به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، پس از چالش موجود در اكران و طبق اذعان كارشناسان، ريزش مخاطبان در چهار ماه ابتداي سال جاري بسياري منتظر بودند تا فيلمهاي نوبت اكران عيد فطر يا اگر بخواهيم بهتر بگوييم «كلاه قرمزي و بچه ننه»، باعث شود مخاطبان با سينما آشتي كنند و سالنها بار ديگر از تماشاگر پر شوند.
شايد مدت زيادي بود كه بسياري از گيشهدارها نتوانسته بودند جمله «بليت تمام شد» را حتي يكبار به زبان بياورند اما «كلاه قرمزي و بچه ننه» در اكثر سينماها و «بيخداحافظي» و «ضد گلوله» در برخي از سينماهايشان باعث شدند مسوولان گيشهدار بارها مجبور شوند چنين جملهاي را به زبان بياورد! اگر چه اين اتفاق براي سينمادار، تهيهكنندگان و پخشكنندگان بسيار مثبت بوده اما مشكلاتي را هم براي مخاطبان ايجاد كرده است.
در روزهاي گذشته، بسياري از افرادي كه قصد كردهاند «كلاه قرمزي و بچه ننه» را روي پرده سينماها ببينند، با مشكل انتخاب سينما و يا كمبود بليت مواجه شدهاند.
يك تماشاگر كه به همراه دوستانش براي ديدن «كلاه قرمزي و بچه ننه» به پرديس سينمايي شكوفه در ميدان شهدا آمده است در اينباره به خبرنگار ايسنا گفت: من هميشه براي ديدن فيلمها، سينما آزادي را انتخاب ميكنم چراكه به محل كارم نزديكتر و در مركز شهر واقع شده است. اما اين بار با توجه به تعطيلي اين سينما، نميدانستم بايد چگونه از سينماهايي كه اين فيلم را نمايش ميدهند اطلاع پيدا كنم. به علاوه آنكه وقتي متوجه شدم سينما شكوفه «كلاه قرمزي» را اكران ميكند، براي سانسي كه ميخواستم اصلا بليتي نبود و در اين سانس هم توانستم بليت رديف جلو را خريداري كنم كه مناسب نيست.
تماشاگر ديگري هم كه به همراه همسرش به سينما آمده است، با گلايه از اين وضعيت گفت: سينما شكوفه يكي از سينماهاي محدوده زندگي ماست و اكثر فيلمهايي كه دوست داريم را اينجا ميبينيم اما يادم نميآيد تاكنون انقدر سخت بليت گيرمان آمده باشد. در روز عيد فطر جز در سانس پاياني شب بليت نبود. روز بعد از عيد هم، قصد داشتيم سانس 19 به سينما بياييم اما بليت نبود و مجبور شديم سانس بعدي را انتخاب كنيم.
البته تماشاگري كه خانوادگي به سينما آمده است، از اين وضعيت گلايهاي ندارد و تهيه بليت به صورت اينترنتي را بهترين كار ممكن در اين شرايط دانست و گفت: ما سه ساعت قبل از شروع سانس، بليتمان را به صورت اينترنتي خريديم و خيلي راحت جايي كه در سالن ميخواستيم داشتيم گيرمان آمد. اما انصافا فكر نميكردم سينما انقدر شلوغ باشد كه بليت به خيليها نرسد وگرنه حداقل 10 تا بليت اضافي از سايت ميخريدم و اينجا ميفروختم!
يكي از آقايان اين خانواده هم كه از شمال شهر به اين سينما آمده است، گفت: منزل ما بالاي خيابان وليعصر (عج) است، ما هميشه به پرديس «ملت» ميرفتيم چون هم كافيشاپ دارد و هم سينما. الان كدام سينما در آن اطراف فيلم اكران ميكنند؟ «ملت» كه هيچ، بياييم پايينتر ميشود سينما «آزادي» كه آن هم هيچ، پرديس «زندگي» هم به ما خيلي دور است. ميماند سينماهايي كه قديمي بوده و مدرن نيستند، من واقعا دوست ندارم در آن سينماها فيلم ببينم. بالاخره مجبور شديم به شكوفه بياييم. باور كنيد اگر كلاه قرمزي نبود حاضر نبودم اين همه راه را براي سينما رفتن بيايم.
فروش «كلاه قرمزي و بچه ننه» و دو فيلم ديگر در سينماهاي مختلف نشان ميدهد كه مخاطبان استقبال خوبي از اين فيلمها كردهاند و سينمادارها بالاخره پس از چند ماه ميتوانند نفس راحتي بكشند اما آيا اگر اين فيلمها از تمام ظرفيت سينماها در اكران استفاده ميكردند، مخاطب و رضايتمندي بيشتر و فروش بالاتر را به همراه نداشتند؟
اگرچه اين روزها نوستالژي «كلاه قرمزي» دوباره توانسته مخاطبان اتفاقا بزرگسال را به سينماها بكشاند اما كمبود سينماهاي اين فيلم، باعث شده تا مخاطبان با مشكلاتي مواجه شوند و نسبت به اكران نشدن «كلاه قرمزي و بچه ننه» در برخي سينماها انتقاد كنند.