170039166.jpg

بررسی و رصدها نشان می‌دهد که استان‌ها در نخستین روز نمایش آثار جشنواره چهل‌ویکم فجر، با استقبال فراتر از انتظار مخاطبان مواجه شدند به‌طوری که در همین نخستین‌روز، برخی فیلم‌ها به سانس فوق‌العاده رسیدند

به گزارش مشرق، پس از آن‌که جشنواره فجر، طبق روال معمول، برنامه ۱۰ روزه خود را اعلام کرد، شکست سنگینی در مواضع کسانی که کمر به تحریم این رویداد بسته بودند، اتفاق افتاد. بنابراین نهایت تلاش خود را به عمل آوردند تا صحن جشنواره را از حضور مردم و هنرمندان خالی کنند.

این اتفاق پس از استقبالی که از پردیس ملت و برج میلاد توسط اهالی رسانه و منتقدان به عمل آمد، عملا شکست خورد. در تهران، سینماهای مردمی خیلی زود به سانس فوق‌العاده رسیدند و حالا در هفتمین روز جشنواره خبر رسید که تعداد فیلم‌ها و سینماهایی که اقدام به نمایش فوق‌العاده فیلم‌ها کرده‌اند، افزایش یافته است.

حالا و با آغاز فرآیند بلیت‌فروشی در تمامی استان‌های کشور، اخبار غافلگیرکننده‌ای از سینماهای مردمی بسیاری از استان‌ها به گوش می‌رسد. اخباری که حکایت از سانس‌های فوق‌العاده در نخستین روز نمایش استانی دارند. این میزان استقبال که طبق رصد دقیق، شامل طیف‌ها و سلایق مختلف مردم بوده است، بسیار فراتر از ادوار گذشته صورت گرفته است.

پیگیری خبرنگار ما از ۸ استان نشان می‌دهد که استقبال، از آن چیزی بوده که تصور می‌شد بهتر است. در ادامه، مختصات جزئی‌تری از این میزان استقبال منتشر می‌شود.

البته باید به این نکته مهم نیز اشاره کرد که نمایش روز نخست فیلم‌های جشنواره در استان‌ها، تنها ۲۴ ساعت پس از بلیت‌فروشی صورت گرفته و فرآیند تبلیغات شهری و محیطی، هنوز در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. با این حال اما میزان استقبال در استان‌ها، بسیار خوب ارزیابی شده و روزهای به‌مراتب شلوغ‌تری در انتظار فجر استانی خواهد بود.

اصفهان

از برج میلاد تا سواحل مکران؛ فجر استانی به سانس فوق‌العاده رسید

نصف‌جهان، ۳ سالن خود در قلب چهارباغ را به جشنواره اختصاص داده است: سپاهان، فلسطین و ساحل.

استقبال از جشنواره، در هر سه سینما بسیار خوب و پرشور بود. در سینما سپاهان که پردیس ویژه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بود، کلیه کارت‌ها توزیع شد و استقبال خوبی توسط اهالی فرهنگ و هنر رقم خورد.

در ۲ سینمای ساحل و فلسطین نیز شروع برنامه با اجرای سرود زیبایی در باب مهدویت و در ورودی درب سینماها به‌صورت زنده و خیابانی اجرا شد و پس از آن، شروع سانس ۱۸ و ۳۰ صورت گرفت که استقبال مردم برای روز اول، فراتر از انتظار بود.

مشهد

از برج میلاد تا سواحل مکران؛ فجر استانی به سانس فوق‌العاده رسید

نخستین کلان‌شهری است که فیلم‌های جشنواره طی روز نخست نمایش خود، به سانس فوق‌العاده کشیده شد.

در روز نخست نمایش آثار در مشهدالرضا، فیلم‌های در آغوش درخت، هفت بهارنارنج و کت چرمی در سینماهای هویزه، آفریقا و ویلاژتوریست به روی پرده رفت که با استقبال خوبی همراه بود.

۳ سینمای سیمرغ، پارک بازار و برفی مشهد نیز در روز نخست جشنواره، نمایش فیلم داشتند که با استقبال نسبی مخاطبان مواجه بود.

ساری

در مازندران با وجود تاخیر در اعلام جدول نهایی اکران‌ها و کمبود زمان برای اطلاع‌رسانی فیلم‌ها، اما استقبال خوبی از آثار روز نخست صورت گرفت.

در مازندران، سینما سپهر، روزانه در ۳ سانس به نمایش فیلم‌های جشنواره می‌پردازد که برای سانس دوم روز نخست، استقبال بسیار خوبی از فیلم‌های جشنواره به عمل آمد.

یزد

در دارالعباده، ۲ سینمای تک و جام‌جم، هر یک روزانه در ۳ سانس به نمایش آثار جشنواره همت می‌گمارند.

در روز نخست، ۲ فیلم جنگل پرتقال و شماره ۱۰ به روی پرده رفت که این آثار با وجود ناکافی بودن تبلیغات شهری در زمان و مکان مقرر و همچنین عدم اعلام اسامی فیلم‌ها تا لحظه آخر، با استقبال نسبتا خوب مخاطبان مواجه شدند.

شهرکرد

از برج میلاد تا سواحل مکران؛ فجر استانی به سانس فوق‌العاده رسید

مردم بام ایران، برای آغاز جشنواره چهل‌ویکم، افتتاحیه گرفتند و طی آن بسیاری از مقامات و مسئولین شهری در پردیس بهمن حاضر شدند.

در روز نخست، ۲ فیلم جنگل پرتقال و شماره ۱۰ نمایش داده شد که با استقبال نسبی مخاطبان مواجه شد. در شهرکرد نیز زمان چندانی برای تبلیغات جشنواره فراهم نبود و طبیعتا انتظار می‌رود تا طی روزهای آینده، فرآیند استقبال از آثار، با رشد بهتری همراه باشد.

زنجان

زنجانی‌ها، جشنواره امسال را در ۲ سینمای روشا و بهمن برگزار می‌کنند. آنها ابتدا مراسم افتتاحیه‌ای برگزار کردند و سپس ۲ فیلم شماره ۱۰ و جنگل پرتقال را به روی پرده بردند.

در سینما روشا، استقبال خوبی صورت گرفت و در سینما بهمن نیز استقبال، نسبی بود.

همدان

همدانی‌ها، همزمان با مراسم افتتاحیه، فیلم هفت بهارنارنج را در پردیس سینمایی قدس نمایش دادند که برای این فیلم، سالن تقریبا پر بود.

این فیلم در سینما فلسطین نیز با استقبال خوبی همراه بود. سینما فرهنگ همدان نیز میزبان این دوره از جشنواره است که استقبال پرشوری از فیلم در آغوش درخت به عمل آمد.

کردستان

از برج میلاد تا سواحل مکران؛ فجر استانی به سانس فوق‌العاده رسید

روز نخست جشنواره فیلم فجر کردستان با اکران ۲ فیلم آه سرد و عطرآلود در ۴ سانس، با استقبال نسبی مخاطبان همراه بود.

همچنین در این روز، ۲ فیلم یادگار جنوب و بعد از رفتن به روی پرده رفت که با استقبال به‌مراتب بهتر به‌نسبت ۲ فیلم دیگر همراه شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 1
    منتظر بودیم اماگنبد کاووس پخش نشد...ولی گرگان حداقل دوسینمادارن نمایش میدن.اصلامنصفانه نیست
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    میشه عکس و باحجابان رو بذارید تا ترویج فرهنگ حجاب بشه و بدحجابان و بیحجابان هم ان شاءالله از این گناه کبیره بیان بیرون؟
  • حمیدرضا IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    *** کارشناس خبری و رسانه نشر گزارش خدا قوت و خسته نباشید .... با اطمینان کامل گفته میشود اگر سیاستگذار هنر هفتم افرادی مانند دلقکی که خرج خودش و زن و بچه اش 10هزارتا بود و یا بازیگران اصلی متری 6/5 و و حتی گشنه و نوکیسه ها و سفارش بگیرهای بنفش بند انتخابات سال 92_و 96 را فقط بدلیل فنی و سطح هنر پایین کنار گذاشته و افراد مستعد و جوان وارد سینما شوند . مخاطب بیشتری جذب خواهد شد ... امثال فرخ نژاد و معادی و یا نوید حسینی به کجای جشنواره و رقابت سینما می آمدند ؟؟؟ بازی این ها را بالاجبار در رسانه قطار و اتوبوس بین شهری دیدم .... اتفاقا دست پیش گرفتن تحریم جشنواره بخاطر این بود این ها می دانستند مگر افرادی براساس سن و روحیه مخاطب این افراد شوند ... وگرنه حضور این افراد در سینما فقط براساس زد و بند و موضوعات خارج از سینما بوده و هست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس