زاخارووا: تحریم های غرب ایران و روسیه را به هم نزدیک کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد به رغم تحریم ها، مناسبات مسکو و تهران از جمله در زمینه تجاری رو به افزایش است.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اقدامات تحریمی غرب علیه مسکو و تهران را در توسعه روابط دو جانبه میان این دو کشور موثر توصیف کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد فشارها و تحریم‌های خارجی نمی تواند مانعی برای همکاری میان مسکو و تهران باشد. بلکه این محدودیت‌های غیرقانونی مداوم ممکن است به بهبود در روابط دوجانبه کمک می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اظهارات اخیر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در خصوص گسترش تحریم های جمهوری اسلامی به دلیل حمایت تهران از مسکو، تاکید کرد که روسیه و ایران صرف نظر از دیدگاه غرب همکاری های متقابل سودمند را رو به گسترش دارند.

زاخارووا یادآور شد که کاملاً برعکس محدودیت‌های نامشروع علیه ایران و روسیه حتی می‌تواند به تقویت تمایلات مثبت رشد تجارت خارجی میان دو کشور کمک کند.

این مقام روس یادآور شد که به رغم تحریم های غرب، جریان تجارت روسیه و ایران در سال ۲۰۲۲ با جهش ۲۰.۲ درصدی به حدود پنج میلیارد دلار رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    3 0
    عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. به کوری دشمنان انقلاب
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    4 0
    روسیه بایستی کاملا به آرژانتین کمک کنه تا بریتانیای صغیر را از جزایر مالویناس بندازن بیرون
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 0
    زمان جذب این افراد طرد شده اطراف زلنسکی توسط سرویس های اطلاعتی ایران و روسیه و چین فرا رسیده است
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 0
    باید روسیه صنایع سنگین اوکراین را طوری هدف قرار دهد که تا ده سال دیگر نتواند به خودش بیاید
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 0
    میدونید چرا غرب هر چند وقت یکبار، مثلا میگه: 4 تا مقام ایرانی رو تحریم کردیم. دوباره دو هفته دیگه: 12 تا شرکت روسی رو تحریم کردیم. ادامه تا الی دو هفته دیگه....و... چون میخان بگن هنوز خسته نشدیم و ایران رو روسیه رو میخاییم جلوی چشمای جهان نشون بدیم که ببینید، اینا دارند تحریم میشن و هر وضعیتشون بدتر میشه... که از عزت و عنایت الله، هیچ بدتر نشده که بهتر هم شده...بعد از 44 سال، ملت هنوز پای کار هستند و اقتصاد کشور رو به پیشرفت. ماشاءالله هزار ماشاءالله. دم سربازان روح الله گرم که اینچنین گل کاشتند. مثل قضیه نماز هست که چرا هرروز نماز بخوانیم، چون هر روز روحمان رو شستشو بدهیم و یاد خدا باشیم، غرب هم اینو فهمیده: تکرار دروغ و تکرار استکبار...ولی دیگه تمام شده براشون.
    • IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      1 0
      قصه تعریف می کتی؟
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 0
      منتشر کردن خبر تحریم افراد و اشخاص در واقع اشتباه است اصلا من و عموم را امریکا تحریم کرده باشند مثلا چه اتفاقی برای کشور ایران می افتد مشکل ایران و کشورهای جهان سومی تحریم نیست بلکه سوء مدیریت است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس