واشنگتن: با چالش‌های مختلفی از سوی ایران مواجه هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن متهم کردن تهران به حمایت از اقدامات ثبات‌زدا در غرب آسیا، مدعی شد که سرکرده جدید سازمان تروریستی «القاعده» در ایران حضور دارد.

به گزارش مشرق، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن با چالش‌های مختلفی از سوی تهران مواجه است، مدعی شد که ایران به حمایت از «بازیگران شرور» منطقه‌ای برای بی‌ثبات کردن غرب آسیا می‌پردازد.

پرایس طی نشست خبری درباره سفر «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به کشور عمان، گفت: «آنها درباره مسائلی مرتبط با ایران گفتگو کردند. تمام تعاملات مالی اکثرا روی ایران متمرکز است. عمان نقش بسیار مفیدی در تصمیم ایران برای آزادی باقر نمازی ایفا کرد».

به نوشته وبگاه وزارت خارجه آمریکا، وی در این‌باره ادامه داد: «وقتی رابرت در جهان سفر می‌کند، ایران همیشه اولویت دستورکار است. درباره برنامه هسته‌ای ایران، چالش‌هایی که ایران برای نظم جهانی دارد، سرکوب و خشونت علیه مردم خود، حمایت ایران از روسیه با پهپاد برای جنگ در اوکراین و بازداشت آمریکایی‌ها از این دست موضوعات هستند».

پرایس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا هم‌اکنون در حال تبادل پیام با ایران درباره احیای برجام است، توضیح داد: «خیر. برجام برای ماه‌هاست که در تمرکز ما نیست. تمرکز ما روی سه چیز است، اینکه به ایران بفهمانیم که باید کشتار و سرکوب مردم خود را پایان دهد، کمک امنیتی و پهپادی به روسیه انجام ندهد و آمریکایی‌های بازداشت‌شده را آزاد کند».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین با تکرار ادعاهای مطرح‌شده در یک گزارش سازمان ملل، مدعی شد که شخصی به‌نام «سیف العدل» که سرکرده جدید سازمان تروریستی القاعده است، در ایران حضور دارد.

وی بدون ارائه هیچ مدرکی، در این‌باره ادعا کرد: «ارزیابی ما با ارزیابی سازمان ملل درباره حضور سیف العدل در ایران، همخوانی دارد. ارائه پناهگاه به القاعده، یکی دیگر از حمایت‌های گسترده ایران از تروریسم و فعالیت‌های ثبات‌زدا در خاورمیانه و فراتر از آن است».

پیش از این نیز «دانا استرول» معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور غرب آسیا با ادعای اینکه همکاری نظامی ایران و روسیه عواقبی برای ثبات و امنیت منطقه دارد، گفته بود واشنگتن به تلاش برای پاسخگو کردن تهران به دلیل ارسال سلاح به مسکو ادامه می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    6 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس