کد خبر 1462617
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱
.

سبد رأی سیاست‌مداران جمهوری‌خواه به طرز روزافزونی از قطع حمایت آمریکا از اوکراین و واگذار کردن بخشی از این کشور به روسیه حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، یک روزنامه آمریکایی گزارش داده سبد رأی سیاستمداران جمهوری‌خواه در آمریکا به طرز روزافزونی در حال حرکت به سمت انتقاد از کمک به اوکراین است.

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد بیش از نیمی از رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه اکنون می‌گویند که کمک‌های آمریکا به اوکراین بیش از حد زیاد است و یا اینکه واشنگتن باید حمایت‌های مالی از اوکراین را قطع کند.

طبق نوشته این روزنامه، چنین احساساتی در میان طرفداران حزب جمهوری‌خواه موجب شده «کوین مک‌کارتی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کند که این مجلس در دورانی که اکثریت کرسی‌های آن در اختیار جمهوری‌خواهان است ممکن است تمایل چندانی برای ارسال پول بیشتر به اوکراین نداشته باشد.

چندین نظرسنجی این موضوع را تأیید می‌کنند. به عنوان مثال، نتیجه یک نظرسنجی توسط واشنگتن‌پست-ای‌بی‌سی‌نیوز نشان می‌دهد که حدود نیمی از طرفداران حزب جمهوری‌خواه اکنون می‌گویند که کمک‌های آمریکا به اوکراین بیش از حد زیاد است. این در حالی است که در آوریل ۲۰۲۲ این رقم ۱۸ درصد بود.

مسئله حیرت‌آورتر اینکه نظرسنجی ان بی‌سی نیوز هفته گذشته نشان داد ۶۳ درصد از طرفداران حزب جمهوری‌خواه با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی بیشتر از اوکراین مخالف هستند. تنها ۳۲ درصد گفتند که با این موضوع موافقند.

واشنگتن‌پست نوشته دلیل این کاهش حمایت تنها هزینه‌های مالی نیست. مسئله به اینکه شهروندان جمهوری‌خواه در جنگ اوکراین طرف روسیه را گرفته‌اند هم مربوط نمی‌شود.

روزنامه آمریکایی می‌گوید دلیل اصلی این مسئله این است که مردم اکنون اعتماد کمتری به اقدامات جنگی اوکراین دارند، ضمن آنکه تردیدها درباره اینکه حمله روسیه خطری متوجه آمریکا می‌کند کاهش یافته است.

مسئله قابل توجه‌تر اینکه نتیجه یک نظرسنجی نشان داد که ۶۳ درصد از طرفداران حزب جمهوری‌خواه با ارائه حمایت‌های مالی و تسلیحاتی بیشتر از اوکراین مخالفند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس