برای خیلی از والدین و دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد که در ایام عید بتوانند از تعطیلات خود بهترین استفاده ممکن را ببرند. به خصوص برای دانش‌آموزان چهارم دبیرستان که هم باید دروس جدید را تا پایان سال آموزش ببینند و هم باید درس‌های سال‌های قبل خود را در عید جمع‌بندی و مرور کنند. برای خیلی از دانش‌آموزان عید بهترین و آخرین فرصت‌شان برای روزهای قبل از کنکور است تا بتوانند یک جمع‌بندی و مرور سریع بر مباحث کنکور داشته باشند.

تعطیلات عید برای آن دسته از دانش‌آموزانی که مشکلات شدیدی در برخی از دروس تخصصی خود نظیر ریاضی، فیزیک داشته و می‌خواهند در فرصتی مناسب اشکالات درسی خود را برطرف کنند، نیز مناسب است. اما چطور می‌توان در عید با یک برنامه ریزی صحیح هم به مطالعه دروس پرداخت و هم تفریح و سرگرمی‌های متنوعی داشت؟ در این محتوا می‌خواهیم راجع به این مطلب به نکات بسیار مهمی اشاره کنیم.

چگونه در عید فرزندتان هم درس بخواند و هم به تفریحاتش برسد؟

چگونه در عید درس بخوانیم؟ توجه به اصول برنامه ریزی

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید قبل از مطالعه به آن توجه شود، رعایت نکات برنامه‌ریزی درسی است. در واقع در تعطیلات عید نباید سرسری و بدون رعایت هیچ اصولی، شروع به مطالعه کرد. بهتر است از روزهای پایانی اسفند به فکر برنامه‌ نوروز خود بوده و براساس حجم دروس، میزان ساعاتی که می‌خواهید مطالعه داشته به همراه حل تست و تمرین پیش بروید.

در تعطیلات عید مهم‌ترین نکته مشخص کردن میزان ساعات مطالعه شما است. به هیچ عنوان بدون در نظر گرفتن این نکته، شروع به مطالعه نکنید. برای برنامه خود زمان‌بندی مشخص کرده و به صورت روزانه درس‌ها را پیش ببرید. لازم نیست که حجم زیادی از دروس را در عید مطالعه کنید. تنها کافیست روی نقاط ضعف خود تمرکز کرده و با حل تمرین و تست این نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنید. علاوه بر مطالعه نقاط ضعف دروس خود، بخش کوتاهی از زمان خود را نیز به مرور و جمع‌بندی سایر کتاب‌های درسی بپردازید.

اگر برنامه ریزی درسی داشته باشید، می‌توانید دو هفته تعطیلات رسمی خود را برنامه‌ریزی کرده و ساعت به ساعت آن را مشخص کنید که به مطالعه چه درسی می‌خواهید بپردازید. همچنین این رعایت نکات برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند مابقی ساعات خود را بررسی کرده و به دلیل مطالعه هدفمند، ساعت‌های خالی بسیاری را برای تفریح و سرگرمی پیدا کنید.

چگونه در عید درس بخوانیم؟ توجه به اصول روش مطالعه

همانطور که گفتیم با برنامه‌ریزی درسی می‌توان هم ساعات مطالعه خود را مشخص کرد و هم ساعات تفریح و استراحت، با روش مطالعه اصولی، می‌توان جمع‌بندی و مرور جامعی روی محتواهای درسی داشت. روش اصولی مطالعه در دوران عید، روش جمع‌بندی و مرور سریعی است. به هیچ عنوان عید زمان مناسبی برای اینکه شما یک کتاب را از صفر خوانده و به تسلط برای محتوای آن برسید،‌ نیست. بلکه با کمک خلاصه‌های خود، نکات یادداشت شده کنار کتاب وغیره باید یک تورق سریع روی کتب داشته و سپس با حل تست و تمرین، مرور و جمع‌بندی خود را کامل کنید.

چگونه در عید درس بخوانیم؟ رعایت اصول حل تمرین و تست در ایام نوروز

از مهم‌ترین نکاتی که دانش‌آموزان باید به آن توجه کنند،‌ تهیه منابع حل تست و تمرین برای مرور و جمع‌بندی است. یکی از مهم‌ترین نکات اصولی تست‌زدن این است که شما بتوانید با تمرین و حل تعداد سوالات تستی فراوان، مروری بر مباحث کتاب داشته باشید. یعنی شما با حل تست، مباحث را بار دیگر برای خود مرور می‌کنید.

حسن بعدی حل سوالات تستی این است که شما با سوالات و نکات جدیدی در حل تست و حل تمرین آشنا شده و می‌توانید این نکات جدید را جایی یادداشت کرده و در مرورهای بعدی خود استفاده کنید. مطالعه بخش پاسخنامه تست‌ها نیز معمولاً پر از نکات‌ تستی و چالشی بوده که می‌تواند مفید باشد. بنابراین از مطالعه دروس با کمک تست و پاسخ‌نامه تست‌ها غافل نشوید.

استفاده از کلاس معلم خصوصی برای تسلط بر دروس

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مطالعه و تسلط بیشتر در دروس، استفاده از کلاس معلم خصوصی است. معلم خصوصی در کلاس وقت را تلف نکرده و از همان جلسه اول و بعد از ارزیابی سطح شاگرد خود، به سراغ درس و آموزش می‌رود. در ابتدا آموزش را از نقطه‌ای شروع کرده که مشکلات درسی دانش‌آموز از آن‌جا شروع شده است. بعد از تدریس روان آن بخش، به سراغ حل تمرین و ارائه مثال‌های فراوان می‌رود. اگر دانش‌آموز این نقطه از آموزش را به خوبی درک کند، می‌تواند برای شروع مباحث جدید آماده شود.

معلم تدریس خصوصی همچنین به شاگرد خود اصول برنامه‌ریزی درسی، نحوه مطالعه و تکنیک‌های تست‌زنی را آموزش داده و با معرفی بهترین منابع یادگیری تسلط شاگردش را بالا می‌برد.

استفاده از کلاس معلم خصوصی استادبانک، مرجعی مناسب برای انتخاب معلم خصوصی

می‌توانید در بخش انتخاب معلم خصوصی، روی استادبانک و اساتید حرفه‌ای این مجموعه حساب کنید. همه اساتید استادبانک در بدو ورود به مجموعه تعیین صلاحیت شده و از فیلترهای بسیار مهمی رد یا تایید شده‌اند. نظارت بر عملکرد اساتید استادبانک بعد از تایید اولیه نیز همچنان ادامه داشته و در تمام جلسات برگزار شده استاد و شاگرد، این کیفیت برگزاری کلاس توسط مجموعه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت برای تک تک درس‌های خود از استادبانک معلم خصوصی گرفته و با بهترین معلم تدریس خصوصی استادبانک، برنامه مطالعاتی و یادگیری اصولی دروس را در ایام عید اجرا کنید. می‌توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۳۴۳ تماس گرفته و از کارشناسان استادبانک جهت ثبت درخواست معلم خصوصی راهنمایی و مشاوره بگیرید. تا در نهایت بتوانید در ایام عید بهترین نتایج را با روش مطالعه و برنامه‌ریزی خود خلق کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس