ورود دادستانی کل کشور به ساخت و سازهای غیرمجاز در خوی

دادستان کل کشور اعلام کرد: به صورت ویژه موضوع اهمال یا سهل انگاری مسئولان و متولیان قانونی صدور مجوز یا ناظر بر روند ساخت و ساز در منطقه زلزله زده خوی مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق و به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، در پی وقوع چندین مورد زلزله در شهرستان خوی و وقوع خسارات جانی و مالی به شهروندان و ارائه گزارش معاون حقوق عامه دستور ویژه بررسی اهمال و سهل‌انگاری مسئولان و متولیان قانونی در صدور مجوز یا ناظر بر روند ساخت و سازها را صادر کرد.

در نامه دادستان کل کشور به وزرای راه و کشور آمده است:

با توجه به نامه معاون محترم وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، اکثر بناهایی که در حادثه زلزله در شهرستان خوی تخریب شده‌اند فاقد مجوزهای قانونی مرتبط با ساختمان سازی از جمله پروانه ساخت بوده و بر خلاف قوانین و مقررات مرتبط و بدون رعایت استانداردهای مقررات ملی ساختمان، آیین نامه طراحی ۲هزار و ۸۰۰ و سایر ضوابط شهرسازی ساخته شده اند که بر این اساس، حجم قابل توجه تخریب و آسیب های وارده در شهر خوی و روستاهای تابعه، حاکی از ترک فعل و عدم انجام تکالیف، وظایف و نظارت‌های قانونی از سوی دستگاههای اجرایی و عمومی مسئول، از قبیل ادارات راه و شهرسازی، شهرداری، نظام مهندسی، دهیاری ها و ... به واسطه نگاه درآمدزایی یا سایر انگیزه های غیرقانونی دیگر می‌باشد.

لذا در اجرای ماده ۲۹۰ « قانون آیین دادرسی کیفری »، ماده ۴ « دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه » و تکالیف قانونی و نظارتی دادستانی کل کشور در امر صیانت از حقوق عامه و به منظور حفظ جان، سلامت و دارایی شهروندان، توجهاً به مفاد بند الف ماده ۳ « دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن »، مواد ۲۱ تا ۲۳ قانون مدیریت بحران کشور و سایر قوانین و مقررات موضوعه ضرورت دارد بازبینی قوانین، مقررات و رویه‌های موجود در روند ساخت و ساز در کشور و آسیب شناسی چالش‌ها و خلاء های قانونی و ارتقاء نظارت‌ها و بازرسی از عملکردها به منظور مقابله با هرگونه سوء استفاده و تخلف در این زمینه در دستور کار آن وزارتخانه قرار گیرد.

در همین راستا دستور فرمایید با قید فوریت و به صورت ویژه موضوع اهمال یا سهل انگاری مسئولان و متولیان قانونی صدور مجوز یا ناظر بر روند ساخت و ساز در منطقه زلزله زده خوی مورد بررسی قرار گرفته و ضمن برخورد قاطع قانونی با متخلفان، مراتب جهت تعقیب کیفری به این مرجع اعلام و ارسال شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    0 0
    خیلی دیر به این فکر افتادن.تمام جاهای رودخانه دار کرج اعم از کردان برغان وکلی جای دیگه برو اگه تونستی تو اون همه امتداد رودخانه ها هر کی برا خودش یه دیوار کشیده وویلا .یه متر راه پیدا نمیشه بری کنار رودخونه .قانون کشور بد نشتی داره .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس