کد خبر 1462860
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
گروسی

دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشستی اعلام کرد بدون وجود برجام وضعیت بدتر خواهد شد.

به گزارش مشرق، «رافائل گروسی»، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی نشست اندیشکده چتم‌هاوس اعلام کرد بدون وجود کانال برجام و کانال دوجانبه با ایران اوضاع بدتر خواهد شد.

گروسی تصریح کرد که تلاش دیپلماتیک برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران یا برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، «در بهترین نقطه خود نیست، اما پیشرفت غیرممکن نیست».

گروسی در اظهارات خود گفت: «امیدوارم بتوانم آن گفتگوی ضروری را دوباره تنظیم، بازیابی و تقویت کنم. بدون آن، اوضاع بدتر خواهد شد.»

گروسی پیش از این گفته بود: «برای گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران و دیگر موضوعات در و همچنین در خصوص گفت‌وگوهای سیاسی‌ای که بسیار ضروری هستند، ماه فوریه (نیمه بهمن تا نیمه اسفند) به ایران سفر خواهم کرد.»

او پیشتر درباره برجام هم مدعی شد «هیچ‌کس این توافق را مرده اعلام نکرده است اما هیچ تعهدی هم در کار نیست و همان‌طور که شنیده‌اید هر محدودیتی که در برجام بود چندین بار زیر پا گذاشته شده است.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    1 0
    گروسی این کار چاق کن ناشی و عامل زرخرید شیطان بزرگ آمریکا یک چیزهایی بلغور کرده که فقط اربابانش می فهمند که چه مراد داشته و چه فتنه ای در سر!گروسی نگفته که نبودن بر جام برای کدام طرف بد خواهد شد و نیز اشاره کرده محدودیت های برجامی بارها زیر پا گداشته شده اما خبیثانه نگفته چرا!و نیز اشاره نکرده به خروج امریکا! و پرگویی کرده و سخن از گفت و گوهای سیاسی کرده است این آدم مزدور چه تصوری از آزانس و مسئولیت های آزانس دارد ایا گروسی نادان مدیر یک نهاد فنی است یا نه یک نهاد سیاسی؟ گفت و گو های سیاسی چه ربطی به امثال گروسی دارد؟ البته این گاف «بزرگ و اقرار تلخ!» پرده از خباثت های بیش از دو دهه آژانس بر می دارد که همواره مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز به آن اشاره داشته و می دارند که تمام پرونده سازی آژانس در زمینه فعالیت های هسته ای ایران، سیاسی است نه فنی!امری که به هیچ وجه در حوزه اختیارات گروسی به عنوان مدیر آژانس نیست. در هر صورت با وجود نظارت چشم بیدار نظام اسلامی امام خامنه‌ای ، بازی های کودکانه و ناپخته گروسی جز آبرو از خود و اربابانش نتیجه ای در بر نداشته و نخواهد داشت. بارها تجربه کرده اند این بار هم «روش»!
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    1 0
    برجام رو می خواهید اما عمل به تعهد رو نه!!!
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    1 0
    مردک ریاکار صهیونیست این حرفها را چرا موقع اغتشاشات نمی گفتی نان به نرخ روز خور بوقلمون صفت
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    1 0
    گروسی: اگر من نباشم وضعیت بهتر می‌شود
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    2 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • حسین IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    گور پدر آژانس و برجام،زراد خانه اتمی بسازید، مذاکره همون قدر برامون امنیت میاره که برای لیبی و اوکراین آورد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس