کد خبر 1463232
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲

دستگاه های ساعت زن چه هستند؟

دستگاه های ساعت زن از زمان رشد جمعیت و به سبب آن رشد ادارات و موسسات و مجموعه ها حضور ویژه ای در این مکان ها پیدا کردند.

از آن جا که رفت و آمد و حضور مفید کارمندان و پرسنل هر مجموعه و اداره بسیار مهم است و در بحث مدیریت حسابداری و حقوق پرسنل ، حساسیت ساعات کاری و مرخصی های ساعتی و روزانه بسیار بالاست و همچنین درصد خطای انسانی در رسیدگی و ثبت آن بالاست ، وجود دستگاهی که این فرایند را بصورت اتوماتیک انجام دهد و اطلاعات ساعات حضور و غیاب و مرخصی ها را ثبت و ارائه دهد لازم و ضروری است.

در واقع در مجموعه های بزرگ که ظرفیت نیروی انسانی زیادی هم دارند ، مدیران و صاحبان این مجموعه ها را برای موفقیت بیشتر اقتصادی و سود اقتصادی بیشتر، به داشتن دستگاه کنترل ورود و خروج پرسنل تشویق کرد.

از این رو این دستگاه ها از زمان پیدایش تا به امروز دستخوش تغییرات و پیشرفت های چشمگیری شده است.

دستگاه کنترل تردد از چه زمانی بوجود آمد؟

در زمان مصر باستان و در دوران ساخت اهرام مصر ، اولین نشانه های حضور و غیاب افراد کشف شده است. ثبت تردد بصورت دستی و به کار گیری نیروی انسانی صورت می گرفته است. و تا سالهای سال این روش ادامه داشته است تا اینکه بشر اولین دستگاه ثبت تردد را به منظور سهولت در استفاده و ایجاد دقت اختراع کرد.

دستگاه های حضور و غیاب با پیشرفت تکنولوژی از حالت های مبتدی اولیه خارج شد و با توجه به نیاز روز جامعه ، تولید و روانه بازار شد.

اول بار این دستگاه به صورت چرخ دنده تولید شد و این چرخ دنده ها که با ساعت کنترل می شدند زمان دقیق ورود و خروج را ثبت می کردند. بعد از آن دستگاهی به نام دی تولید شد که با فشار دادن یک اهرم زمان ها را روی کارت یا صفحه ای که برای هر کس مخصوص خودش بود ثبت می شد.

اولین دستگاه مکانیزه حضور و غیاب کارتی هم در سال 1894 اختراع شد. این دستگاه توسط اهرمی که کارمندان حرکت می دادند زمان دقیق را ثبت می کرد.

و بلاخره در سال 1938 اولین دستگاه اتوماتیک حضور و غیاب ساخته شد و تحول بزرگی در این سیستم بوجود آورد که دقت و سهولت استفاده از آن را به شدت افزایش داد.

امروزه دستگاه های ثبت تردد در مقایسه با دستگاه های ثبت خروج و ورود در گذشته پیشرفت های قابل توجهی داشته اند. این دستگاه ها با استفاده از سیستم بیومتریک ( خصوصیات فیزیکی و رفتاری فرد) می تواند زمان دقیق را با حداقل امکان تقلب ثبت و ذخیره نماید.

آنچه در مورد دستگاه ساعت زن باید بدانید

تنوع دستگاه های ساعت زن با تکنولوژی روز را بدانید

دستگاه های کنترل تردد امروزی با بهره جستن از مشخصات بیومتریک فرد به روز شده اند. این دستگاه ها به صورت ثبت اثر انگشت، تشخیص چهره و عنبیه تولید و روانه بازار شده اند. دستگاه های حضور و غیاب کارتی بدون تماس هم هنوز کاربرد و کارایی دارند و با توجه به تنوع در سیستم های کنترل تردد هنوز در برخی مکان ها گزینه مناسبی محسوب می شوند. این دستگاه ها به عبارتی از اولین دستگاه های حضور و غیاب محسوب می شوند. که با استفاده از کارت های مغناطیسی فرایند ثبت زمان صورت می گیرد و شخص دخالت فیزیکی در ثبت زمان در دستگاه ندارد.

دستگاه حضور غیاب اثر انگشت و تشخیص چهره همانطور که مشخص است با استفاده از خواص فیزیکی فرد فرایند تشخیص و شناسایی و ثبت زمان را انجام می دهد. اما ابتدا لازم است که تصویر شخص یا اثر انگشت او به عنوان یک گزینه مرجع که دستگاه بتواند از طریق آن عمل انطباق را انجام دهد در دستگاه وارد و ذخیره گردد.

آنچه در مورد دستگاه ساعت زن باید بدانید

بهترین دستگاه ساعت زن کدام است؟

با توجه به توضیحاتی که دادیم با انواع دستگاه های ثبت تردد تا حدودی آشنا شدید.

در هر مجموعه، اداره یا موسسه بسته به نیاز افراد و محیط کاری می توان انتخاب کرد که از کدام دستگاه استفاده کرد. طول عمر دستگاهی که انتخاب می کنید با توجه به شرایط محیطی که برای آن فراهم است رابطه مستقیم دارد. به این صورت که در فضا هایی که امکان آسیب دیدن از طریق مواد حاصل از تولیدات مجموعه برای دستگاه هایی که صفحه لمسی دارند وجود دارد. همچنین در فضاهایی که مواد شیمیایی و یا مراکز بهداشتی بهتر است از دستگاه ثبت اثر انگشت استفاده نشود. در این مکان ها گذشته از آسیب های ناشی از مواد شیمیایی که به اثر انگشت وارد می کند و امکان تشخیص فرد را کاهش می دهد موارد بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری های مسری استفاده از دستگاه های غیر لمسی توصیه می شود. اما فراموش نکنیم که تشخیص افراد از طریق اثر انگشت به دلیل منحصر به فرد ترین خصوصیت فردی خطا ناپذیرترین روش می باشد.

دستگاه های کارتی غیر تماسی هم پیشنهاد خوبی است و در مکان هایی که رعایت بهداشت اهمیت دارد می تواند گزینه خوبی باشد. اما در این دستگاه ها به دلیل وجود کارت امکان تقلب وجود دارد. همچنین مشکل فراموش کردن کارت و یا گم شدن یا از کار افتادن آن.

آنچه در مورد دستگاه ساعت زن باید بدانید

سخن آخر

استفاده از دستگاه های ساعت زنی مزیت های فراوانی دارد از جمله:

آنچه دستگاه ساعت زن را برای هر مجموعه لازم و ضروری می گرداند:

صرفه جویی در زمانی که برای مدیریت ثبت تردد صورت می گیرد.

داشتن آرشیو کامل و دقیق از اطلاعات حضور پرسنل از زمانی که این دستگاه ها نصب می شود.

داشتن اطلاعات کامل از ساعات ورود ، خروج، مرخصی های روزانه و تهیه گزارش های کامل جهت ارائه به قسمت حسابداری و حسابررسی و محاسبه دقیق حقوق و مزایای کارمندان.

قابلیت تعریف شیفت های کاری.

دسترسی به سامانه حضور غیاب از راه مرورگر اینترنت.

جلوگیری از تقلب و خطاهایی که به صورت ثبت دستی امکان دارد بوجود بیاید.

داشتن اطلاعات تردد بصورت یکجا و کامل و...

شما می توانید دستگاه حضور و غیاب مورد نیاز خود را با توجه به مطالبی که خواندید و نیاز خود در طرح ها و قیمت های مختلف خریداری کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس