کد خبر 1475961
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴

مقایسه قیمت هبلکس و سفال

مقایسه قیمت هبلکس و سفال با کمک بررسی متریال اولیه، روش های تولید ، ابعاد ، کاربردها و هزینه های اجرا و حمل و نقل، صورت می گیرد. قطعا بلوک هبلکس با توجه به مزایا و امتیازاتی که دارد باید قیمت بالاتری نیز داشته باشد. برای ساخت بلوک سفالی از خاک رس و آب و آهک استفاده شده اما متریال اصلی بلوک هبلکس چیست ؟ در تولید هبلکس از بتن متخلخل ، سیلیس و آهک استفاده می کنند. در این مقایسه قیمت هبلکس و سفال هم چنین باید به هزینه های حمل و نقل و جابه جایی نیز اشاره نمود. جهت استعلام قیمت و مقایسه قیمت هبلکس و سفال ، می توانید از طریق شماره تلفن ۶۲۹۹۹۶۷۵-۰۲۱ و یا وبسایت omranmodern.com با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشد.

در خصوص پاسخ به سوال هبلکس بهتر است یا سفال می توان گفت وزن مخصوص هبلکس از سفال کمتر است و به همین دلیل هزینه های اجرا و حمل و نقل، هم چنین دستمزد کارگران نیز کمتر خواهد بود. سرعت اجرا با بلوک هبلکس نیز بالاتر است. یکی دیگر از موارد موثر در مقایسه قیمت هبلکس و سفال ، هزینه های جانبی است. بلوک سفالی پس از آنکه اجرا شد، لازم است با ملات گچ و خاک حتما نازک کاری شود، اما بلوک های هبلکس ظاهر مناسبی داشته و نیازی به نازک کاری با گچ و یا ملات ندارد.

قیمت هبلکس بهتر است یا سفال ؟

در پاسخ به پرسش قیمت هبلکس بهتر است یا سفال ، می توان فاکتور های مختلفی را در نظر داشت. در مقایسه قیمت هبلکس و سفال ، می توان گفت قیمت خرید بلوک های سفالی کمتر است اما هزینه هایی که در طول اجرای پروژه به همراه دارند در مجموع از بلوک هبلکس بیشتر می شود. به عنوان مثال بلوک های هبلکس به علت وزن کمتری که دارند هزینه های حمل و نقل و جابه جایی آن ها خیلی کمتر است. هم چنین کیفیت بالای بلوک های هبلکس با وجود گران تر بودن، عمر بیشتر سازه را تضمین می کنند.

اجرای هبلکس بهتر است یا سفال ؟

یکی دیگر از عواملی که بر مقایسه قیمت هبلکس و سفال موثر است، هزینه های اجرای آن است. برای اتصالات بلوک ها و چیدمان دیوار سفالی از ملات ماسه سیمان استفاده می شود ولی برای اجرای دیوار هبلکس از چسب مخصوص هبلکس استفاده می شود.

مقایسه قیمت هبلکس و سفال

دیوارچینی با بلوک سفال

مواد تشکیل دهنده هبلکس بهتر است یا سفال ؟

در پاسخ به پرسش مواد تشکیل دهنده هبلکس بهتر است یا سفال می توان به این نکته اشاره کرد که متریال تشکیل دهنده این دو محصول کاملا با هم متفاوت بوده و هر کدام ویژگی ها و مشخصات مخصوص خود را دارد. کیفیت بلوک های سفالی به مرغوبیت خاک رس ، آهک و آبی که در تولید آن استفاده می شود، بستگی دارد. در بررسی مقایسه قیمت هبلکس و سفال از لحاظ مواد تشکیل دهنده باید به کیفیت خاک رس مورد استفاده برای بلوک سفالی ، سیمان ، سیلیس و آهکی که در ساخت بلوک هبلکس مورد استفاده قرار می گیرد، اشاره نمود.

تاثیر ویژگی های بلوک بر مقایسه قیمت هبلکس و سفال

در مقایسه قیمت هبلکس و سفال باید مزایا و ویژگی های این دو محصول را در نظر داشته باشید. بلوک هبلکس دارای مزایایی همچون وزن کمتر، اجرای سریع تر و آسان تر، عایق حرارتی، صوتی بهتر، پرتی مصالح کمتر و ... می باشد. بلوک هبلکس متخلخل است. این تخلخل هوا را در بافت بلوک به دام انداخته و آن را به یک عایق صوتی مناسب تبدیل می کند. به همین جهت، استفاده از بلوک هبلکس برای ساخت فضاهای آکوستیک گزینه مناسب تری است. با توجه به این ویژگی ها خرید این محصول نسبت به بلوک سفالی بیشر توصیه می شود. در مقایسه قیمت هبلکس و سفال نیز می توان گفت قیمت خرید بلوک های سفالی کمتر است اما مزایای استفاده از هبلکس بیشتر می باشد.

سرعت دیوارچینی با هبلکس بهتر است یا سفال ؟

در مقایسه قیمت هبلکس و سفال ، سرعت دیوارچینی نیز فاکتور مهمی به شمار می رود. سرعت دیوارچینی هر چه بیشتر باشد، هم در زمان صرفه جویی شده و پروژه سریع تر به اتمام می رسد و هم هزینه های اجرا و دستمزد کارگران کاهش می یابد. بنابراین در پاسخ به پرسش سرعت دیوارچینی هبلکس بهتر است یا سفال می توان گفت، به علت وزن کمتر بلوک هبلکس ، سرعت دیوارچینی با این محصول نیز بیشتر است.

مقایسه قیمت هبلکس و سفال

دیوارچینی با هبلکس

مقاومت هبلکس بهتر است یا سفال ؟

یکی از عواملی که بر مقایسه قیمت هبلکس و سفال موثر است، مقاومت این محصولات در برابر فشار ، ضربه و مانند آن است. قیمت هبلکس از سفال بیشتر است و در همین راستا، مقاومت فشاری ، سایش و مقاومت در برابر عوامل خارجی و محیطی یا مواد شیمیایی بلوک هبلکس بیشتر است.

مقایسه مزایای هبلکس و سفال

برای پاسخ بهتر به سوال هبلکس بهتر است یا سفال ، در ادامه با مزایای این دو محصول بیشتر آشنا خواهید شد. مزایای بلوک هبلکس اردکان در ادامه بررسی شده است.

  • عایق صوتی و حرارتی مناسب
  • وزن کم
  • جابه جایی آسان
  • سرعت اجرای بالا
  • مقاوم در برابر حریق
  • برش خوری آسان
  • ظاهر مناسب بدون نیاز به نازک کاری
  • ماندگاری بالا
  • کمترین آسیب به ساکنین هنگام وقوع زلزله

مزایای بلوک سفالی نیز در ادامه بررسی شده است. با مقایسه این دو محصول می توانید با توجه به کاربری بلوک در دیوارچینی ، بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • مقاومت بالا در برابر آتش سوزی
  • قیمت مناسب
  • عایق صوتی و حرارتی مناسب
  • پرتی کم مصالح
  • دوستدار طبیعت
  • تولید در ابعاد و اندازه های مختلف

جمع بندی کلی مقایسه هبلکس و سفال

در این مقاله به مقایسه قیمت هبلکس و سفال و عوامل موثر بر آن پرداخته شد. در یک جمع بندی کلی می توان نتیجه گرفت هر کدام از این محصولات ویژگی ها و مزایا و معایب خود را دارد و مهم ترین گام در تصمیم گیری برای خرید آن، بررسی کاربرد بلوک و نوع پروژه است. بنابراین پاسخ دقیقی برای پرسش هبلکس بهتر است یا سفال وجود ندارد و کاملا بستگی به نوع پروژه و حتی اقلیم سایت دارد. به عنوان مثال اگر قرار است دیوارچینی در یک اقلیم مرطوب صورت گیرد، استفاده از بلوک هبلکس توصیه نمی شود زیرا این محصول در برابر رطوبت مقاومت بالایی ندارد و بلوک های سفالی در این زمینه کاربردی تر هستند. در کل پیش از خرید هر نوع بلوک ، نیاز خود را به طور کامل بررسی کنید، سپس با توجه به ویژگی های محصول و کاربرد آن ها، نسبت به خرید اقدام کنید.

جهت استعلام قیمت هبلکس و سفال ، می توانید از طریق شماره تلفن ۶۲۹۹۹۶۷۵-۰۲۱ و یا وبسایت omranmodern.com با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس