کد خبر 1476316
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
ولیعهد امارات پس از یکسال تعیین شد

با تاخیری تقریباً یکساله، حاکم امارات سرانجام ولیعهد خود را معرفی کرد.

به گزارش مشرق، سرانجام با تأخیری تقریباً یکساله، «محمد بن زاید»، رئیس امارات متحده عربی ولیعهد خود را تعیین کرد.

محمد بن زاید با صدور حکمی، بزرگترین پسرش، «شیخ خالد بن محمد بن زائد آل نهیان» را که همزمان حاکم ابوظبی است، به عنوان ولیعهد خود منصوب کرد.

بن زاید همچنین یکی از برادران خود با نام «شیخ منصور بن زاید آل نهیان» را به عنوان معاون نخست وزیر و وزیر دادگستری امارات منصوب کرد.

«محمد بن زاید»، رئیس فعلی امارات متحده عربی سال گذشته پس از درگذشت برادرش به ریاست امارات متحده عربی رسید و از آن زمان تا کنون ولیعهد خود را تعیین نکرده بود.

گفته شده احکام جدید حاکم امارات با تصویب شورای عالی فدرال این کشور صورت گرفته است. در احکام جدید همچنین «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم»، که اکنون حاکم دبی است، به عنوان معاون رئیس امارات منصوب شده است. محمد بن زاید همچنین برادرش، «شیخ هزاع بن زاید آل نهیان» را معاون خود و برادر دیگرش را با نام «شیخ طحنون بن زائد آل نهیان» معاون حاکم ابوظبی اعلام کرد.

امارات متحده عربی از مجموع هفت امارت یا همان شیخ نشین شکل گرفته است. به همین دلیل این کشور به کشور شیخ نشین ها معروف شده است. کمتر از نیمی از اماراتی‌ها، اصالت اماراتی دارند و بقیه، مهاجرین کشورهای دیگر از جمله ایران و بحرین و هند هستند. دین بیش از ۹۵ درصد از اهالی امارات، اسلام است. شورای عالی فدرال بالاترین نهاد سیاسی در امارات متحده عربی با ریاست رئیس کل امارات محسوب می‌شود که متشکل از امارت‌های هفتگانه است. وظایف شورای عالی فدرال در امارات تغییر سیاست کلی کشور، انتخاب ریاست جمهور، انتخاب نخست وزیر و همین طور انتخاب رئیس و قضات دیوان عالی این کشور است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    به احتمال قریب به یقین پس از چراغ سبز از سوی سیا و اینتلیجنس سرویس حکام مورد اعتماد و تأیید صهیونی ها منصوب شدند! علت تأخیر و زمان بر شدن موضوع هم بررسی دقیق روحیات، سوابق، نقاط قوت و ضعف و فرمان پذیر بودن این افراد از سوی سازمان های جاسوسی یانکیستان و انگلستان بوده است!!
  • جواد IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    وظایف شورای عالی فدرال در امارات تغییر سیاست کلی کشور، انتخاب ریاست جمهور، انتخاب نخست وزیر و همین طور انتخاب رئیس و قضات دیوان عالی این کشور است........... رییس جمهور🤔
  • مجتبی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    ضمن عرض سلام و تبریک سال نو به اطلاع می رساند؛ تیتر خبر اشتباه می باشد‌. در کشور امارات اساسا پستی تحت عنوان ولیعهد امارات نداریم. اماره های این کشور هستند که دارای ولیعهد میباشند این انتصاب هم در جایگاه ولیعهدی ابوظبی هست موفق باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس