امیر سرتیپ واحدی: دشمنان ما با ایران قوی و مستقل مخالفند/ ریشه اصلی دشمنی دولت‌های استکباری با ایران، ماهیت حق‌طلبی، عدالت‌محوری و ظلم‌ستیزی آن است

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: ریشه اصلی دشمنی دیرینه دولت‌های استکباری با جمهوری اسلامی ایران، ماهیت حق‌طلبی، عدالت‌محوری، ظلم‌ستیزی است.

به گزارش مشرق، امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در دیدار وابستگان نظامی کشورهای خارجی که بمناسبت روز نیروی هوایی ارتش برگزار شد، گفت: ما امروز افتخار داریم تا چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حماسه ماندگار ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷، روز نیروی هوایی را گرامی بداریم.

وی افزود: در این روز، کارکنان نیروی هوایی در اقدامی تاریخی که مبتنی بر اخلاص و ایمان بود، با حضور خود در صحنه و بیعت با رهبر بزرگ و بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، سندی از افتخار، حماسه، رشادت و ایمان را در برگ های زرین تاریخ انقلاب اسلامی ایران به ثبت رساندند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش بیان کرد: بعد ار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و خروج مستشاران نظامی خارجی از ایران، کارکنان غیور و با دانش نیروی هوایی با وجود تحریم های ظالمانه، فشارهای اقتصادی و نظامی، کار بزرگی را انجام دادند و توانستند با تکیه بر دانش فنی خود و بهینه سازی، تعمیرو نگهداری تجهیزات پیشرفته، این نیرو را در بالاترین سطح عملیاتی حفظ کنند که دستاورد آن هشت سال دفاع مقدس و دفاع از فضای کشورمان در برابر دشمنی بود که از هر لحاظ توسط قدرت های شرقی و غربی و بیش از ۴۳ کشور خارجی حمایت می‌شد.

امیر سرتیپ واحدی تصریح کرد: امروز آمادگی نیروی هوایی ما از هر زمان دیگری بیشتر است و با تدابیر حکیمانه و رهنمودهای راهبردی فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) با تلاش و کوشش بیشتر در جهت نیل به نیروی هوایی دانشمند در تراز نظام اسلامی حرکت می‌کند و هم اکنون توانسته است با بهره گیری از توان و دانش بومی، با طراحی و ساخت انواع جنگنده های آموزشی و رزمی، ساخت انواع پهپادها با ماموریت‌های مختلف، تولید انواع موشک‌های دور ایستای هدایت شونده راداری، موشک های کروز، بمب های نقطه زن، انواع سامانه های های شناسایی و ناوبری به پیشرفت های قابل توجهی دست یابد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه اکنون جمهوری اسلامی ایران با سخت ترین، ظالمانه ترین و شدید ترین تحریم ها در طول تاریخ روابط بین الملل روبرو است، تاکید کرد: این تحریم‌ها از بدو پیروزی انقلاب اسلامی توسط قدرت های سلطه گر علیه کشورمان آغاز و همچنان ادامه دارد که ریشه اصلی دشمنی و خصومت دیرینه دولت‌های استکباری با جمهوری اسلامی ایران، ماهیت حق طلبی، عدالت محوری، ظلم ستیزی و حمایت از مظلومان جهان است.

امیر سرتیپ واحدی اظهار کرد: دشمنان ما با ایران قوی و مستقل مخالفند و تحمل پیشرفت ملت ما را ندارند و نخواهند داشت و امروز کشور ما شاهد یک جنگ ترکیبی و تبلیغاتی گسترده توسط دشمن است که هدف آنها تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: دومینوی شکست آمریکا در منطقه غرب آسیا و تجربه تلخ لشکرکشی به افغانستان و خروج غیرمسئولانه و بدون برنامه ریزی این کشور، حقانیت جمهوری اسلامی ایران را اثبات کرد که حضور نیروهای بیگانه در منطقه و سایر کشورها، نتیجه‌ای جز ویرانی و بی ثباتی به بار نیاورده است و این امر نشانگر این واقعیت است که امنیت منطقه در گرو همکاری سازنده و روابط دوستانه کشور های منطقه با یکدیگر بر اساس منافع مشترک، امنیت جمعی و منطقه‌ای و بدون حضور و دخالت های کشورهای فرامنطقه‌ای و سلطه گر است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره از بالاترین سطح امنیت برخوردار است و شما سفیران نظامی کشورهای منطقه‌ای و دوست بهترین شاهد بر این مدعا هستید، گفت: تمایل دارم تاکید کنم که سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال سایر کشورها دوستی و برادری است.

وی افزود: نیروهای مسلح ما تهدیدی برای هیچ کشوری نیست، ولی ثابت کرده‌ایم که در برابر هرگونه تجاوز، سخت و قاطعانه خواهیم استاد.

امیر سرتیپ واحدی در پایان ضمن ابراز تاثر و تاسف عمیق از وقوع حادثه دلخراش زلزله در دو کشور همسایه برادر و دوست ترکیه و سوریه گفت: از خداوند متعال برای خانواده های جانباختگان این حادثه ای دردناک طلب صبر و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارم. نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بلافاصله بعد از وقوع حادثه، به کمک حادثه دیدگان شتافته تا مرهمی بر آلام آسیب‌دیدگان باشد و از این پس نیز از هرگونه کمکی که بتواند انجام دهد دریغ نخواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس