رهبر انقلاب- نمایه

سال جدید فرصتی برای انتخابها، حرکت‌ها و اقدامات جدید است، این ما هستیم که با انتخاب خودمان نوروز و فرصت‌هایمان را مبارک یا نامبارک می‌کنیم.

سرویس سیاست مشرق - آغاز بهار طبیعت، آغاز حرکت جدید ستارگان و آغاز دور تازه‎ای از حیات در جهان است که می‌تواند روزی نو و آغازی بر حرکت انسان در زندگی فردی و اجتماعی او باشد. این فرصت که با آغاز یک دوران جدید در اختیار ما قرار می‌گیرد می‌تواند به برکت انتخابهای صحیح و درست و بجای ما، مبارک و پر برکت باشد و خدای ناکرده می‌تواند به واسطه‌ی رفتارهای نادرست و انتخاب‌های بد ما نامبارک و نامیمون شود. رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای در بیانی قرآنی و با تدبر در آیات کتاب حکیم الهی، این محتوای ناب را چنین در اختیار شاگردان مکتب قرآن قرار داده‌اند:

«خداوند ان‌شاءاللَّه سال جدید را بر همه‌ی شما دوستان، برادران و خواهران و همچنین بر خانواده‌ها و کسانتان مبارک کند. امیدواریم که سال جدید ان‌شاءاللَّه برای همه‌ی شما و برای ملت ایران سال پربرکت و شیرینی باشد. البته بخشی از این به عهده‌ی خود ماست؛ ما هستیم که با رفتار و جهتگیری‌های خودمان، زندگی را مبارک میکنیم یا نامبارک میکنیم. یعنی آنچه که سرنوشت نهائی انسان را تنظیم میکند، انتخاب خود انسان است. خدای متعال این توانائی را به ما داده که انتخاب کنیم؛ «و هدیناه النّجدین»؛ دو راه را به ما نشان داده که انتخاب کنیم. البته گاهی شرائط جوری است که انتخاب برای انسان آسان است، گاهی انتخاب سخت است؛ ولی به هر حال باید در همه‌ی امور انتخاب کرد.

اینکه در سوره‌ی مبارکه‌ی حمد، هر روز بارها تکرار میکنیم «اهدنا الصّراط المستقیم»، نشان‌دهنده‌ی این است که صراط مستقیمی که در پیش گرفته‌ایم - فرض این است که مثلاً شناختیم و در پیش گرفتیم - هر لحظه به دوراهی‌هائی میرسد. یعنی اینجور نیست که یک تونلی باشد که وقتی انسان داخل آن رفت، دیگر همین طور تا آخر تضمین شده باشد - مثل خط آهن - نه، دوراهی‌های متعددی، سه‌راهی‌های متعددی سر راه وجود دارد که باید دید، شناخت، فهمید و قدم در راه درست گذاشت. این «اهدنا» که هر روز تکرار میکنیم، یعنی امروز هم «اهدنا»، فردا هم «اهدنا»، پس‌فردا هم «اهدنا»؛ دراین قضیه هم «اهدنا»، در آن قضیه هم «اهدنا».

کار را هم خیلی نمیخواهیم نشدنی و سخت بگیریم؛ نه. خدای متعال بیّنات را در مقابل همه قرار داده؛ «ذلک ان لم یکن ربّک مهلک القری بظلم و اهلها غافلون». اینجور نیست که اگر ما وسیله‌ی هدایت در اختیار نداشته باشیم و احیاناً حرکتمان درست نبود، خدای متعال ما را مؤاخذه کند یا عذاب کند یا چه کند؛ نه، وسیله‌ی هدایت را هم خدای متعال در اختیار میگذارد. البته مواردی هم هست که از این قاعده‌ی کلی استثناء است، لیکن عادتاً اینجور است؛ هدایت الهی هست.» [۱]

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    2 4
    باسلام فرمایش آقا کاملا صحیح است به ویژه‌ درانتخاب افراد درکلیه پستها ومنصبها و...
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    3 5
    حضرت اقا درست می فرمایند دورت بگردم
  • فرهنگ IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    6 1
    دراین وضیعت کشور و مردم که‌در اسفناک ترین وضعیت زندگی می کنند در حالی که یکی از ثروت مندترین کشور دنیا هستیم نوروز نا مبارک است
    • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      0 0
      زن سفیر فلان را بازداشت کنید کشف حجاب گله ای کرده گشت مسئول و مدیرانش چه شده
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    3 0
    مسئولین نه ما
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    3 0
    این سیستمی که ما میبینیم هیچ رقم تمایلی به اصلاح ساختارهای خودش نداره؛ همه ی المان های اقتصادی و حاکمیتی که قبلا پیش بینی میشده در حال روی دادن هستند. من متاسفم ریزش ها بسیار سنگین هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس