‌

منابع خبری گزارش دادند که پایگاه‌های غیر قانونی نظامیان تروریستی آمریکا در کونیکو و میدان العمر در استان دیرالزور هدف حملات راکتی گسترده قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، منابع خبری از حملات راکتی به پایگاه های غیر قانونی نظامیان تروریستی آمریکا در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه خبر دادند.

العالم به نقل از منابع محلی گزارش داد که در جریان این حملات، پایگاه آمریکاییها در میدان نفتی «العمر» هدف قرار گرفته و پس از آن، صدای چندین انفجار پیاپی شنیده شده است.

در پی این حملات، ترس و وحشت شدیدی بر ساکنان روستاها و شهرکهای نزدیک به این پایگاه آمریکایی حاکم شده است. کما اینکه بالگردهای آمریکایی نیز در حال پرواز بر فراز این پایگاه هستند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز اما خبر داد که این برای سومین بار است که پایگاه آمریکا در طی امروز هدف حمله قرار گرفته است. این کانال اما آمار دقیقی از تعداد راکتهای شلیک شده به پایگاه مذکور منتشر نکرد.

صابرین در عین حال گزارش داد که در این حملات، علاوه بر پایگاه العمر، پایگاه آمریکاییها در «کونیکو» هم هدف چند حمله راکتی قرار گرفته است. ظاهرا آمریکاییها به شدت با عوامل این حملات در حال تبادل آتش هستند.

منابع محلی هم گفتند که در این حملات، ۲۰ راکت به سمت پایگاه آمریکا در کونیکو شلیک شده است. این حملات باعث آتش‌سوزی مهیبی در داخل پایگاه شده است و چندین نفر هم زخمی شده‌اند.

این منابع با بیان اینکه ارتش آمریکا هم با حملات توپخانه‌ای، پاسخ این حملات را می‌دهد، خبر دادند که تمامی پایگاههای آمریکا در شرق فرات، هدف حملات راکتی قرار گرفته‌اند. ظاهرا آمریکاییها برخی از مواضع نیروهای مقاومت را در المیادین هدف قرار داده‌اند که جزئیاتی درباره تلفات و خسارات احتمالی منتشر نشده است.

هنوز مشخص نیست که چه گروهی این حملات را انجام داده است و چند نفر در میان آمریکاییها زخمی یا احتمالا کشته شده باشند. این در حالی است که منابع رسمی سوریه خبری درباره این حملات منتشر نکرده‌اند.

بامداد امروز هم پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمرهدف حمله راکتی قرار گرفت. در این حملات، چندین راکت به سوی میدان نفتی العمر شلیک شد.

منابع محلی بامداد امروز از به‌گوش رسیدن صدای انفجارهای مهیب در منطقه دیرالزور واقع در شرق سوریه خبر دادند.رسانه‌های محلی و غیررسمی اعلام کردند جنگنده‌های ناشناس به یک تأسیسات نظامی متعلق به گروه‌های مقاومت در شرق دیرالزور حمله کرده‌اند.

طبق این گزارش‌ها، در این حمله یک انبار مهمات و یک پایگاه نظامی در شهر دیرالزور هدف حملات هوایی قرار گرفت. آمبولانس‌ها و خودروهای امدادی به محل حمله اعزام شده و گزارش‌های اولیه از زخمی‌شدن ۵ نفر حکایت داشت.

فرماندهی مرکزی آمریکا امروز، با اشاره به حمله پهپادی ناشناس به پایگاه نظامی این کشور در سوریه و کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی و زخمی شدن چند نفر، مسئولیت حمله بامدادی امروز به مواضع مقاومت در دیرالزور را برعهده گرفت و تاکید کرد که این حمله در پاسخ به حمله پهپادی صورت گرفته علیه نیروهایش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    23 6
    زنده باد امپراطوری فرانژادی ایران
  • CN ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    8 31
    اونوقت اون سامانه‌های سوم خرداد و پانزده خرداد که مدعی بودید در سوریه مستقر شدند چکاره بودند؟!
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      9 0
      بخون نوشته به آمریکا حمله کردن
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      17 1
      اگر یک نفر خود را ایرانی بداند و از هدف قرار گرفتن منافع ایران توسط آمریکا خوشحال شود یا ایران را مقصر این حادثه بداند و در عوض فریاد وا اوکراینا سر دهد و فحش به پوتین و روسیه دهد، یک منافق تمام عیار است. متاسفانه اکثر غربگداها اینطوری هستند. حرف ذاتی آنها غربگدایی است و بقیه ادعاهای آنها استفاده ابزاری از کلمات است.
    • محمد IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      15 0
      چه جوابتو کامل بگیری چه نه همینجوری به حماقت خودت ادامه خواهی داد پس فایده ای نداره جواب دادن به امثال تو
    • هادی IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      13 0
      اونوقت سامانه های ظاهرا پیشرفته پدافندی اربابت آمریکا چکار میکردند وقتی با پهباد و موشک پایگاههایش زیر آتش بود.؟؟؟؟؟؟
    • DE ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      11 0
      اول بخون بعد نظر بده. نوشته آمریکا به نیروهای مقاومت حمله ی توپخانه ای انجام داده از کی تا حالا گلوله ی توپ را میشود با دفاع ضد هوایی سرنگون کرد؟ دلیل استفاده ی آمریکا از توپخانه هم همین بود وگرنه موشک هیچ شانسی نداشت.
    • مصطفی IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      9 0
      محض فهم و اطلاع شما عرض شود که اولا سامانه های پدافندی ایران در همه جای سوریه منتشر نشدن و فقط در برخی مناطق حساس حضور دارن. ثانیا توی متن هم گفته شده که پاسخ آمریکا در حد چند پاسخ توپخانه ای بوده. از کی تا حالا سوم خرداد گلوله های توپخانه رو ساقط کرده که این بار دوم باشه. به نظر علاقه مندی که فقط ایراد بگیری ولی خودتم نمیدونی چطور
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    14 2
    بیش باد
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      12 0
      بیش بادوکم مباد،فقط بایدباتیپایانکی رو بیرون کرد
    • ح IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      0 0
      دوستان عزیز هم اکنون آهو... نه ببخشید یانکی فارسی زبان!!
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    9 0
    مبارزه با آمریکای سازنده داعش برای بیرون کردنش
    • ح IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      0 0
      الله اکبر از اینهمه نفهمی و پررویی الله اکبر!! خوبه حالا داعش به نفع آمریکا داشت با بشار اسد می‌جنگید!!
    • IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      0 0
      امریکا وایادیش ازاین غلطها زیادمیکنند زنده باد مقومت
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    11 0
    خواهش می کنم خواهش می کنم جوری بزنید که تلفاتشون سنگین بشه. رحم نکنید
  • ح IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    0 0
    تا بیرون کردن سازندگان داعش می‌جنگیم!! راستی یه سوال چرا داعش با اسرائیل درگیر نشد؟؟ من دیگه سوالی ندارم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس