حذف وزنه‌برداری کلمبیا از مسابقه گزینشی المپیک به دلیل نداشتن پول نقد!

تیم وزنه‌برداری کلمبیا به دلیل نداشتن پول نقد حضور در مسابقات گزینشی المپیک پاریس در قاره پان آمریکن را از دست داد.

به گزارش مشرق و به نقل از Indside the games، مسابقات وزنه‌برداری گزینشی المپیک قاره پان آمریکن از فردا(شنبه) به میزبانی آرژانین آغاز می‌شود. در یک اتفاق عجیب تیم قدرتمند کلمبیا که قهرمانان جهان و المپیک شاخصی را دارد بر سر اختلاف در نحوه پرداخت پول به آرژانتینی‌ها از مسابقات کنار کشیدند.

رییس کنفدراسیون قاره پان آمریکن تایید کرد: "آرژانتین هزینه‌های مسابقات را فقط به صورت نقدی می‌گیرد و رییس فدراسیون وزنه‌برداری کلمبیا هم اعلام کرد که پول نقد برای پرداخت هزینه‌های حضور در مسابقات را ندارد و به این ترتیب از مسابقات کنار کشید. واقعا حیف است که چنین ورزشکاران مهمی در این مسابقات نباشند."

شرط پرداخت نقدی هزینه‌ها برای تیم‌های دیگر از جمله کانادا و آمریکا که بخشی از هزینه‌های خود را از طریق حواله بانکی پرداخت می‌کنند، مشکل ایجاد کرده است.

هزینه‌های ثبت نام برای هر ورزشکار، ۱۲۵ دلار به اضافه ۱۰۰ دلار هزینه آزمایش دوپینگ است و هزینه ثبت نام برای همراهان ۱۲۵ دلار است و هزینه هتل هر شب ۹۰ تا ۱۴۰ دلار است. درواقع تیم‌هایی که با ورزشکاران زیادی شرکت کرده‌اند، باید ده‌ها هزار دلار بپردازند.

با توجه به این که وزنه‌برداران کلمبیا این مرحله از گزینشی المپیک پاریس را از دست دادند، باید برای جایزه بزرگ فدراسیون جهانی که در خرداد به میزبانی کوبا برگزار می‌شود، آماده شوند.

مسابقات گزینشی المپیک قاره آسیا نیز از ۳ تا ۱۳ می(۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت) در کره جنوبی برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس