استولتنبرگ: عضویت اوکراین در ناتو در آینده نزدیک رخ نخواهد داد

دبیرکل ناتو امروز در سفر به فنلاند در سخنانی اعلام کرد: عضویت اوکراین در ناتو در آینده نزدیک رخ نخواهد داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز سه شنبه در جریان سفر به کشور فنلاند، مدعی شد که اگرچه از عضویت کی یف در این ائتلاف نظامی استقبال می‌ شود؛ اما محقق شدن آن در «آینده نزدیک» رخ نخواهد داد؛ چون اولویت کنونی حصول اطمینان از پیروزی اوکراین به عنوان یک حاکمیت و کشور مستقل است.

دبیرکل ناتو در این خصوص ادامه داد: ما در حال کار برای تضمین ادامه حمایت نظامی از اوکراین هستیم. «پوتین» (رییس جمهور روسیه) اروپا را متفاوت می‌خواهد و حتی اگر فردا جنگ نیز تمام شود، وضعیت امنیتی برای همیشه تغییر کرده است. دنیای امروز ما خطرناک تر از هر زمان دیگری از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون است و ناتو باید آماده باشد.

وی در این باره مدعی شد: رئیس جمهور روسیه فکر می‌کرد که می‌تواند اتحاد ما را در هم بشکند! ما به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.

«ینس استولتنبرگ» اضافه کرد: کشورهای ناتو بر سر اهداف جدید در راستای تولید انواع سلاح‌های کلیدی برای اوکراین و اعضای ائتلاف توافق می‌کنند.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند سال ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس