سوریه و عربستان سفارت‌های خود را بازگشایی می‌کنند

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع منطقه‌ای و یک دیپلمات عربی در حاشیه خلیج فارس گزارش داد که ریاض و دمشق سفارتهای خود را در آینده نزدیک بازگشایی خواهند کرد.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای خبر دادند که عربستان سعودی و سوریه، پس از ۱۰ سال قطع رابطه، به زودی سفارتهای خود را در دمشق و ریاض بازگشایی خواهند کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع منطقه‌ای و یک دیپلمات عربی در حاشیه خلیج فارس گزارش داد که تصمیم بازگشایی سفارتخانه‌ها، نتیجه مذاکرات یک مسئول اطلاعاتی بلندپایه سوری در عربستان است.

رویترز گفته است که دولت سوریه و وزارت خارجه عربستان به تماسهای این خبرگزاری درباره این موضوع پاسخ نداده‌اند، ولی این خبر را از منابعی که اشاره‌ای به هویتشان نکرده، منتشر کرده است.

یک دیپلمات عربی هم که نامی از وی ذکر نشده است، به رویترز گفت که «یک مسئول اطلاعاتی بلندپایه سوریه، چند روز در ریاض اقامت داشت و پس از آن، توافق بازگشایی سفارتها در آینده نزدیک حاصل شد.

در همین ارتباط، برخی منابع دیپلماتیک ۲۲ اسفند ماه گذشته گفتند که عربستان سعودی در تلاش است تا اجلاس آتی سران عربی به میزبانی این کشور با موفقیت برگزار شود.

این منابع خبر دادند که «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی با هدف موفقیت اجلاس سران عربی، به پایتخت کشورهای مختلف سفر می‌کند و نشست‌های متعددی برگزار خواهد کرد.

به گفته این منابع، ریاض تصمیم دارد از طریق حضور همه کشورهای عربی و عدم تحریم حتی یک کشور عربی، این اجلاس را موفق برگزار کند و بر این اساس تماس‌ها بین ریاض و دمشق از مدتی پیش آغاز شده و بن فرحان بزودی با هدف مهیا کردن حضور سوریه در این اجلاس و گفت‌وگو درباره سطح نمایندگی سوریه در آن، به دمشق سفر می‌کند.

این منابع همچنین گفتند که ریاض برای دعوت از ایران و ترکیه به عنوان مهمان این اجلاس نیز تلاش می‌کند تا به این ترتیب ریاض به عنوان سکوی امنیت منطقه‌ای و سازش فراگیر در منطقه معرفی شود و این اجلاس احتمالا پیش برگزاری نشست کشورهای عربی و ایران در پکن، برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس