کد خبر 1475820
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
انشقاق در لیکود/موج اعتراض‌های بی‌سابقه خارج از سرزمین‌های اشغالی

در پی عزل وزیر جنگ و اوج‌گیری موج ناآرامی‌های تازه در داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی، اوضاع امنیتی از سیطره این رژیم خارج شده و معترضان مقرهای مهم را به محاصره در آورده‌اند.

‌به گزارش مشرق، در پی عزل وزیر جنگ از سوی کابینه بنیامین نتانیاهو، ده‌ها هزار صهیونیستی معترض با تجمع در مقابل سفارتخانه این رژیم در لندن و نیویورک نسبت به سیاست‌های قضائی نتانیاهو واکنش نشان دادند.

تظاهرکنندگان خشمگین در مقابل سفارتخانه این رژیم جعلی در لندن و نیویورک با سر دادن شعارهایی اعلام کردند کابینه نتانیاهو صلاحیت ندارد.

همزمان با این تحولات در داخل و خارج فلسطین اشغالی، منابع خبری گزارش می‌دهند شدت تحولات در فلسطین اشغالی بسیار بالاست.

طبق گزارش کانال ۱۲ عبری زبان، نتانیاهو و رهبر حزب «شاس» از اصلاحات مدنظر قضائی خود عقب نشینی کرده‌اند؛ اما وزیران به اصطلاح دادگستری و امنیت ملی کابینه مخالفت کرده‌اند.

از سوی دیگر، شماری از مقامات حزب لیکود خواستار استعفای وزیر دادگستری شدند؛ زیرا معتقدند اصرار وی و همفکرانش در کابینه این رژیم را به جنگ داخلی سوق می‌دهد.

وزیر اقتصاد کابینه نتانیاهو نیز با مخالفت از توقف اصلاحات قضائی بر ادامه اصلاحات علی رغم گسترش درگیری و چنددستگی در کابینه و فلسطین اشغالی تاکید کرد.

به نوشته منابع خبری عبری زبان، وزیر سابق شاباک اظهار داشت نتانیاهو در پی فروپاشی ارتش و به مخاطره انداختن امنیت ملی رژیم صهیونیستی است.

از سوی دیگر، وزیر به اصطلاح دادگستری به نتانیاهو هشدار داد درصورت عقب نشینی از اصلاحات قضائی، استعفا خواهد داد.

اتحادیه پزشکان نیز با صدور فراخوانی آمادگی خود را از پیوستن به موج اعتصابات دانشگاهی و کارگری فردا دوشنبه خبر داد.

«ایهود اولمرت»، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با موضعگیری ضد کابینه نتانیاهو گفت باند (نتانیاهو) امور این رژِیم را بر عهده گرفته و دیوانه‌وار در حال نابودی رژیم و برچیدن همزیستی در فلسطین اشغالی است.

مقامات محلی شهرداری‌ها در سرزمین اشغالی امروز دوشنبه از اعتصاب و تجمع در مقابل دفتر نخست وزیری در تل آویو خبر داده‌اند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در خبری فوری اعلام کرد پلیس هشدار داد در صورت اقدام معترضان به تخریب و خشونت دستگیر خواهند شد.

کانال ۱۳ عبری زبان نوشت مقامات واشنگتن نسبت به برکناری وزیر جنگ در شوک این اقدام نتانیاهو به سر می‌برند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز با ابراز نگرانی از تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد نگران تبعات این اقدامات بر امنیت ارتش این رژیم هستیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    4 1
    سلام زیاد دست وپا نزنن ؛ روز شمار نابودی رژیم جعلی به سرعت در حال کنتور انداختنه.
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      0 0
      مشرق ترسو و بدبخت شعار به این قشنگی توی کامنتها و اخبار چرا چاپ نمیکنی . خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ... همه کامنتهای درپیت و بدردنخور دشمنان را چاپ میکنی و امثال این اشعار قشنگ را چاپ نمیکنی چرا؟ نکنه ترسیدی و بدبختی . این جمله کوچک همه محتوای همه اخبار تو را در بردارد بلکه بینهایت بیشتر . مشرق بی انصافی نکن از دشمن ما چاپ کردی از ما هم چاپ کن و بدان مشرق همه چیز در عمل که در این اشعار آمده است
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 0
    i love it!
  • GB ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 0
    اگر حکام عرب عقل داشتن همین الان میریختن قدس را آزاد میکردند تا۲۵ سال آینده جمعیت اعراب ۴۸ به اکثریت میرسه و حتی با همون قواعد دموکراتیک هم قدرت به دست مردم بومی میرسه
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    5 0
    الهم اشغل الظالمین بالظالمین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس