنوان دستاوردهای دولتش تکیه می کند. با این حال، تنها ۱۳ درصد به توانایی وی برای دستیابی به اهداف اصلی سیاست اعتماد دارند، که احتمالا بازتاب این واقعیت است که وی باید در ۴ سال بعدی با اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان کار کند.

در مورد همکاری با جمهوریخواهان کنگره و مدیریت مخارج دولتی نیز نزدیک به نیمی از بزرگسالان در آمریکا به سختی به رئیس جمهوری اعتماد دارند و تنها یک دهم اعلام کرده اند که کاملا به وی اعتماد دارند.

این نظرسنجی از میان یک هزار و ۶۸ رای دهنده بزرگسال آمریکایی در تاریخ ۲۶ تا ۳۰ ژانویه (۶ تا ۱۰ بهمن) انجام گرفته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس