کد خبر 1475019
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
فرانسه در مسیر انفجار بزرگ /امکان همکاری هسته‌ای میان تهران وریاض

خشونت پلیس فرانسه علیه معترضان ضد دولتی در این کشور طی روزهای اخیر تشدید شده است.

به گزارش مشرق، با گسترش تظاهرات ضد دولتی در فرانسه، خشونت پلیس علیه معترضان افزایش یافته است. طی ماه‌های اخیر تصمیم دولت فرانسه برای افزایش سن بازنشستگی با واکنش‌ها و اعتراضات گسترده‌ای همراه شده است.

تظاهرات علیه این تصمیم همچنان در سراسر فرانسه ادامه دارد و بر ابعاد این تظاهرات افزوده می‌شود. همزمان با این تظاهرات، اتحادیه‌های مختلف در فرانسه نیز اقدام به اعتصاب کرده‌اند.

به گزارش «لوموند»، منتقدان در مورد رویارویی‌های خشونت‌آمیز و استفاده سیستماتیک از دستگیری‌ها در تجمعات علیه دولت فرانسه زنگ خطر را به صدا درمی‌آورند.

شهرهای بزرگ فرانسه شاهد موجی از اعتراضات بوده‌اند. موجی از اعتصابات صنایع بزرگ فرانسه از جمله در پالایشگاه ها، فرودگاه ها، تاسیسات مدیریت زباله و راه آهن را فرا گرفته است.

در طول روزهای اخیر تظاهرات بزرگ با شرکت صدها هزار نفر در سراسر فرانسه ادامه یافت؛ اعتراضات علاوه بر پاریس هر شب در رن، نانت، بوردو، لیون، نیس و مارسی برگزار شده است؛ تظاهرات برنامه‎ریزی شده روز جمعه گذشته در کاپیتول دو تولوز لغو شد، زیرا پلیس همه دسترسی‌ها به میدان اصلی را مسدود کرد.

خشونت پلیس فرانسه در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است؛ ضرب و شتم، استفاده از ماشین آب‌پاش، گاز اشک‌آور و بازداشت گسترده از جمله اقداماتی است که نیروهای پلیس فرانسه در روزهای اخیر به آن متوسل می‌شوند.

نیروهای پلیس دست به بازداشت گسترده معترضان زده‌اند و تنها در یک روز بیش از ۳۰۰ نفر در پاریس بازداشت شده‌اند. خشونت پلیس فرانسه علیه معترضان نه تنها انتقاد کارشناسان را به همراه داشته بلکه با واکنش شدید کاربران رسانه‌ای اجتماعی و فعالان حقوق بشری مواجه شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    0 0
    اعتراضات خیر بلکه اغتشاشات پاریس .خوشی زیر دلشون رو زده فرانسوی ها.
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
      0 0
      اتفاقأ باید گغت اعتراضات مردم مظلوم و بی‌گناه فرانسه که دنبال آزادی و دموکراسی و حق و حقوق خودشون هستند!!! ما هم از معترضین مظلوم فرانسوی حمایت می‌کنیم!!!
  • علی افصحی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    0 0
    ماکرون شخصیتی غیر متعادل دارد. شادی های بی دلیل و خشم های بی خود دارد. زود خام می سود و زودتز از آن در پی کولی گرفتن است همه چیز برایش فرصت است! اما در واقع تهدیدش می شود.
  • علی افصحی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    0 0
    اعتصاب و اعتراض سراسری فرانسه را در خود غرق کرده است و این هفته هم که کل هفته اعتراض و اعتصاب بود و این روند ادامه خواهد یافت تا سرنگونی! تا دیگر ماکرون باشد و«زر مفت زدن»علیه مقتدرترین نظام جهان.
  • علی افصحی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    0 0
    ترامپ هر چی که بگوییم هست قبول هم دارد اما در مقایسه با ماکرون، سر است او تن به دیدار عجوزه هایی چون مصی پولی نژاد نداد! ماکرون از زم مشنگ گرفته تا منافقین ، تا ارجمند و تا گلشیفته و مخملباف و...را زیر پر خود گرفته و با سازمان های جاسوسی اش توطئه علیه انقلاب اسلامی کرده و پولش را از شیطان بزرگ آمریکا دریافت می کند او بی ابروترین رئیس جمهور فرانسه در بین ملت خود و نیز ملت ایران است. او اراذل و اوباش فاسد فارسی زبان ویرانگر را انقلابی خواند! و گفت در کنار اراذل است.
  • علی افصحی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    0 0
    اول بهار ایرانیان ولایی در سفرهای زیارتی و سیاحتی و ماکرون و ماکرونیان مبهوت و ویران در برابر خشم مقدس مردم فرانسه. ماکرون شخصیتی غیر متعادل دارد. شادی های بی دلیل و خشم های بی خود دارد. زود خام می سود و زودتز از آن در پی کولی گرفتن است همه چیز برایش فرصت است! اما در واقع تهدیدش می شود. فقط یک رئیس جمهور احمق درجه یک می تواند به خود بقبولاند که در کاخ الیزه پذیرای لمپنی مثل مصی پولی نژاد شود!
  • علی افصحی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    0 0
    ماکرون شخصیتی غیر متعادل دارد. شادی های بی دلیل و خشم های بی خود دارد. زود خام می سود و زودتز از آن در پی کولی گرفتن است همه چیز برایش فرصت است! اما در واقع تهدیدش می شود. فقط یک رئیس جمهور احمق درجه یک می تواند به خود بقبولاند که در کاخ الیزه پذیرای لمپنی مثل مصی پولی نژاد شود!ترامپ هر چی که بگوییم هست قبول هم دارد اما در مقایسه با ماکرون، سر است او تن به دیدار عجوزه هایی چون مصی پولی نژاد نداد! ماکرون از زم مشنگ گرفته تا منافقین ، تا ارجمند و تا گلشیفته و مخملباف و...را زیر پر خود گرفته و با سازمان های جاسوسی اش توطئه علیه انقلاب اسلامی کرده و پولش را از شیطان بزرگ آمریکا دریافت می کند او بی ابروترین رئیس جمهور فرانسه در بین ملت خود و نیز ملت ایران است. او اراذل و اوباش فاسد فارسی زبان ویرانگر را انقلابی خواند! و گفت در کنار اراذل است.البته از آن روز تاکنون که بیش از یک ماه می گذرد ماکرون هرگز روی آرامش را ندید تا پیش از این خباثت هفته ای یک بار شورش مردم علیه خود را داشت اما از آن به بعد هرروز اعتصاب و اعتراض سراسری فرانسه را در خود غرق کرده است و این هفته هم که کل هفته اعتراض و اعتصاب بود و این روند ادامه خواهد یافت تا سرنگونی! تا دیگر ماکرون باشد و«زر مفت زدن»علیه مقتدرترین نظام جهان.
  • علی افصحی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    0 0
    اول بهار ایرانیان ولایی در سفرهای زیارتی و سیاحتی و ماکرون و ماکرونیان مبهوت و ویران در برابر خشم مقدس مردم فرانسه. ماکرون شخصیتی غیر متعادل دارد. شادی های بی دلیل و خشم های بی خود دارد. زود خام می سود و زودتز از آن در پی کولی گرفتن است همه چیز برایش فرصت است! اما در واقع تهدیدش می شود. فقط یک رئیس جمهور احمق درجه یک می تواند به خود بقبولاند که در کاخ الیزه پذیرای لمپنی مثل مصی پولی نژاد شود!ترامپ هر چی که بگوییم هست قبول هم دارد اما در مقایسه با ماکرون، سر است او تن به دیدار عجوزه هایی چون مصی پولی نژاد نداد! ماکرون از زم مشنگ گرفته تا منافقین ، تا ارجمند و تا گلشیفته و مخملباف و...را زیر پر خود گرفته و با سازمان های جاسوسی اش توطئه علیه انقلاب اسلامی کرده و پولش را از شیطان بزرگ آمریکا دریافت می کند او بی ابروترین رئیس جمهور فرانسه در بین ملت خود و نیز ملت ایران است. او اراذل و اوباش فاسد فارسی زبان ویرانگر را انقلابی خواند! و گفت در کنار اراذل است.البته از آن روز تاکنون که بیش از یک ماه می گذرد ماکرون هرگز روی آرامش را ندید تا پیش از این خباثت هفته ای یک بار شورش مردم علیه خود را داشت اما از آن به بعد هرروز اعتصاب و اعتراض سراسری فرانسه را در خود غرق کرده است و این هفته هم که کل هفته اعتراض و اعتصاب بود و این روند ادامه خواهد یافت تا سرنگونی! تا دیگر ماکرون باشد و«زر مفت زدن»علیه مقتدرترین نظام جهان.
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    0 0
    الهی به امید تو
  • علی افصحی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    0 0
    اول بهار ایرانیان ولایی در سفرهای زیارتی و سیاحتی و ماکرون و ماکرونیان مبهوت و ویران در برابر خشم مقدس مردم فرانسه.
  • علی افصحی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    0 0
    شادی های بی دلیل و خشم های بی خود دارد. زود خام می سود و زودتز از آن در پی کولی گرفتن است همه چیز برایش فرصت است!
  • علی افصحی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    0 0
    اول بهار ایرانیان ولایی در سفرهای زیارتی و سیاحتی
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    0 0
    عالی
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    0 0
    از مردم مظلوم فرانسه حمایت میکنیم
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس