کد خبر 1474681
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
image-20230319154501-1.png

اگر می‌خواهید نتیجه‌ای مناسب و ایده آل در پروژه و کارهایتان بگیرید حتما باید از ابزار مناسب با کیفیت بالا استفاده کنید و نحوه صحیح کار با آن را بلد باشید!

بنابر اعلام https://abzarrezvan.com/، ابزارآلات انواع مختلفی دارد به همین جهت ممکن است به صورت‌های متفاوتی طبقه بندی شوند اما یکی از رایج‌ترین انواع طبقه بندی ابزارآلات به صورت زیر است:
ابزار برش: تیغ فرز، مته، توپی فرز نجاری، تیغ اره، متعلقات اورفرز و CNC، تیغ خط زن، متعلقات توپی، تیغه عمودبر و تیغه افقی بر
ابزار بادی: بادپاش، بکس، پیچ گوشتی، دریل، رطوبت گیر یا فشارشکن، میخ‌کوب، منگنه کوب، کارتن دوز، فرز، چکش، چاقو، سنباده زن، پرچ کن، کمپرسور، واسکازین زن، پیستوله، گریس پمپ بادی و متعلقات ابزارآلات بادی


ماشین آلات پرتابل: اره گردبر، اره میزی، دریل ستونی، اتصالات، رنده، فارسی بر، پروفیل بر، فلز بر، کرنر زن، گازور زن، لبه چسبان، میز اورفرز، اره نواری، دمنده، مکنده، اره نواری، میز برش چندکاره، چوب بر، متعلقات ماشین آلات پرتابل، دستگاه خراطی، اره مویی، سرامیک بر، بلوک و آجر خردکن
ابزار برقی و شارژی: ابزار همه کاره، متر و تراز لیزری، فرز، پولیش، لوازم جانبی ابزار برقی و شارژی، دریل و پیچ گوشتی، چکش تخریب، شیارزن، انواع اره، سشوار صنعتی، بکس، اورفرز، سنباده زن، شاخه زن، ردیاب، میخ کوب، جارو برقی، اتو لوله، کارواش، پیستوله، میکسر، جرثقیل، قیچی و قطعات ابزار برقی و شارژی
ابزار دستی: کیف، جعبه و میز ابزار، آچار و پیچ گوشتی، انواع انبر، اره و قیچی، کمپرسور و تلمبه، روغن دان، چکش، ابزار اندازه گیری دستی، منگنه، پیچ دستی، سمپاش، جک، چراغ قوه و چراغ پیشانی

نکاتی که هنگام خرید ابزارآلات باید بدانیم

هزینه واقعی خرید ابزار برقی را در نظر بگیرید!

قیمت نهایی ابزاری که می‌خرید همیشه بیشتر از قیمتی هست که برای آن می‌پردازید!

می‌توان گفت بسیاری از ابزارهای برقی به‌ محض خرید قابلت استفاده ندارند و اغلب اوقات نیاز به خرید لوازم یدکی اضافه چون تیغه، مته، صفحه سنباده یا ساب و … داریم.
بنابراین دقت کنید مدلی که خرید می‌کنید دارای چه ابزار و وسایلی همراه خود است و هزینه بقیه لوازم اضافی که باید خریداری شود چقدر می‌شود. این هزینه را حساب کنید تا بتوانید به اندازه بودجه‌تان خرید کنید.
به تجربه ثابت شده ابزارهای همراه لوازم برقی (مانند مته و سر پیچ و صفحات ساب و برش) کیفیت پایینی دارند و با هدف جلب خریدار قرار داده شده‌اند.

ابزارآلات گران‌تر همیشه بهتر نیست

ابزارآلات گران‌ ممکن است دوام بیشتری داشته باشند، ولی این دلیل نمی‌شود کسی که هفته‌ای یک بار یک پیچ باز و بسته می‌کند، برود و گران‌ترین پیچگوشتی را بخرد. اتفاقا در برخی از ابزارهای برقی، مدل‌های جدید و گران بسیار پیچیده هستند و کسی که در کارهای فنی مهارت چندانی ندارد نمی‌تواند از آن‌ها سردربیاورد و حتی ممکن است ابزار را خراب کند. خلاصه مطلب اینکه اگر خیلی حرفه‌ای نیستید الکی پول‌تان را برای خرید ابزارهای حرفه‌ای هدر ندهید.

رعایت ایمنی

فراموش نکنید که هنگام خرید ابزار باید لوازم ایمنی مثل عینک، محافظ گوش و ماسک صورت را نیز خریداری کنید. کار با ابزار خطراتی را به همراه دارد که ممکن است به آسیب های جدی و سطحی در جسم شما منجر شود. لوازم ایمنی از ضروریات کارها و پروژه های ساخت و ساز هستند.

مرحله به مرحله خرید کنید

به مرور زمان که از ابزارها استفاده می کنید و سطح مهارت خود را افزایش می دهید، به مرحله ای می رسید که ابزارهای قبلی نمی توانند نیازهای شما را برآورده کنند. در این مرحله باید خانه و کارگاه خود را به ابزارهای تخصصی مجهز کنید.
با افزایش سطح مهارت خود می توانید کارها را با دقت، اعتماد، قدرت و کیفیت بیشتری انجام دهید و به همین دلیل باید ابزارهای متناسب با مهارت خودتان را انتخاب کنید. البته فراموش نکنید که نباید قانون های اولیه را فراموش کنید؛ اندازه، نیازها و ظرفیت عملکرد ابزار را در نظر بگیرید.

میزان ایمنی ابزار چقدر است؟

ایمنی را همیشه مقدم بداریم، چرا که هیچ جایگزینی ندارد. از ایمن بودن ابزاری که خرید می‌کنید اطمینان حاصل کنید.
خرید از برندهای معتبر و مشهور می‌تواند ضمانت خوبی به شما بدهد. پیشنهاد می‌کنم قبل از خرید ابزار برقی از تجربه افرادی که قبلاً از آن ابزار استفاده داشته‌اند بهره بگیرید. هیچ چیز بهتر از توصیه یک استادکار نمی‌تواند برای شما با ارزش باشد.

قبل از استفاده از هر دستگاهی دفترچه راهنما (Manual) ابزار را حتماً بخوانید. مخصوصاً در ابزاری که قبل از استفاده نیاز به سر هم بندی (Assemble) دارند این مورد بسیار ضروری است.
همه ابزارها نیاز به حداقل‌هایی از ایمنی دارند که استانداردهای ایمنی نامیده می‌شود. برندهای معروف اما سعی می‌کنند پا را از این استانداردها فراتر گذاشته تا بیشترین ایمنی را برای کاربر فراهم شود.
با تمام این اوصاف باز هم استفاده نابجا و نادرست از هر ابزاری همیشه خطر آفرین خواهد بود.

فروشگاه اینترنتی ابزار رضوان با سال ها تجربه فروش انواع برندهای مطرح در زمینه ابزارآلات و تجهیزات صنعتی اصل مفتخر است که به پشتوانه رضایت مشتریان راضی خود به عنوان فروشگاهی معتبر در کشور، کماکان به فعالیت خود ادامه دهد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس