اغتشاشات

«ریسپانسیل استیت کرافت» وابسته به ‌اندیشکده کوئینسی، حمایت دولت آمریکا از اغتشاشگری در ایران را ریاکاری توصیف کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: این نشریه آمریکایی نوشت: دولت بایدن تلاش کرد که جنگ روسیه- اوکراین را به عنوان جنگ میان خودکامگی و دموکراسی بفروشد اما این توصیف در جنوب جهانی، خریداری نداشت. در واقع این روایت حتی در واشنگتن هم چنگی به دل نمی‌زند آن هم پس از سرخم کردن جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده برای محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان سعودی.

همه دولت‌های آمریکا، اصول را فدای امنیت کرده‌اند هرچند ثابت شده که چنین معادله‌ای غلط است. با این حال، صحنه آشوب در ایران و چین، ناظران را مبهوت کرد اما هیچ‌کدام از این دو عقب ننشستند و اوضاع در ایران آرام شده است.

آیا دولت جو بایدن، فرصتی را برای دموکراتیزه ‌کردن دو دشمن آمریکا از دست داد؟ این انتقادی است که حلقه شاهین‌های نظامی واشنگتن نسبت به دولت دارند. در سال ۲۰۰۹ هم دولت باراک اوباما هدف انتقادات زیادی بود که چرا از جنبش موسوم به سبز در ایران حمایت نکرد. به نظر می‌رسد پیش زمینه ذهنی این انتقادها، آن است که یک رئیس‌جمهوری در آمریکا کافی است که لب‌ تر کند تا رژیم‌ها سرنگون شوند. اما سال ۲۰۰۹، درس دیگری دارد. هرچند ادعاهای مربوط به تقلب در انتخابات اثبات نشد. کسانی که امید به سرنگونی نظام در ایران بسته‌اند، حمایت گسترده از حاکمیت اسلامی در میان افراد سنتی را نادیده می‌گیرند آمریکا هیچ ابزار آشکاری برای سرنگونی یک حاکمیت روحانی در اختیار ندارد. صرف اعلام حمایت نمی‌تواند موازنه داخلی نیروها را به هم بزند. در تندترین حالت، تلاش برای تامین سلاح (برای مخالفان) هم کار آسانی نیست و حکومت هم به خوبی مسلح است.

اگر غرب، در پی ترغیب یک جنگ داخلی برآید، این می‌تواند یک «موفقیت» فاجعه‌بار باشد. سوریه نشان می‌دهد که هزینه‌های عظیم انسانی، نتیجه چنین وضعیتی خواهد بود. بسیاری از داغ‌ترین حامیان مداخله، کمتر درد دموکراسی یا حقوق بشر دارند بلکه از چنین نظراتی صرفا به عنوان یک سلاح برای مخالفت با دولتی استفاده می‌کنند که دوستش ندارند. جنایات مستبدین دوست آمریکا، همچون بن‌سلمان سعودی، هر وقت که لازم باشد، نادیده گرفته می‌شود.

اغتشاشات اخیر ایران، هرچند طولانی‌تر از نمونه‌های پیشین بود اما کوچک‌تر از ناآرامی‌های ۲۰۰۹ است. طبقه کارگر چندان گسترده به میدان نیامدند. پیشنهاد شده که دیپلمات‌های ایرانی اخراج شوند. سؤال این است که چرا دیپلمات‌های روسی، چینی و عربستانی اخراج نشوند؟ به هر حال، بسیار مهم‌تر است که با دشمنان خطرناک خود بیشتر در تماس باشیم تا با دوستان صمیمی.

سرانجام به تحریم می‌رسیم اما درباره ایران، چندان تحریمی نمانده که اجرا نشده باشد. تهران از قصابی اقتصادی ترامپ جان سالم به در برد، حال آنکه دولت او انتظار داشت که جمهوری اسلامی را به زانو در آورد.

واشنگتن باید کمی فروتن باشد. مردم غرب نمی‌توانند کار چندانی برای معترضان ایران انجام دهند. دولت‌های غربی حتی دستشان از این هم بسته‌تر است. بهترین راه برای حفاظت از حقوق بشر و دموکراسی در خارج این است که اصول خود را در داخل زنده نگه داریم. مقام‌های آمریکایی همچنین باید از ریاکاری و نفاق که اغلب بر سیاست خارجی آمریکا حاکم است، دست بر دارند، چیزی که به جنگ‌ها و ستمکاری‌های بیرونی می‌انجامد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    45 8
    دولت فعلی آمریکا قادر نیست حتی "تنبون" خودش را بالا بکشد چه برسد به براندازی و انقلاب در ایران. از این مسئولان فعلی امریکا ابله تر و بی لیاقت تر تا به حال ندیده بودیم!
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      7 5
      متاسفانه دولت امریکا از بدنامترین افرادی حمایت میکند که هیچ جایگاهی در بین مردم ایران ندارند ۱- رضاربع الپهلوی که هرشب از عروسک هایش سان میبیند درسال ۵۷ مردم بزرگ ایران این خانواده دیکتاتور جلاد را استفراغ کرد و هیچگاه ملت ایران حاضر نیستنند دوباره استفراغ خودرا بخورند- ۲- فرقه منافقین (رجویون) خشن و سلاخ که بالای هفده هزار ایرانی بیگناه را سلاخی کردند و در جنگ تحمیلی در کنار ارتش بعث عراق روبروی ایران جنگیدند و جنایات بیشماری برضد اسراء ایرانی انجام دادند و کشتار شکنجه و ترور از شاخص های وجودی ایشان است -۳- فرچه توالت مصی پولینژاد که یک انگل به تمام معنی ، ضد دین و ضد خداست ایا مردم ایران به این ضد دین و مذهب و ضد استقلال و ازادی اعتقادی دارند و این فرچه توالت حتی نزد خانواده خود فاقد آبرو میباشد-۴- جریان فتنه که مردم ایران خوب میدانند افرادی دیکتاتور منفعت طلب و قدرت طلب میباشند و از هرج و مرج اشوب و کشتار اباهی ندارند جالب اینکه مردم ایران میدانند جریان فتنه از مردم ایران متنفر میباشند چون به این جریان رای ندادند و از ایشان بیزاری جستند بالاخره روزی دولت مردان امریکا خواهند فهمید دشمنی با مردم ایران هزینه سنگینی روی دست ایشان گذاشته است و مردم ایران هم خوب میدانند هزینه مقاومت بسیار بسیار کمتر از تسلیم میباشد چه بسا در برجام بدعهدی امریکا ئیها را علنا دیده اند مردم ایران دقیق فهمیدند برجام را خدا نیاورد برجام تحمیل و دیکته دشمنان خارجی با همراهی منافقین و خائنین داخلی بود و هیچ گره ای از اقتصاد ی را باز نکرد اما درب های صنعت پیشرفته و صلح امیز هسته ای چندسال بسته مانده است امریکائیها باید به اشتباه خود پی ببرند و استقلال ازادی و جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسند متاسفانه مقامات امریکایی منافع ملی و راهبردی خودرا فدای منافع رژیم کودک کش صهیونیستی کرده اند و بالاخره خودشان دارند به این نتیجه میرسند که سالهاست هزینه های هنگفتی پرداخت میکنند اما رژیم کودک کش رفتنی است ودارد نفس های اخر خودرا میکشد . و امریکا دیگر تنها هژمون دهکده جهانی نیست و نظام چند قطبی دوباره دارد احیا میگردد و امریکا برای بقا خود مجبور میباشد با قطب های جدید و قدرتمند دنیا مصالحه کند و گرنه هزینه ای به مراتب سنگین تر از اتحاد جماهیری شوروی پرداخت خواهد کرد
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      8 5
      تنها کسی که اوضاع ایران رو عوض میکنه امام مهدی (ع) هست و چنان انتقام دردناکی هم خواهد گرفت از مسببین مشکلات و نارضایتی مردم و کسایی که باعث شدن مردم از دین برگردن با اراجیفشون من تازگی یه خواب درباره ی شهور دیدم بعضی ها میگن کشور امام زمان و هیچ توجهی به مردم ندارند و موقع ظهور باید جواب دردناکی پس بدن!!!!
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      4 6
      ۱۲:۵۳ - کاش بجای این همه مطلبی که نوشتی یه کم مطالعه میکردی
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      5 5
      چهل و چهار سال است شش ماه شش ماه میگوئید ۶ ماه دیگر کارجمهوری اسلامی تمام است هرسال در بیست دوم بهمن مردم با استقامت و غیور ایران تو دهنی بزرگی به کدخدایتان و شما اوباش و ارازل ضد انقلاب میزنند
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      0 1
      تو خوبی
    • حسین IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      2 0
      خیلی عالی جامع وقتی بود
  • هادی IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    13 5
    نیوکان های کاخ سفید در دو دهه اخیر با درک بدهی سنگین امریکا و رسیدن به ورشکستگی چون لاشخوار در اندیشه بر هم ریختن کشور های دارای ثروت از جمله لیبی.سوریه.عراق .ایران ونزویلا وروسیه .....هستن تا در اثر فروریزش نظم سیاسی و اجتماعی انان قادر به مکیدن ثروت ان ملت ها نمایند و این کفتار های شیطان صفت سیاسی جهت خوشحالی اربا بان ثروت که انها را در سرتا سر غرب به قدرت رسانده اند لحظه از کینه و غضب خود فروگذار نیستند. انها حتی حاضر شدن ملت اکراین را با سبک ترین منطق از جغرافبایی جهان حذف کنند. زیرا منابع اکراین که بزودی شرقی و غربی میشود را مفت بدست اورند. دنیای بی رحم استثمار است به همان اندیشه و همان هدف ولی با دسیسه های جدید....باید ملت اگاه و بصیر باشیم...براستی راست قامتان تاریخ هستیم اگر دچار تفرقه و تزلزل نشویم....راه انقلاب پایدار
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    12 4
    آمریکا ذاتش پلید وناپاک است آمریکا هرچه می خواهد می بیند عربستان کشوری که در آن آزادی ورای و دمکراسی معنی نداردو به اندک اتهامی دستگیر می کند وگردن می زند وامریکا نمی بیند چون نمی خواهد ببیند پلیس آمریکا به اندک بهانه ای آدم می کشد با زانو جلوی چشم مردم آدم خفه می کند به آدم بدون پا که بادست راه می رود شلیک می کند و گوساله های مغز پرورده اش اینها را نمی بینند و این سرزمین غصب شده وبزرگ شده از حرام را قبله آمال خود می دانند !رسانه هایش از جمعیت های ملیونی ازجشن انقلاب ایران برای فریب مردم جهان تصویر هفت نفر را به عنوان مشا کت در مراسم نشان می دهد چون نه می خواهد ونه می تواند ببیند قرآن کریم می فرماید موتوا به غیظکم از خشم بمیرید.
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    6 1
    اون شیره ای قرآن هم منتشر کنه نباید بهش توجه کرد
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    16 3
    پس ریاکارید. دروغ‌گو هم هستید. اغتشاش‌گران معترض نیستند. شما هم دموکراسی و حقوق بشر ندارید. حقوق بشر در اسلام آوردن و اطاعت از خدای یکتا و عاقبت به خیر شدن مردم است. با ترویج گناه، بشریت را نابود کردید. شما آمریکایی‌ها بزرگ‌ترین دشمن بشریتید. جمهوری اسلامی با اعتدال در مسئله آزادی، حقوق بشر را در نظر می گیرد.
  • بازنشسته نهاددولتی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    7 5
    گل گفته،این آمریکا نه خودشواذیت بکنه ونه ایران را،راهش فقط و فقط اینه که با احترام متقابل،پشت میز مذاکره بشینه،به خداایران ابرقدرت منطقه است،باایران تعامل داشته باشه،هم کشور خودش وهم ایران گل و بلبل میشه،نفت میخوای یاعلی بیا جلو چرا کشت وکشتارراه میندازی
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    11 8
    متاسفانه مسیری که در چند ماه قبل شروع شده است از دست مسئولین خارج شده است. برخورد امنیتی با موضوع فقط فنر را فشرده کرده است.
    • ساسان IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      5 4
      غربی‌ها و خصوصا آمریکایی‌ها هم فهمیدن که از این اپوزسيون و غبزدهها تو ایران و خارج آبی براشون گرم نمیشه و با این همه مخارج گزاف به جایی نرسیدن،ولی بعضی از غربگداها هنوز سرشون کردن تو برف و جایی رو نمیبینن. شما این اپوزسيون رو ببینید طرفدارانشان رو هم میتونین ببینید ،یه عده غربزده که به اشکال گوناگون ،جاویدشاهی،منافق،رقاصه ها،مطرب ها و...هستند. دیروز در۲۲بهمن مردم حرف آخرشون رو زدند و هیچ فنری هم وجود نداره مگر در مخیله شما براندازهای دوزاری.
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      4 1
      ۱۲:۴۶ - فقط بشین و نگاه کن عاقبت ظلم و ستم چی میشه
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      3 0
      فقط بشین نگاه کن ادم خواب را میشود بیدار کرد اما ادم خود بخواب زده را نمیتوان بیدار کرد بگیر بخواب تا صبح دولتت بدمد
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      2 0
      اربابتون ادعا کرده شکست خورده .۲۲ بهمن ثابت کرد شکست مفتضحانه خوردید روی خرید از ساقی تقلبی تون پافشاری نکنید.خخخخ
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    23 7
    اولین تحلیل پخته و کاملا درستیه که از یک نشریه آمریکایی خوندم!
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      27 7
      استراتژیست های ما باید رژیم آینده آمریکارو طراحی کنن چون فروپشی رژیم سفاک آمریکا ناگهانی خواهد بود.
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      5 0
      خوش تر آن باشد که سرّ دلبران/ گفته آید در حدیث دیگران
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      3 2
      پس ظاهرا نشریه آمریکایی زیاد نمیخونین.
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      2 3
      چرا، اتفاقأ چون نشریه آمریکایی زیاد می‌خونیم میدونیم که 99% هزیون می‌نويسن و هر از چندگاهی از دستشون در میره اشتباها مجبور به گفتن بعضی حقایق میشن!!!!
  • ایران قوی IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    9 5
    امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه تا وقتی ملت پشتیبان ولایت فقه باشند و وای به حال ان روزی که ...
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    8 1
    هنوز قییم مآبانه می خواهند برای دنیا پدر خواندگی کنند مگر حکومتهای غربی پدر خوانده دیگر ملتها هستند - مثل کمونیست آنقدر هزینه می کنند و بدهی بالا می آورند در آخر دچار فروپاشی می شوند.
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    29 5
    اونها دنبال گاو های شیرده هستند کاری هم به ازادی حقوق بشر و این مسایل ندارند دنیا رو مثل یک گاو داری میدونن که فقط باید برای اونها شیر و گوشت تولید کنن
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    7 2
    با سلام همه دولت‌های آمریکا، اصول را فدای امنیت کرده‌اند هرچند ثابت شده که چنین معادله‌ای غلط است. از روزنامه کیهان و خبرگزاری مشرق بابت بازنشر مطالب تشکر می نمایم. بررسی محتوی مطالب نشان می دهد که غرب از نظر فکری و گفتمانی منحط و در گردابی از توهمات گرفتار شده است. علاوه بر این روایت های غربی ها افسانه است و جوهر این افسانه افسون قدرت است. این قدرت مادی است و مقابله با آن نیازمند استقامت است. مقاومت در مقابل افسانه افسون آن را از بین خواهد برد. این تفکر راهبرد اخلاقی اسلام است و تا نصرت قطعی الهی ادامه خواهد داشت. و اما آنها اصول را فدای امنیت نکردند و این یک دروغ است. مصدق به اعتبار این اصول بدنبال ایجاد موازنه بود که دودمان حکومتش توسط اصول گراهای امریکائی بر باد رفت. دو نکته در باره اصول غربی به استماد سیاق بحث قابل گفتار است.اولا تمام اصول غربی ظنی و وهمی هستند و شبه علمی اند‌ نظیر مثل افلاطونی، عقل خود بنیاد، فرد گرائی، قرارداد اجتماعی، دیالکتیک هگلی، حقوق بشر، دمکراسی، سرمایه داری و سایر موارد زندگی انسان ها و سرنوشت بشر را تهدید و به مقصد ظلمانی سوق می برد. ثانیا به اعتراف فلاسفه غربی ، امروز تفکر پست مدرن به عنوان نظریه اساسی مبنای تحلیل امور از جمله فرهنگ و سیاست قرار گرفته است. در این نظریه اصول معنای الهام بخش خود را به درک جدلی و متکثر می دهد و دیگر خبری از اصول نیست . اگر آنها با اصول این جامعه را ساختند هم اکنون با نظریه پست مدرن هر آنچه که کاشته اند را تخریب می کنند. اما در اینجا و در ج اا اتفاق متفاوتی در حال رقم خوردن است‌. توحید و دین و سلسله ولایت و معارف الهی و اهل بیت سرمشق و دستاویز مردم ایران قرار گرفته است و پس از قرن ها انحطاط زبانه های از نور بر دل و جان و فکر و عمل مردم تابیدن گزفته است. رفتار ما با قرآن بشناسند و اگر اختلالی در کار ما و ملت ایران است بدلیل آلودگی به توهمات ظنی و شبه علمی غربی ها است. بازسازی نظام های اقتصادی و فرهنگی نیازمند تجربه و زمان است که بحمدالله نشانه های بلوغ و رشد در تفکر مذیران مشاهده می شود. پس، اگر به رفتنی باشد این بار غرب است که باید برود و اول از همه بایستی از متطقه بیرون رانده شود و شروع این تحول با آزادی قدس و سرزمین فلسطین است. یا علی
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    11 8
    مشرق بنده هرچی تو سایت ادعایی شما گشتم متنی که شما به اصطلاح تحلیل خواندید را ندیدم اگه راست میگید متن اصلی را با ذکر آدرس بذارید تا معلوم بشه حقیقت چیه . حالا اگه تونستی این کامنت را هم بذار
    • ح IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      3 2
      وای من گشتم دیدم!! و متاسفانه نمیشه اینجا لینک داد!!
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      5 5
      11:45 اولا مشرق به نقل از روزنامه کیهان این مطلب رو نوشته، دومأ اینتر نشنال و بقیهٔ اراذل هم وقتی مطلبی میگن فوری دنبال لینک منبع موثق خبر در ایران میگردی یا اونا کلأ همیشه راست میگن؟؟
    • حجبر IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      5 2
      تو دیگه چقدر ساده ای از مشرق انتظار داری اخبار درست بنویسه
    • محمود IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      2 3
      به احتمال زیاد شما اگر هم در کاخ سفید تشریف ببرید ودر آنجا توجیه بشوید باز هم قبول نمی کنید.بعضی اوقات آدم باید به عقل خودش رجوع و مسائل آنگونه را تجزیه وتحلیل کند.البته و صد البته اگر قلب انسان مریض نباشد که آنوقت باید معجزه و یا امداد غیبی او را نجات دهد
    • رضا IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      1 2
      این عنوان اون مطلبه البته بعید میدونم انگلیسی بلد باشی اگه بلد بودی با یه سرچ ساده پیداش می کردی When people protest for freedom, what can Americans do to help?
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      0 0
      لینک مطلب رو پیدا نکرده دوستمون شما لینک به خبر بده اگر پیدا کردی نه کپی کردن چند عبارت!!
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    2 1
    برای خورده نشدن در این جهانی که آمریکا و استعمارگران غربی ادعای کدخدایی اون رو دارن فقط و فقط بایدبا توکل بر خدا تلاش کرد و قوی بود.
  • mazaher IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    10 2
    امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
  • علی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 2
    4دهه گذشت امریکاه هر کاری خواست کردم الان هم با تحریم نفرات در ایران دست میزند اول انقلاب تا حالا انقلاب در مسیرش در حال حرکت است چی غلطی کرده که حالا میخواهد بکند
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 2
    نه بابا لاست میگی به پایان سلام کن
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    3 4
    ملت ایران اگر آمریکا آتش گرفته باشد حتی حاضر نیست روی آن آب بریزد همه شیطان بزرگ را شناخته اند اللهم عجل لولیک فرج
  • علی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    نشریه ریسپانسیل استیت کرافت دامت برکاته ... ... ...
  • ایرانی با غیرت IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    3 0
    در آمریکا افرادی که دانشگاهی هستند و نخبه علمی در تصمیم گیری های کلان کشورشان حضور ندارند و اصلا به بازی گرفته نمیشوند و نظرشان کوچکترین اهمیتی ندارد , در نتیجه افراد رذل و پلید و دغلکاری نظیر دونالد ترامپ . جان بولتون . جان کری . مایک پمپئو . جو بایدن . هیلاری کلینتون . لیندسی گراهام . نانسی پلوسی . .... میشوند همه کاره و تصمیم گیر امریکا و دنیا.
  • رضا IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 0
    دموکراسی؟طنز تلخ عصری که ریاکاری و فریب دورفیق جداناشدنی هستن هرچقدر هم این فریب و ریا خوب مهندسی شون در بربر حقیقت مطمعا فرو خواهد ریخت
  • بی بی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 1
    امریکا باید آرزوی دست یافتن به ایران را به گور ببرد ایران صاحب دارد وامام زمان همه وقت مواظب ایران است
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    2 1
    دوست عزیزی که به اصطلاح روشن فکر و به خیال خامش همه چی تموم میدونه معنی جمله ای که در جواب بنده نوشتی یعنی وقتی مردم برای آزادی اعتراض می کنند، آمریکایی ها چه کمکی می توانند بکنند؟این کجایش با متن دست از ریاکاری برداریم قادر به براندازی در ایران نیستیم هستش ؟ آخه نادون اومدی ادعای فضل کنی گند زدی به خودت و هیکلت که به زبان انگلیسی میشه : You are so ignorant to claim favor, you have spoiled yourself and your body در ضمن زیاد هم انگلیسی بلغور نکن چون معلومه هیچی بارت نیست لااقل در زبان انگلیسی در برابر من که به چهار زبان زنده واردم .
    • رضا IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      1 1
      عرض کردم این عنوان اون مقاله در اون سایت است و در متن مقاله اگه ۴تا زبان بلدباشی بتونی بخونی میبینی که مطالب فوق در اونجا ذکر شده منتها با عنوان دلخواه اونها عاقل و دانا
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      0 1
      16:11 آخه قورباغه، تو فارسی هم عین آدم نمیتونی حرف بزنی، چهارتا زبون؟؟!! این جمله ای رو که دوستمون گذاشته بود سرچ کردم در همون سایت Responsible Statecraft این مقاله هست، حالا تو خنگی بلد نیستی با چهارتا زبون سرچ کنی اون یه چیز دیگه هست!!!
  • محمد IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    کیهان به نشریات آمریکایی توجه نکن این نوشته جزو یک عملیات فریب است حواست را جمع کن هر چیزی که امریکایی ها نوشتن. فریب نخور
  • محمد IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    کیهان به نشریات آمریکایی توجه نکن این نوشته جزو یک عملیات فریب است حواست را جمع کن هر چیزی که امریکایی ها نوشتن. فریب نخور
  • محمد IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    کیهان به نشریات آمریکایی توجه نکن این نوشته جزو یک عملیات فریب است حواست را جمع کن هر چیزی که امریکایی ها نوشتن. فریب نخور
  • سید علی خامنه ای IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 1
    دژمن باید بداند
  • سرباز و طن IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 1
    آمریکا هرغلطی که خواست درمورد کشور عزیزمان کردولی پوزش به خاک مالیده شد مرگ بر آمریکا ووطن فروشان
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 1
    الان ابله های قمه کش و هرزگان خیابانی اغتشاشچی میان میگن "ریسپانسیل استیت کرافت" هم از " خودشونه" خخخخخخ متوهمهای بدبخت ترحم بر انگیز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس