متفکر آزاد: مجلس حتما باید به موضوع حجاب ورود کند/ اولویت نمایندگان مسئله اقتصاد است اما در حوزه فرهنگ منفعل نمی‌شویم

نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه مجلس حتما باید به موضوع حجاب ورود کند، گفت: اگر چه اولویت نمایندگان مسئله اقتصاد است اما در حوزه فرهنگ منفعل نمی‌شویم.

به گزارش مشرق، روح‌الله متفکرآزاد نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لزوم برخورد با بی‌حجابی در جامعه گفت: جامعه ایران از ابتدای تاریخ، جامعه‌ای عفیف، نجیب و با حیا، مبتنی بر نقش خانواده و ارزش‌های انسانی و معنوی بوده‌است.

وی افزود: ما در تاریخ این سرزمین، چه قبل‌ از اسلام و چه بعد از اسلام بی‌حیایی را مشاهده نمی‌کنیم و نجابت در خون و رگ و وجود ایرانیان ریشه داشته است و پس‌ از اسلام نیز تقدس بیشتری پیدا کرده و موجب تحکیم نهاد خانواده شده‌است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید بر اهمیت مقوله حجاب، اظهار کرد: موضوع حجاب، یک موضوع شرعی غیرقابل کتمان است و در ذات این اتفاق، نگهبانی از حریم خانواده نهفته است. لذا ما نمی‌توانیم جامعه ایرانی را به حال خود رها کنیم چرا که در قبال نسل‌های آینده مسئولیت داریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در تاریخ این مملکت، مخصوصاً در دوران پهلوی تلاش‌های بسیاری توسط غرب‌گرایان رخ داد تا زن ایرانی را از نجابت و حیای خود فاصله دهند و خوشبختانه موفق نشدند و تاریخ نشان داد که زن ایرانی، با حیا و عفیف و نجیب بوده و هست و خواهد بود.

وی اضافه کرد: لذا ما معتقدیم که حجاب، قاعده شرافت و بزرگ‌منشی است و از این بابت در حالی که در مجلس شورای اسلامی اولویت‌های خودمان را در حوزه اقتصادی متمرکز کرده‌ایم و مصوباتی از قبیل تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، جهش تولید دانش بنیان، قانون بانک مرکزی، جهش تولید مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی و ده‌ها مصوبه اقتصادی دیگر را به تصویب رساندیم و همین مسیر را در سال جاری نیز ادامه خواهیم داد، در بحث حجاب هم منفعل نخواهیم‌ بود.

متفکر آزاد با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ به «مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری، مهار تورم و رشد تولید را اولویت اصلی مجلس شورای اسلامی قرار داد، اما درعین‌حال مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند نسبت‌به مسائل فرهنگی و اجتماعی منفعل باشد و حتماً باید مجلس در این زمینه ورود کند زیرا ما نمایندگان ملت، نسبت‌به فرهنگ جامعه حساس هستیم.

وی با اشاره به تلاش دشمن در راستای فضاسازی علیه این اقدامات، تاکید کرد: این موضوع که دشمن با اقدامات مختلف سعی در فضاسازی علیه کنشگری مجلس دارد، هدفی جز به انفعال کشاندن مردم و مسئولین را دنبال نمی‌کند. لذا ما در کنار افراد اهداف و پروژه‌های اقتصادی، مسائل فرهنگی را نیز پیش خواهیم برد.

نماینده مردم تبریز در ادامه اظهار کرد: در مواجهه با مسائل فرهنگی مانند حجاب نیازمند این هستیم که نهادهای فرهنگی ذیربط، تبیین درستی برای نسل جوان انجام دهند اما این رویکرد ارشادی، نباید مانعی برای برخورد قاطع نهادهای ناظر با اقدامات هنجارشکنانه و ضدچارچوب‌ها و ارزش‌های دین مبین اسلام باشد و این دو رویکرد، در کنار یکدیگر می‌توانند عامل ثبات و نظم و امنیت اخلاقی جامعه اسلامی باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 7
  • S.m DE ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    با سلام. چند پیشنهاد برای مدیریت حجاب در محیط عمومی با توجه به شرایط و حساسیت ها و فرصت طلبان برای ایجاد اغتشاش و تنش اجتماعی و سیاسی برای کشور به شرح موارد زیر : تصویب قوانین در مجلس به صورت دقیق ، هوشمند ، جامع ، به روز و حتما به صورت غیر تنش زا بر مبنای محرومیت های قانونی هوشمند مالی و اداری و اجتماعی و تحصیلی و .... ۱- در مورد اکثریت افراد بد حجاب ، ابتدا می بایست شناسایی شخص و احراز هویت دقیق و قطعی آنها بوسیله دوربین و تهیه فیلم وعکس در نرم افزارهای هوشمند به منظور تشخیص دقیق هویت شخص متخلف انجام شود. ۲-مسند سازی و ثبت محرمانه تخلف و کم حجابی انجام شده با توجه به ثبت تصویر و مکان و زمان برای شخص متخلف و بد حجاب. ۳- اعلام شدن به صورت سیستمی با پیام رسان رسمی و در صورت شدت و تکرار تخلف بدحجابی احضار به صورت خود معرفی به مراکز مورد نظر. ۴- در صورت عدم مراجعه و تعیین تکلیف توسط شخص متخلف تا زمان رجوع به مراکز قانونی میبایست محدودیت های موقت مالی و اداری و اجتماعی هوشمند و دقیق اعمال شود. ۵- در موارد شدید و پر تکرار معرفی به کلاسهای توجیهی برای تبیین لزوم حجاب و عفاف در سطح عمومی جامعه  به صورت غیر فشرده و بین ۵ تا ۱۰ جلسه در محیطی آرام و منطقی و محترمانه و کم تعداد با توجه به سابقه فرد متخلف و همچنین تعیین بعضی از محدودیت های موقت مالی و اداری و اجتماعی تا تکمیل دورها و کلاسها. ۶- تعیین مجازات تخلف به صورت محدودیت ها و جریمه مالی و بانکی ، اداری و محروم شدن از بعضی از فعالیت اجتماعی ، جلوگیری از خروج از کشور بین ۱ تا ۶ ماه ، عدم صدور بلیط برای مراکز تفریحی و موسیقی و هواپیمایی و ... ، مسدودی و محدودیت موقت سیمکارت تلفن همراه ، محدودیت موقت در مقدار و تعداد تراکنش های بانکی و پولی و تعلیق و تاخیر در  وام بانکی  و عدم تایید شخص متخلف  به عنوان ضامن و  گرانتر بودن هزینه بعضی از خدمات اجتماعی به صورت موقت ، محدودیت های تحصیلی ، بالاتر بودن هزینه تحصیلی ، محدودیت ارائه مدارک تحصیلی برای خارج از کشور بین ۱ تا ۵ سال و ... که باید محدودیتها و مجازات ها با توجه به تکرار تخلف کم و زیاد شوند. ۷- در مورد موارد تخلف حاد و منافی عفت باید  جداگانه به صورت مقتدرانه و مقتضی البته بدون تنش عمومی جرم انگاری و برخورد شود. ۸- در مورد تشویق کنندگان و حامیان بی حجابی و بی قانونی و اغتشا
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    13 8
    متاسفانه هرزگی به اوج خود در جامعه رسیده باید زودتر کاری کنید تا دیر نشده. پناه بر خدا
    • ابراهیم IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      0 3
      هرزگی بسار زشت است وا م پایمال کردن حق کارگر از ان هم زشتر است که توسط وزیر کار و دولت صورت گرفت لطفا هم جلوی بی حجابی را بگیرید و هم جلوی اقایان ظالم به حق کار گر را
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      1 1
      آن زمانی که داشتند زنان را استخدام می کزدن در کار مشاغل مردان و اختلاط صورت گرفت باید به فکر این روزها هم می بودن که اعتقاد به حجاب مانند سابق نخواهد بود با این حال با اجرای منع اتواعذخدمات و جریمه حل می شود اگر اجرا شود!
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      1 0
      اینا که میگی مال زمان جنگ یوگوسلاوی بود . تموم شد .
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      1 0
      خودتونو اصلاح کنید. نیازی به مجلس نیست
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      0 0
      آره خب، بازم هرزه ها کم هستن
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 7
    مجلس هم به موضوع حجاب ورود کند ببینیم چی میشه
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 4
    مسائل فرهنگی کوچکترین اهمیتی ندارد .تنها و تنها و تنها مسئله کشور مسئله اقتصادی است .از بقیه لحاظ ها غیر از مسیله اقتصادی مشکل خاصی نداریم .جامعه تازه الان یکم سالم تر شده و آزاد تر تقریبا مثل همه کشورهای پیشرفته .فقط مشکل منن اینه که مردم ایران مانند مردم اروپا و آمریکا و کانادا و استرالیا رفاه و آسایش کافی ندارند و پنجاه درصد مردم ایران زیر خط فقرن و این آمار برا اون کشور های دیگه زیر ده درصد است .
  • ابراهیم IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 2
    مجلس بجای ورود به موضوع حجاب به موضوع حقوق کارگران ورود کند که با این تورم خانواده ها ازهم پاشده نشوند و حجاب هم حفظ شود وبه خاطر یک تیکه نان خودش را نفروشد و حجاب خود به خود در جامعه نهادینه شود
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 0
    باعث تعجبه که مجلس در مورد شرایط سخت زندگی معلولین بهزیستی و مددجویان کمیته امداد حضرت امام و عدم پرداخت عیدی این قشر ضعیف ورود نمیکنه اما بیرون بودن مو های خانمها و حجاب ترجیح اول مملکت شده... و لعن الله علی قوم الضالمین...
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    2 0
    آره حتما ورود کند چون کار دیگری بلد نسیتند و این سرگرمی خوبی است برای یک مشت بیسواد.
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 0
    ما که کشف حجاب نداشتیم کسی هم بکنه نرسیده سر کوچه با کتک و پس گردنه بزرگ ترش بر می گرده خونه خیال می کنند دیوونه شده فکر کنم اینا محله فسادای شمال تهران و بنادر آزاد باشه!
    • پرشیا IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      0 0
      مناطق توریستی (خانواده های مذهبی برن به مناطق دور از توریستی)
  • آرزو GB ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    4 0
    دوستان مجلسی خواهشا" انرژی خودتون را برای پایین آوردن قیمت دلار مصرف کنند نه این مسئله حجاب ( آب تو هاونگ زدنه )
  • ناشناس IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    ظاهرا مسئولین منتظرن همه چی از بین بره بعد برن برا مقابله ... آدم یاد بنی صدر می فته که کی گفت بذارین دشمن جلوتر بیاد بعدا می ریم برا مقابله...!!!
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 0
    متاسفانه شاید وقتی دیگر!! خیلی عجله نکنین دادا !!
  • سروش IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    چقدر هم که سال گذشته در کنترل تورم و افزابش نرخ مسکن و خودرو و ارز موفق بودین یه اسپند واسه تون دود کردم چش نخورید ایشاالله
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 0
    نه حاجی هستی...نه از جوبشور ....نه از قم
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 1
    جرات نداشتی منتشر کنی که گفتم با استخدام زنان در کار مردان و اختلاط نامحرم حجاب کمترین آن هست که آب می رود؟
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 1
    لطفا خواهشا التماس از مجلس دولت و مسئولین مربوطه جلوی این بی عفتی و بی حجابی را بگیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس